Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Kvalita edukace klientů v programu domácí parenterální výživy
Koťátková, Michaela ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Hromádková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou edukace klientů, kteří byli zařazeni do programu domácí parenterální výživy. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je popsána indikace, kontraindikace a historie domácí parenterální výživy, její rozdělení podle typů a nejčastěji používané cévní vstupy. Dále je popsána charakteristika edukace v ošetřovatelství, v edukačním procesu, její cíle, vyhodnocení, způsob vytvoření dokumentace pro realizaci všech fází edukačního procesu. V empirické části je popsána metodika průzkumného šetření. Bylo provedeno kvantitativní metodou pomocí distribuce nestandardizovaných dotazníků klientům, kteří již byli edukováni, či edukováni byli během dotazníkového šetření. Účelem této práce je získání poznatků, jak klienti vnímají způsob edukace prováděné na našem pracovišti, jaké informace považují za nedostatečné, chybějící či nesrozumitelné a jaké informace či edukační materiály by ještě uvítali. Na základě takto získaných informací bude vytvořena ucelená informační brožura, která bude sloužit klientům jako ucelený a srozumitelný celek o domácí parenterální výživě. Výsledkem bude vytvoření kvalitního edukačního protokolu, který bude odpovídat osobním požadavkům klienta a všem fázím edukačního procesu chybějícím na našem pracovišti.
Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích. Cíl: Cílem práce je na základě struktury tréninkového procesu, výběru hráčů, podmínek a testování, porovnat hokejové akademie v České republice, Severní Americe a Norsku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: Vybráno bylo pět hokejových akademií a škol z různých států. Zástupcem z České republiky byl hokejový klub HC Sparta Praha, HC Energie Karlovy Vary a adept akademie ČSLH HC Rytíři Kladno. V kanadském Saskatchewanu byla pozorována akademie Notre Dame a pátou akademií byl norský Lillehammer. Zkoumány byly podmínky, zavedené mechanismy řízení sportovního tréninku, výchovy a testování hráčů. Akademie byly porovnávány systematickým a cíleným pozorováním s dotazování trenérů a zaměstnanců vybraných akademií. Dotazování bylo prováděno ústně nebo formou elektronické korespondence. Závěr: Ačkoliv má porovnání své limity, z výsledků zkoumání vyplývá, že nejefektivnějším modelem pro hokejový rozvoj je kanadský Notre Dame. Klíčová slova: lední hokej, akademie, výběr talentů, testování, vzdělávací proces
Analýza systému vzdělávání v organizaci
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Předmětem této práce bude popsat a zhodnotit současný vzdělávací systém ve vybrané organizaci a analyzovat vzdělávací potřeby zaměstnanců, jejich motivaci a bariéry pro další vzdělávání. Práce bude rozdělena do dvou částí. Jedná se o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popíše základní pojmy spojené s personálním řízením, úkoly a strategií řízení lidských zdrojů a významem vzdělávání pro organizaci. Dále se bude věnovat významu motivace zaměstnanců k dalšímu vzdělávání a bariérami, které ve vzdělávání zaměstnancům brání. Řešena bude problematika cílů a filozofie vzdělávání, systému vzdělávání, procesu vzdělávání a metod vzdělávání. Text bude čerpat z tuzemské, ale i zahraniční literatury. Další kapitola se bude věnovat analýze systému vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci, která se bude opírat o případovou studii a následně interpretaci získaných dat. Výzkum bude realizován v první fázi formou dotazníkového šetření, následovanou druhou fází a sice přímými rozhovory se zaměstnanci dané pobočky organizace a jejich vedoucím pracovníkem zodpovědným za oblast vzdělávání. V závěru budou shrnuta veškerá zjištění plynoucí z výzkumu, zhodnocena míra dosažení stanovených cílů a samozřejmě zde budou uvedena i doporučení řešení případných nedostatků ve vzdělávání zjištěných při výzkumu....
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Círal, Gabriela Sarah ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Ve většině mateřských škol je ředitel/ředitelka a jejich zástupci (záleží na velikosti mateřské školy). Jsou i mateřské školy, které spadají pod základní školy nebo i střední školy v dané obci a funkci vedení vykonává ředitel/ředitelka základní školy nebo střední školy. V mateřské škole je potom zřízena pozice vedoucí učitelky, která není zástupcem ředitele/ředitelky, ale má na starost chod mateřské školy a zodpovídá se řediteli/ředitelce dané organizace. Tato práce se zabývá kompetencemi vedoucí učitelky, jakožto vedoucího pracovníka vzdělávací organizace. Cílem diplomové práce je zjistit kompetence a obsah pracovní náplně vedoucích učitelů/učitelek mateřských škol v Jihočeském kraji. V teoretické části se práce zabývá funkcí vedoucí učitelky, jaké jsou požadavky na výkon této pozice, jak se podílí na řízení organizace a jaký je přístup vedoucí učitelky ohledně vztahů na pracovišti. Čím se vedení mateřské školy zabývá, co si představit pod termínem výchovně vzdělávací proces. U všech lidí by měla být důležitá sebereflexe, u pedagogických pracovníků je obzvlášť důležitá a u vedoucí učitelky nezbytná. Dále jsou popsány klíčové kompetence, profesní kompetence vedoucí učitelky a manažerské kompetence. V empirické části je popsáno dotazníkové šetření, ve kterém se zjišťuje, jaké jsou profesní...
