Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů.
Štěpánková, Michaela ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je získat konkrétní informace o fungování lesních mateřských škol v zahraničí a porovnat je s lesními mateřskými školami v České republice. Mým dalším cílem je získat od laické veřejnosti v ČR konkrétní informace, a to jaké mají povědomí o přírodě a LMŠ. Výsledky: Výsledkem zpracování literatury vztahující se na předškolní pedagogiku, alternativní pedagogické směry, lesní mateřskou školu nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím dotazníkového šetření porovnávám lesní mateřské školy v ČR i zahraničí. Anketové šetření vyústí v poznání sám sebe a uvědomění si, že jsme součástí přírody. Klíčová slova: Vzdělání, vztahy s přírodou, alternativní pedagogické směry, lesní mateřská škola, příroda, dítě, zahraničí, dotazování
Příroda - nejlepší tělocvična pro děti MŠ
Dymáčková, Blanka ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Příroda - nejlepší tělocvična pro děti MŠ AUTOR: Blanka Dymáčková DiS KATEDRA (ÚSTAV) Tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Předmětem bakalářské práce je pohyb dětí v přírodě v rámci předškolní výchovy. V praktické části je popsán a zhodnocen mnou navržený a uskutečněný program Putování se sovou. Ověřuji v něm, zda lze naplnit cíle RVP PV bez přítomnosti kamenné budovy. Tedy jen v přírodním prostředí. Program jsem uskutečnila během školního roku 2012/2013 ve Lesním klubu Tři údolí, KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní výchova, pohyb, příroda, lesní školka
Fenomén lesních mateřských škol: případová studie na Praze 6
Vostradovská, Barbora ; Jíchová, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami, které představují alternativu ke klasickým mateřským školám a lze je považovat za nový institucionální fenomén v oblasti předškolního vzdělávání. Téma je zasazeno do teoretického rámce geografie času a mobility, důraz je kladen na koncept omezení. Případová studie realizovaná na Praze 6 porovnává uživatele (rodiče) lesní mateřské školy a klasické mateřské školy. Sleduje rozdílnost prostorové denní mobility - dojížďky a odlišné sociálně demografické charakteristiky uživatelů obou typů zařízení. Při terénním šetření v předškolních zařízeních byly využity techniky sběru dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků. Případová studie potvrdila, že rozdíly mezi uživateli existují a nejvíce se projevují v ochotě dojíždět na větší vzdálenost a jejich vztahu k ochraně životního prostředí. Klíčová slova: lesní mateřská škola - mateřská škola - dojížďka - uživatelé - Praha 6
Dívej se, čichni si a poslouchej! Analýza vztahu materiální kultury a smyslové zkušenosti u dětí v lesní MŠ
Paterová, Markéta ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Diplomová práce je založena na pětiměsíčním výzkumu vztahu dětí k materiální kultuře lesní mateřské školky. Soustředí se především na analýzu významu materiálních objektů v procesu dětské internalizace informací z okolního světa prostřednictvím smyslové zkušenosti. Ukazuje, jakou mají pro děti konkrétní materiální předměty přítomné v každodenním programu lesní mateřské školky evokativní roli. Materiální objekty aktivují dětské smysly a jejich prostřednictvím přinášejí dětem informace z okolního prostředí. Dalo by se říci, že skrze materiální předměty se děti učí poznávat. Stejně tak se práce zaměřuje na analýzu objektů, které samy děti v lesní mateřské školce pokládají za podstatné a ke kterým mají blízký vztah. K tomuto cíli byly použity v antropologii osvědčené výzkumné metody - zúčastněné pozorování v prostorách lesní mateřské školky a neformální rozhovory s pedagogy. Navíc byla využita metoda obsahové analýzy fotografií vytvořených dětmi a fotodokumentace. Obsahová analýza snímků napomohla určit materiální objekty, které hrají pro děti v lesní mateřské školce důležitou roli. Fotodokumentace umožnila výstižně dokreslit specifické prostředí a činnosti, jenž se ve školce odehrávají. Klíčová slova: lesní mateřská školka, materiální kultura, smyslová zkušenost, učení 1
Habituální pohybová aktivita u dětí v předškolním věku: srovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školy
Zemlerová, Hana ; Procházka, Michal (vedoucí práce) ; Havlíčková, Michaela (oponent)
Cílem práce bylo objektivizovat pohybovou aktivitu dětí ve dvou rozdílných typech předškolních zařízení, v lesní mateřské škole a v běžných mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje charakteristice pohybu u předškolních dětí, faktorům ovlivňujícím pohybovou aktivitu, jejím benefitům v tomto věku a prostředkům, kterými je možno pohybovou aktivitu objektivizovat. Výzkumná část je zaměřena na jednu konkrétní lesní mateřskou školu. Pro objektivizování pohybové aktivity byl zvolen krokoměr. Výsledky ukázaly, že děti v lesní mateřské škole udělají více kroků během pobytu ve školce i celkově za den, než děti v běžných mateřských školách. Odpoledne po odchodu ze školky jsou naopak aktivnější děti z běžných mateřských škol. Nejmarkantnější rozdíl v úrovni pohybové aktivity mezi oběma skupina dětí se ukázal při jejich pobytu v předškolním zařízení. Z hlediska dostatečného množství pohybové aktivity by proto lesní školka mohla být dobrou alternativou předškolního vzdělávání.
