Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití a porovnání vybraných aktivizujících výukových metod prostřednictvím postojového dotazníku na SŠ
Chvojová, Valerie
Ústředním tématem rigorózní práce jsou aktivizující výukové metody, z kterých se do výzkumu diplomové práce vybralo a použilo jedenáct a to konkrétně: brainstorming, řízená diskuze, metoda sněhové koule, badatelsky orientovaná výuka, metoda I.N.S.E.R.T., práce s textem, pojmová mapa, myšlenková mapa, metoda kritického myšlení, kolečka a CLIL. Tyto vybrané aktivizující výukové metody se mezi sebou porovnávaly podle toho, jak je žáci hodnotili prostřednictvím postojových dotazníků, což je stanoveno jako hlavní cíl práce. Postojové dotazníky byly vytvořeny z nástroje IMI (Inventáře vnitřní motivace). V každém postojovém dotazníku žáci hodnotili jednotlivé výukové metody ve škálách zájem/potěšení, vnímaná kompetence, úsilí/důležitost, tlak/tenze a hodnota/užitečnost. Ve škále zájem/potěšení byla žáky nejlépe vyhodnocena metoda sněhové koule, ve škále vnímaná kompetence také metoda sněhové koule, ve škále úsilí/důležitost metoda CLIL, ve škále tlak/tenze badatelsky orientovaná výuka a ve škále hodnota/užitečnost opět metoda sněhové koule. Pro další zhodnocení výsledků byl pro tuto práci vytvořen index subjektivního hodnocení výukových metod, který ukázal, že nejlépe ze všech metod byla hodnocena žáky badatelsky orientovaná výuka a nejhůře metoda kritického myšlení. Nabyté vědomosti a efekt...
Test učebního pokroku v molekulární biologii a genetice
Procházka, Marek ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jáč, Martin (oponent)
Molekulární biologie a genetika představují pro žáky jedny z nejnáročnějších biologických témat, jejichž správné pochopení je zásadní i pro další kapitoly biologie a chemie. Test učebního pokroku je nástroj umožňující určit úroveň pochopení daných oborů, což může sloužit jako zpětná vazba, na kterou je možné cíleně navázat v další výuce. Cílem této práce bylo z anglického originálu "Learning Progression-Based Assessment of Modern Genetics" přeložit a následně validovat test učebního pokroku v molekulární biologii a genetice. Dalším cílem práce bylo vysvětlit možný vliv proměnných (např. účasti na biologickém semináři, přírodovědných soutěží či budoucího zaměření studia) na celkové skóre. Validace probíhala v několika fázích (kontrola překladu odborníky a didaktiky, testování ve školách a následné vyhodnocení). Žáci gymnázií test vyplňovali online při hodině biologie. Ukázalo se, že dosahují nízké úrovně pochopení dědičnosti na molekulární úrovni, dále v oblasti vlivu životního prostředí na genetickou informaci, přenosu genetické informace na potomky a obecně je pro ně obtížná aplikace teoretických poznatků na konkrétní příklady. Žáci chybují v základních genetických pojmech a ve vztazích mezi nimi, což popisují i další autoři. Ti, kteří navštěvovali biologický seminář či se plánují věnovat biologii...
Trasování absolventů středních odborných škol
Nazarov, Džalal ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Pravidelné hodnocení spokojenosti absolventů se školou a kvalitou poskytovaného vzdělávání je jedním z důležitých nástrojů řízení kvality ve vzdělávání. Díky pravidelnému a cílenému trasování bývalých žáků lze odhalit nesoulad mezi vzděláním a požadavky trhu práce, ale také zjistit skutečnosti, které mohou zvýšit kvalitu školního vzdělávání a poskytnout cennou zpětnou vazbu vedení škol. Diplomová práce na téma "Trasování absolventů středních odborných škol" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány definice a základní pojmy, které s tímto tématem souvisí. Mezi ně patří například pojmy jako žák a absolvent, vzdělávací systém v ČR, klima školy a vliv školního klimatu na spokojenost žáků nebo faktory ovlivňující výběr školy. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou bývalí žáci s odstupem času spokojeni se školou, kterou vystudovali, s kvalitou vzdělání, které získali, jak hodnotí přínos získaného vzdělání pro své další studium a profesní kariéru a tato zjištění promítnout do doporučení vedení školy. K dosažení cíle práce nám mohou pomoci výzkumné otázky. V praktické části této práce byla formou kvantitativní metody provedena analýza níže uvedených faktorů na sledované střední škole. Práce dále obsahuje srovnání těchto faktorů s výsledky, které byly publikovány v...
Analýza motivace absolventů středních škol ke studiu na vysoké škole v závislosti na typu střední školy
Burantová, Silvie ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku motivace absolventů středních škol ke studiu na vysoké škole. Cílem práce je analyzovat, zda se míra motivace ke studiu na vysoké škole u absolventů středních odborných škol a gymnázií liší. Cílem je rovněž identifikace faktorů, které tuto motivaci ovlivňují. V rámci našeho výzkumného šetření bude využito kvantitativní metodologie, kdy prostřednictvím dotazníku bude zjišťováno, zda absolventi různých typů škol vykazují odlišnou míru motivace. Očekává se, že dotazníkové šetření, které je založeno na Likertově škále, náš předpoklad potvrdí. Výsledky našeho šetření mohou přispět k lepšímu porozumění rozhodovacího procesu absolventů středních škol při výběru vysoké školy nebo profese. KLÍČOVÁ SLOVA absolventi středních škol, motivace, střední škola, terciární vzdělávání, vysokoškolské studium
Finanční gramotnost žáků středních škol.
Havlena, Ondřej ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkum
Gemini
Šimonová, Eliška ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Revitalizace střední školy Gemini, návrh internátu a návrh nového využití školní zahrady s umístěním kavárny dává nový dech tomuto prostoru v klidném území Brněnského sídliště Lesná. Cílem práce je vytvořit příjemné prostředí nejen pro studenty a zaměstnance, ale i pro lidi z širšího okolí. Revitalizace střední školy je navržena tak, aby objekt co nejlépe umožňoval vzdělávat zdravotně znevýhodněné studenty v jejich oboru, a aby zdejší výuka mohla následovat moderní trendy této doby. Areál školy se má stát mimo jiné místem, kde se tito studenti mohou postupně začleňovat do běžného života a získávat tak spousty zkušeností na následnou cestu životem.
Gemini
Dolíhalová, Kristýna ; Františák, Luboš (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje revitalizaci střední školy Gemini pro zdravotně postižené a její přilehlé zahrady. Škola se nachází v klidném prostřední brněnského sídliště Lesná. Kvůli rychlé přestavbě bývalé mateřské školky a jeslí na střední školu v 90. letech, dnes nesplňuje ideální prostředí a podmínky pro studenty s tělesným postižením. Proto jsem se rozhodla pro rozsáhlou revitalizaci této budovy, která zohledňuje aktuální potřeby vzdělávání pro studenty se zdravotním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.