Edukace rodičů dítěte s epilepsií
MIKEŠOVÁ, Barbora
Epilepsie je chronický neurologický stav charakteristický závažným onemocněním mozku, který způsobuje nevyprovokované, opakující se záchvaty. Záchvat je charakterizován jako náhlý příval abnormální elektrické aktivity v mozku jedince. Epilepsie bývá způsobena různými faktory, mezi které se řadí například genetické faktory, porodní komplikace, trauma hlavy, operace, prožívaný stres, infekce či další jiná onemocnění. Projevit se může ve kterémkoliv věku. Projevy záchvatů mohou být různorodé svým typem, průběhem, příčinou i léčbou. Vhodně nastavená léčba a adekvátně edukovaní rodiče o problematice epilepsie a režimových opatřeních jsou podstatou pro optimální zapojení dítěte do běžného kolektivu bez výrazných omezení. Cílem této práce bylo zjistit, v jaké míře se zdravotnický personál věnuje edukaci rodičů a dítěte s diagnózou epilepsie, a zároveň zjistit, jaká je informovanost rodičů o vhodných léčebných a režimových opatřeních související s touto diagnózou. Pro uskutečnění výzkumu jsme zvolili kvalitativní výzkumné šetření, kdy jsme použili techniku polostrukturovaného rozhovoru, konkrétně metodu dotazování. Vrámci kvalitnějšího zpracování výsledků byly rozhovory nahrávány na diktafon a následně doslovně přepsány a analyzovány. Výsledky jsme podrobili analýze pomocí metody tužka a papír, jež využívá kódování. Kategorizovali jsme 5 oblastí: Obsah edukace ze strany zdravotnického personálu, Realizace edukace ze strany zdravotnického personálu, Informovanost rodičů ohledně režimových opatření v oblasti epilepsie, Zdroje získávání informací o režimových opatřeních ze strany rodičů dítěte s epilepsií a Edukační činnost z pohledu dětských sester ohledně režimových opatření. Jednotlivé kategorie jsou tvořeny dalšími podkategoriemi, ve kterých jsou systematicky znázorněna data výsledků. Výsledky jsou přehledně uvedeny v jednotlivých tabulkách a schématech praktické části této práce. Z výzkumu vyplynulo, že zdravotnický personál se dostatečně věnuje edukaci rodičů a jejich dětí s epilepsií v oblasti diagnostické, léčebné, režimové a první pomoci. Zajímavým zjištěním však bylo, že edukaci poskytuje hlavně lékař, a to i o režimových opatřeních, přičemž sestra v této oblasti poskytuje pouze edukaci doplňkovou. Z výsledků také vyplynulo, že se zdravotnický personál snaží volit vhodné edukační prostředí a časové intervaly dle potřeb dětských pacientů a jejich rodin. Rodiče mají také všeobecné informace o problematice epilepsie a režimových opatřeních. Ukázalo se, že rodiče mají i dostatek vědomostí ohledně medikamentózní první pomoci a způsobu podání daných léčiv, avšak jsme narazili na neznalost časové hranice podání této medikace. Neznalost rodičů jsme také objevili v obecných zásadách první pomoci. Z výzkumu také vyplynulo, že informace o běžných věcech v oblasti režimových opatřeních rodiče nejčastěji vyhledávají mimo nemocniční prostředí, a to ve svém okolí a internetu. Na základě výsledků jsme se rozhodli vytvořit edukační plán, jenž může sloužit jako vzorový podklad pro využití v praxi ošetřovatelským personálem. Edukační plán se týká edukace o režimových opatřeních a první pomoci.
Vliv pedagogické komunikace na vzdělávací proces v rámci vysoké školy
VÁCLAVÍČKOVÁ, Vendula
Práce se zabývá pedagogickou komunikací z pohledu vysokoškolských studentů a nabraných zkušeností z jejich studia. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. Každá kapitola přibližuje nejzásadnější pojmy této práce - komunikace, pedagogická komunikace, výchovně vzdělávací proces a učitel jako důležitá osoba v životě studenta. Teoretická část připravuje čtenáře na výzkumnou část a zajišťuje mu prvotní vhled do problematiky pedagogické komunikace a jejich funkcí a pravidel. Praktická část obsahuje seznámení se zvolenou metodou pro výzkum - interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Pro výzkum jsem použila zásadní úryvky a odpovědi z rozhovorů tří studentů prezenčního studia Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hlavním ukazatelem byly nabrané zkušenosti studentů a vhled do komunikace a vztahů s učiteli na vysokoškolské půdě. Respondenti jsou si vědomi vlivu, který na ně učitelé mají a promítá se to především v rámci neverbální komunikace.
