Název:
Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů.
Překlad názvu:
The importance of nature as a learning environment compared to Czech forestkindergartens of forestkindergartens abroad from the perspective of pedagogues.
Autoři:
Štěpánková, Michaela ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je získat konkrétní informace o fungování lesních mateřských škol v zahraničí a porovnat je s lesními mateřskými školami v České republice. Mým dalším cílem je získat od laické veřejnosti v ČR konkrétní informace, a to jaké mají povědomí o přírodě a LMŠ. Výsledky: Výsledkem zpracování literatury vztahující se na předškolní pedagogiku, alternativní pedagogické směry, lesní mateřskou školu nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím dotazníkového šetření porovnávám lesní mateřské školy v ČR i zahraničí. Anketové šetření vyústí v poznání sám sebe a uvědomění si, že jsme součástí přírody. Klíčová slova: Vzdělání, vztahy s přírodou, alternativní pedagogické směry, lesní mateřská škola, příroda, dítě, zahraničí, dotazováníTitle: The importance of nature as a learning environment in Czech forest kindergartens and forest kindergartens abroad from the perspective of pedagogues. Objektive: The aim of this thesis is to obtain specific information about functioning of forest kindergartens abroad and compare them forest kindergartens in the Czech Republic. My next target was get from the general public in the Czech Republic specific information about their awareness of nature and forest kindergartens. Results: The result of the processing of literature related to preschool pedagogy, alternative pedagogical directions, forest kindergarten. We approached the issue. Through the questionnaire investigation compared the forest kindergarten in the Czech Republic and abroad. Thanks questionnaire investigation results we should recognized in self-knowledge and awareness, that we are part of nature. Keywords: education, relationships with nature, alternative pedagogical directions, forest kindergarten, nature, child abroad, questioning
Klíčová slova:
alternativní pedagogické směry; dotazování; dítě; lesní mateřská škola; příroda; Vzdělání; vztahy s přírodou; zahraničí; alternative pedagogical directions; child abroad; education; forest kindergarten; nature; questioning; relationships with nature