Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace pro rozpoznávání sítnice lidského oka
Drozd, Radek ; Hájek, Josef (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Rozložení cévního řečiště v sítnici lidského oka je pro každého jedince unikátní, jedná se proto o velmi důležitou biometrickou charakteristiku. Zpracování barevného snímku sítnice může figurovat jako jedna z částí zamýšleného biometrického systému. V této bakalářské práci je popsán algoritmus pro automatickou extrakci cévního řečiště, lokalizaci slepé a žluté skvrny, nalezení bodů větvení cév a jejich uložení jako biometrické šablony. Algoritmus byl implementován v programovacím jazyce C++ za použití knihovny OpenCV a testován na barevných snímcích sítnice pořízených fundus kamerou. Výsledný program běží v digitálním signálovém procesoru firmy Texas Instruments. Práce obsahuje úvod do biometrie, zpracování signálů a anatomie oka.
Marketingové systémy malých a středních stavebních firem
Muškát, Petr ; Vejtasa, Jan (oponent) ; Dohnal, Radek (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit efektivní systém databáze, sloužící zároveň jako zdroj informací. Navržený systém má za úkol ulehčit a zjednodušit přehlednost interních firemních informací o zákaznících ale také jejich zaměstnancích. Dále je zde možnost kontroly plánování pracovní síly na jednotlivých zakázkách i celkově ale také jejich časové plnění. Nesmíme také opomenout marketingový postoj firmy k její propagaci.
Adaptivní vzorkování paketů implementované v sondě FlowMon
Kaštovský, Petr ; Martínek, Tomáš (oponent) ; Kořenek, Jan (vedoucí práce)
V rámci projektu Liberouter je vyvíjena sonda FlowMon určená pro pasivní monitorování sítí. Sonda na rozdíl od programových řešení poskytuje vysokou stabilitu a přesnost výsledků i pod nadměrnou zátěží či útokem. Pro zajištění kvality výsledků je třeba redukovat množství zpracovávaných dat tak, aby nedošlo k~přetížení měřícího systému. Způsobů používaných ke snížení objemu vstupních informací existuje celá řada.  Metoda redukce dat použitá v~sondě FlowMon se nazývá vzorkování. Adaptivní vzorkovací jednotka pak zaručuje, že aktuální vzorkování (poměr zpracovaných a zahozených paketů) se přizpůsobí okamžitému stavu monitorované sítě.
Analýza a klasifikace dat ze snímače mozkové aktivity
Ullrich, Petr ; Šůstek, Martin (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snímání mozkové aktivity, implementací jejího zpracování, analýzy a klasifikace. Ke snímání je použit hardware společnosti OpenBCI. Nastudoval jsem a popsal potřebné informace o snímání mozkové aktivity a projektu OpenBCI. Byl vytvořen návrh pro datový set, zpracování a klasifikaci myšlenek. Vytvořený systém umožňuje klasifikaci na základě nasnímané mozkové aktivity. Pro klasifikaci byla použita neuronová síť, ale úspěšnost rozpoznání navržených tříd nebyla vysoká.
Detekce a vizualizace specifických rysů v mračnu bodů
Kratochvíl, Jiří Jaroslav ; Mikeš, Josef (oponent) ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Mračno bodů je neuspořádaná množina bodů popsaných souřadnicemi (x, y, z), která reprezentuje reálný objekt. Tyto body jsou získány prostřednictvím 3D skenovacích technologií, například LIDAR (Light Detection And Ranging) nebo pomocí současných 3D skenerů. Získaná mračna bodů jsou pak využívána v široké škále odvětví lidské činnosti, jako například strojní či reverzivní inženýrství, rapid prototyping, biologie, nukleární fyzika nebo virtuální realita. Tato disertační práce přispívá k vývoji metod pro detekci bodů na specifických rysech v mračnu bodů, což se v anglické literatuře označuje pojmem feature detection. Dále k vývoji metod jejich vizualizací prostřednictvím prokladu křivek, také známé pod pojmeme curve fitting. Feature, či specifický rys, je významná část objektu, kterou se snažíme popsat matematickým modelem (např. rovinou, přímkou či křivkou). Obzvláště body na ostrých hranách jsou pro současné metody problematické, a proto se věnujeme jejich detekci. V~disertační práci je popsán nový algoritmus, který automaticky a s velkou přesností určuje tyto body. Jejich vizualizace je potom zajištěna proložením křivkou, kde byla doplněna nová metoda váhování pro přesnější výsledky. Všechny navržené postupy byly otestovány na reálných datech a srovnány s dosavadními publikovanými metodami.
