Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje
Kuběnová, Michaela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje AUTOR: Michaela Kuběnová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce pojednává o možnostech vyhodnocování školního vzdělávacího programu ve vazbě na autoevaluační procesy. V teoretické části jsou vysvětleny související pojmy, jednotlivé kroky v procesu autoevaluace, včetně evaluačních nástrojů a blíže popsány základní dokumenty kurikulární politiky státu v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumná část se zabývá výzkumnou otázkou, tedy zjišťováním, jaké metody jsou nejčastěji využívány při získávání zpětné vazby o potřebě revidovat školní kurikulum. Výzkumnou metodou je dotazník. Závěry vyznívají ve prospěch rozhovoru jako nejefektivnější metody směrem k různým skupinám respondentů. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, evaluační nástroje, kurikulum, kvalita, mateřská škola, školní vzdělávací program
Trendy ve vývoji zahraničních preprimárních a primárních škol
Kellerová, Lucie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá novými proudy alternativních škol v zahraničí, které se staly velmi oblíbenými v posledních letech. Tyto tři školy, které byly vybrány pro tuto práci, nejsou zatím známy v České republice. Diplomová práce seznamuje s těmito školami a navrhuje alternativní osvěžení myšlenkami těchto škol do škol tradičního proudu. První školou a prvním proudem alternativy jsou demokratické školy nebo také svobodné školy. Nejstarší demokratickou školou je Summerhill na východě Anglie. Druhým zajímavým proudem a školou je Te Whāriki z Nového Zélandu. Rámec se zabývá vzděláváním přes socio-kulturní kontext. Posledním zástupcem škol, kterým se diplomová práce bude zabývat, je škola Reggio Emilia, která pochází z Itálie, z myšlenek Lorise Malaguzziho. Diplomová práce se zabývá hlavními myšlenkami těchto tří alternativ, které se objevují v zahraničí a hlavně ve Velké Británii. Práce vyhodnocuje, v čem si jsou tyto alternativy podobné, s ohledem na to, že každá pochází z jiné země a vznikla za různých okolností. Práce by měla přispět k rozšíření do povědomí v České republice o dalších alternativách, které se ve světě rozvíjejí. Dále se práce věnuje myšlenkám, které by bylo užitečné použít ve školách hlavního proudu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Připravenost finského vzdělávacího systému na kurikulární reformu
Králová, Anežka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce představuje právě probíhající vzdělávací reformu ve Finsku. Práce si klade za cíl popsat proces implementace současné kurikulární reformy ve Finsku a zhodnotit připravenost učitelů, studentů učitelství a managementu na kurikulární reformu. V teoretické části jsou uvedena pojetí kurikula a kurikulárních reforem. Dále je stručně představen management změny, důvody, proč jsou reformy úšpěšné či neúspěšné a specifika finského vzdělávacího systému. Výzkumná část práce podrobně analyzuje finské národní kurikulum z roku 2004 a z roku 2014, a také rozhovory s učiteli, studenty učitelství a manažery reformy. Na základě výzkumné části práce může říct, že učitelé a studenti jsou připraveni po stránce znalostní, ale nejsou připraveni na zavedení myšlenek reformy do běžného vyučování. Management reformy je na implementaci připraven. Do tvorby i implementace zapojuje učitele i ostatní zájmové skupiny, reformu komunikuje, vzdělává a má zajištěné financování. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a stanovena doporučení pro další výzkum.
Nutriční návyky dětí mladšího školního věku a možnosti jejich ovlivňování v primární škole
Marková, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Cílem této práce je vytvořit návrh koncepce projektu správných nutričních návyků pro primární školu. Teoretická část popisuje vliv výživy na vývoj dítěte a postavení výchovy ke zdraví v kurikulu a v provozu školy se zaměřením na nutriční chování. Praktická část je zaměřena na popis realizace výzkumného šetření , na jehož základě je zpracován návrh koncepce projektu formování správných nutričních návyků.
Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému
Wolák, Radim ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent) ; Kapoun, Pavel (oponent)
WOLÁK, Radim. Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému. Praha, 2017. 130 s. Rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. Anotace (abstrakt) Práce se snaží přispět k poznání procesu zavádění nového tématu: mediální výchovy do českého vzdělávacího systému. V první části vymezuje obsah a roviny mediální gramotnosti a popisuje hlavní přístupy k mediální výchově. Dále se snaží nastínit proměny vzdělávacího systému v ČR. Druhá část je přehledem zavádění mediální výchovy v procesech její systematizace, institucionalizace a implementace. Těžiště je přitom kladeno na popis procesů zavádění v 90. letech minulého stolení a v počátcích století tohoto. Závěrečná část práce se věnuje dvěma pohledům na implementaci mediální výchovy. Popisuje dobový odborný zájem, který byl mediální výchově věnován v její implementační fázi, a dále představuje proměny metodických materiálů pro učitele.
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...
Porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2.stupně ZŠ
Šindelářová, Petra ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem diplomové práce je porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části je analyzováno pojetí politologického učiva v kurikulu občanské výchovy vzdělávací oblasti Člověk a společnost RVP ZV se zaměřením na téma nacistické ideologie. Jsou zde vysvětleny základní pojmy této problematiky - kurikulum, Rámcový vzdělávací program, politické vzdělávání a ideologie a její druhy. Dále zde najdeme současná výzkumná sdělení zabývající se vývojem politického myšlení žáků 2. stupně základních škol. V praktické části této práce se pracuje s vybranou skupinou žáků, abychom na základě vlastního šetření diagnostikovali, jak tito žáci rozumí problematice ideologií se zaměřením na nacismus. Vybranou skupinu tvoří žáci devátých ročníků základní školy. V této části je tak popsána příprava, realizace, prezentace a následná interpretace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky. Druhým důležitým bodem praktické části je vzdělávací středisko Památníku Lidice. Je zde popsán a didakticky analyzován současný vzdělávací program Památníku. Ještě užší vybraná skupina žáků se tohoto programu zúčastní. S časovým odstupem je v této práci ověřena úroveň porozumění problematice nacistické ideologie žáků,...
Komparace současné české a španělské mateřské školy
Ďorďovičová, Mariana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací současné české a španělské mateřské školy (MŠ), jak z hlediska zakotvení systému, tak z hlediska cílů, kurikula a dalších specifik. Práce má dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje metodiku práce a popisuje legislativu předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělském království. Dále se zaměřuje na stupně vzdělávacích systémů, struktury dne v MŠ, pedagogické pracovníky apod. Praktická část obsahuje přímou komparaci kurikul a specifik české a španělské MŠ, které byly zjištěny na základě vyhodnocení odpovědí respondentů pracujících ve španělských MŠ. Na základě této komparace byl sledován také rozdíl v pojetí dítěte. Práce rovněž obsahuje překlad kurikulárního dokumentu, podle kterého si každé autonomní společenství Španělska vytváří vlastní specifické kurikulum. Klíčová slova: komparace, kurikulum, systém předškolní výchovy ve Španělsku, mateřská škola, pojetí dítěte
Respektování potřeb předškolních dětí v mateřských školách pracujících dle různých kurikul
Haová, Markéta ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje porovnání přístupů k respektování potřeb dětí v mateřských školách českých a mateřských školách britských existujících na území České republiky. Zabývá se dokumentem Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a britským rámcovým dokumentem Statutory Framework for the Early Years Foundation Stage. Pomocí obsahové analýzy práce rozebírá oba dokumenty a zjišťuje jejich přístup k upokojení potřeb dětí. Druhá část výzkumu, pozorování, zjišťuje, jak jsou potřeby dle Maslow pyramidy uspokojovány v praxi těchto mateřských škol. Použitím obsahové analýzy a pozorování dochází k poznání, jestli praxe mateřských škol odpovídá svým vzdělávacím programům v oblasti uspokojování potřeb dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.