Edukace pacienta po cévní mozkové příhodě
ŠNOKHAUSOVÁ, Anna
Naše bakalářská práce nese název "Edukace pacienta po cévní mozkové příhodě". Zabývá se edukačním procesem probíhajícím u pacienta po prodělané cévní mozkové příhodě. Dále se věnujeme edukační činnosti sester na neurologickém oddělení u pacientů, kteří prodělali mrtvici. Teoretická část bakalářské práce obsahuje podrobnosti o cévní mozkové příhodě. Pro výzkumnou část jsme stanovily jako cíl práce popsat edukaci pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu sester. Pro dosažení tohoto cíle jsme zvolily výzkumné šetření formou kvalitativního výzkumu. K získání dat jsme využily techniku polostrukturovaného rozhovoru se sestrami na neurologickém oddělení v jihočeské nemocnici. Výzkumný soubor je tvořen všeobecnými sestrami, sestrami s vysokoškolským titulem a sestrami se specializací, které pracují v nemocničním zařízení. V rámci výzkumu bylo uskutečněno deset rozhovorů. Výzkumné šetření formou rozhovorů bylo uskutečněno na přelomu února a března roku 2020. Po uskutečnění a zpracování rozhovorů do programu Microsoft Word byly vytvořeny identifikační údaje dotazovaných sester. Dále pomocí programu MAXQDA 2020 byly rozhovory analyzovány pomocí kategorizace dat a následným kódováním. Z analýzy vyplývá, že sestry se podílí na edukaci pacienta. Využívají techniku slovní edukace a praktická cvičení. Edukace nemocného je zaměřena na jeho současný zdravotní stav, seznámení pacienta s možnostmi léčby a na následnou péči. Velkým přínosem pro zlepšení zdravotního stavu pacienta je i spolupráce rodiny se zdravotnickým personálem.
Současné postavení asistenta pedagoga
Kárová, Aneta ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Souhrn Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Tématem je Současné postavení asistenta pedagoga. Teoretická část pojednává o pozici asistenta pedagoga z hlediska legislativy, požadavků na jeho osobu a požadavků na jeho kvalifikaci. Důležité téma je také komunikace a spolupráce s dalšími účastníky vzdělávacího procesu. V neposlední řadě jaké jsou možnosti při integraci různých žáků s různými problémy či znevýhodněními. Praktická část je zaměřena na šetření, které si klade za cíl pomocí dotazníků zjistit, jak asistenta pedagoga vnímají žáci různých škol - klasická, Waldorfská, Montessori a následně srovnat, zda se výsledky v něčem liší. Dalším bodem srovnání jsou třídy, kde asistent pedagoga pravidelně nepůsobí a třídy, kde asistent pedagoga pravidelně působí. Výsledky těchto srovnání jsou překvapivé a zajímavé Výsledek dotazníkového šetření ukazuje, že pokud asistent pedagoga působí tak, jak je žádoucí, tedy v souladu s předpoklady a doporučeními v odborné literatuře, vnímají ho žáci kladně.
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Círal, Gabriela Sarah ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Ve většině mateřských škol je ředitel/ředitelka a jejich zástupci (záleží na velikosti mateřské školy). Jsou i mateřské školy, které spadají pod základní školy nebo i střední školy v dané obci a funkci vedení vykonává ředitel/ředitelka základní školy nebo střední školy. V mateřské škole je potom zřízena pozice vedoucí učitelky, která není zástupcem ředitele/ředitelky, ale má na starost chod mateřské školy a zodpovídá se řediteli/ředitelce dané organizace. V této práci se zabývám kompetencemi vedoucí učitelky, jakožto vedoucího pracovníka vzdělávací organizace. V teoretické části se zabývám funkcí vedoucí učitelky, co v této pozici znamená řízení a kontrola kolektivu, dokumentace a materiální zabezpečení. Podle čeho se řídí její pracovní doba a jak se podílí na řízení organizace. Dále jsou popsány klíčové kompetence a podrobně rozepsány profesní kompetence vedoucí učitelky. Čím se vedení mateřské školy zabývá, co si představit pod termínem výchovně vzdělávací proces a jaká je odpovědnost. U všech lidí by měla být důležitá sebereflexe, u pedagogických pracovníků je obzvlášť důležitá a u vedoucí učitelky nezbytná. V empirické části provádím dotazníkové šetření, ve kterém zjišťuji, jaké jsou profesní kompetence vedoucích učitelek mateřských škol a obsah práce, který vykonávají. Součástí zjišťování je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.