Filtrace a profilování IP toků
Sedlák, Michal ; Tisovčík, Peter (oponent) ; Kučera, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá filtrováním a profilováním IP toků, primárně pak dat systému IPFIX.V rámci práce je navrhnuta a implementována obecná filtrační komponenta, která má za cílbýt dostatečně efektivní a flexibilní pro použití i v jiných projektech týkajících se IP toků.Tato komponenta je poté uzpůsobena pro práci s daty ve formátu protokolu IPFIX a inte-grována do existujícího modulárního kolektoru IPFIXcol2 v podobě pluginů umožňujícíchfiltrování průchozích IPFIX dat a jejich třídení do profilů.
Vyhledávání informací v české Wikipedii
Balgar, Marek ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má za úkol proniknout do problematiky vyhledávání informací a klasifi kace textu. Hlavní výzkum se zde zaměřuje na textová data, sémantické slovníky a hlavně na znalosti odvoditelné z encyklopedií jako je Wikipedie. V této práci je dále popsaná implementace systému pro dotazování, který je vytvořen na základě získaných znalostí. V závěru práce jsou zhodnoceny vlastnosti a případná vylepšení vyhledávače.
Správa vývojové dokumentace přes WWW II
Gregárek, Ondřej ; Sysel, Petr (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
Document server je webová aplikace ovladatelná přes internetový prohlížeč, která má sloužit pro správu vývojových dokumentů. Aplikace je rozdělena do čtyř základních částí: Requirements, Products, Tests a Test Run. Část Requirements slouží pro vkládání požadavků na výrobky. Na základě těchto požadavků se vyrobí produkt, který je evidován v části Products. V části Tests jsou vytvářena zadání testů dle požadavků z části Requirements. Testy jsou pak realizovány s jednotlivými produkty. Výsledky těchto testů eviduje část Test Run. Součástí aplikace je správa uživatelů, připojování příloh k záznamům, tisk a exportování dat do různých formátů, ukládání historie záznamů, filtrování a řazení záznamů, atd. Veškerá data jsou uložena v databázi MySQL, aplikace je napsána ve skriptovacím programovacím jazyce PHP. Data jsou prezentována pomocí šablonovacího systému Smarty, výstup je v jazyce XHTML a k formátování je využito kaskádových stylů CSS. Tato práce popisuje vývoj aplikace. Začátek je věnován návrhu databáze, propojení a vazby jednotlivých tabulek. Přitom je podrobně vysvětlena funkce programu, což je pro správný návrh databáze podstatné. Na databázi je postavena aplikace. Ukázána je zvolená struktura souborů, vztahy skriptů a knihoven funkcí. Vysvětlen je šablonovací systém a rozhraní pro přístup programu do databáze. Nejvíce je v práci věnováno popisu řešení důležitých funkcí aplikace, tj. výpisu záznamů, jejich stránkování, filtrování a řazení, operace se záznamy: ukládání, prohlížení, kopírování, schvalování a práce s historií, kategorie a problémy při udržování konzistentního stromu, export dat do různých formátů. Vždy je nastíněn problém, myšlenka řešení a popis příslušných skriptů. Pro lepší pochopení komplikovaných algoritmů jsou také uváděny ukázky zdrojového kódu.
Cenzura na Internetu
Tomaga, Jakub ; Rychlý, Marek (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou cenzury na Internetu. Prezentuje různé technické prostředky na dosažení cenzury, stejně tak jako způsoby ověřování cenzury. Diskutuje o možnostech přístupu na blokovaný obsah a o obejití cenzury obecně. Veškerá problematika je rozebrána v širším kontextu nebo v souvislosti s Čínskou lidovou republikou.
Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase
Menšík, Jakub ; Milet, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit program k vizualizaci voxelových scén v reálném čase s využitím ray tracingu. Součástí bylo studium různých metod takového vykreslování se zaměřením na stíny. K řešení bylo využito enginu Unity a experimentálních balíčků Unity Jobs a Burst. Práce představuje různé ray tracing průchody a metodu SVGF, která slouží především k filtrování vzniklého šumu se zachováním hran. Podařilo se vytvořit program, který vykresluje tvrdé stíny, měkké stíny a ambient occlusion rychlostí přibližně padesát snímků za sekundu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.