Klíčové kompetence pro udržitelné jednání v kurikulu preprimárního vzdělávání
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Činčera, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra biologie a environmentálních studií Pedf UK Doktorský studijní program pedagogika Externí konzultantka Prof. dr. Ute Stoltenberg Institut für integrative Studien, Leuphana Universität Lüneburg Praha 2012 Disertační práce představuje environmentálně orientované koncepty v preprimárním vzdělávání. Vedoucím motivem celé práce je analýza klíčových kompetencí pro udržitelné jednání. Klíčové kompetence obecně jsou chápány jako nová otevřená forma vzdělávacích cílů. Kurikulum preprimárního vzdělávání definované v širokém smyslu jakožto veškerý obsah vzdělávání (plánovaný, realizovaný i skrytý) představuje výzkumné pole disertační práce. V oblasti kurikula v celosvětovém měřítku se nyní prosazuje nový koncept - vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Provedená studie si klade otázku, jak dalece a úspěšně může být tento koncept implementován v preprimárním vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí. Existuje řada obecných strategií a modelů inovace kurikula. Za účelem strukturování empirického šetření byl vytvořen hierarchický model makro-, mezo- a mikrokurikula. Tento model umožňuje sledování shora a zdola...
Pozitiva a negativa lesních mateřských školek ve výchově a vzdělávání dítěte
UŠIAKOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá pozitivními a negativními aspekty lesních mateřských školek ve vztahu k výchově a vzdělávání dítěte. První kapitoly objasňují obsah pojmu lesní mateřská školka a zaměřují se na její bližší charakteristiku. Dále popisují jejich vznik a historický vývoj ve světě, tak v České republice. Mapují současný stav školek a sledují legislativní rámec, v němž se školky pohybují. Práce sleduje principy Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a s ním související úkoly a cíle předškolního vzdělávání. Blíže se zaměřuje na dílčí cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a cíle pedagogické koncepce lesních mateřských školek, jež následně srovnává a konfrontuje s výsledky výzkumu Kořeny předškolní výchovy. Zvláštní pozornost věnuje vyhodnocování pozitivních a negativních dopadů cílů pedagogické koncepce lesních mateřských školek, na vzdělávání dítěte ve vztahu ke kritériu poslání předškolní výchovy, jak je definováno v předpisu č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Uvedení nové neziskové organizace na trh
Talácková, Jitka ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat trh mateřských škol v Kladně a zjistit, zda se na něm nachází místo pro novou mateřskou školu podle principů lesních mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na marketing neziskových organizací a jeho specifika. Dále se zabývá myšlenkou lesních mateřských škol, popisuje její historii, současnou situaci v ČR a podmínky pro založení tohoto alternativní konceptu předškolního vzdělávání v ČR. V praktické části je provedena analýza nabídky na trhu předškolního vzdělávání v Kladně, která je porovnána s demografickými údaji, resp. s poptávkou. Výzkum trhu zkoumá požadavky potencionálních zákazníků na mateřskou školu a odhaluje, zda by respondenti měli zájem o otevření lesní mateřské školy. Na základě výsledků výzkumu je definován návrh nové mateřské školy a popsána komunikační kampaň vhodná pro vstup dané mateřské školy na trh.
Lesní pedagogika
RANDOVÁ, Anna
Cílem této bakalářské práce je doložit význam environmentální výchovy a i lesní pedagogiky pro rozvoj dětského vnímání. Teoretická část se zaměřuje na zpracování informací o zapojení environmentální výchovy do školních vzdělávacích programů mateřských škol, seznámení s pojmem ?lesní pedagogika? (v ČR i ve světě), jejím cílem a zaměřením. Dále pak jsou zde zpracovány poznatky o lesních mateřských školách, rovněž v české republice i v zahraničí. Vlastní praktická činnost obsahuje návrh vypracovaných aktivit lesní pedagogiky dle ročních období pro třídu mateřské školy a jejich realizaci. V práci je vyhodnocen jejich přínos pro rozvoj dětského vnímání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.