Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost finského vzdělávacího systému na kurikulární reformu
Králová, Anežka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce představuje právě probíhající vzdělávací reformu ve Finsku. Práce si klade za cíl popsat proces implementace současné kurikulární reformy ve Finsku a zhodnotit připravenost učitelů, studentů učitelství a managementu na kurikulární reformu. V teoretické části jsou uvedena pojetí kurikula a kurikulárních reforem. Dále je stručně představen management změny, důvody, proč jsou reformy úšpěšné či neúspěšné a specifika finského vzdělávacího systému. Výzkumná část práce podrobně analyzuje finské národní kurikulum z roku 2004 a z roku 2014, a také rozhovory s učiteli, studenty učitelství a manažery reformy. Na základě výzkumné části práce může říct, že učitelé a studenti jsou připraveni po stránce znalostní, ale nejsou připraveni na zavedení myšlenek reformy do běžného vyučování. Management reformy je na implementaci připraven. Do tvorby i implementace zapojuje učitele i ostatní zájmové skupiny, reformu komunikuje, vzdělává a má zajištěné financování. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a stanovena doporučení pro další výzkum.
Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Králová, Anežka ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce Mentoring začínajících učitelů ve Finsku má za cíl analyzovat model peer-group mentoringu začínajících učitelů ve Finsku na případové studii projektu Paedeia Café, dále zhodnotit výhody a nevýhody tohoto skupinového modelu oproti dyadické formě mentoringu a přinést náměty na implementaci finských zkušeností do českého prostředí. V teoretické části nejprve stručně představujeme mentoring v učitelství, specifika finského vzdělávacího systému, model peer-group mentoringu a projekt Paedeia Café, který implementuje model peer-group mentoring ve Finsku. Výzkumná část práce využívá metodu deskriptivní případové studie. Prostředky sběru dat jsou rozhovory s účastníky mentoringu, manažerem projektu a zúčastněné pozorování. Na základě výzkumné části práce můžeme říci, že projekt Paedeia Café se snaží propojovat zkušené učitele se studenty posledních ročníků učitelského studia. Výhodou peer-group modelu je vytvoření prostoru pro diskuzi o profesních otázkách, ale také finanční úspora. Nevýhodou je složitější struktura, konfúze rolí mentora a nízká opora v odborné literatuře. V ČR bychom se mohli inspirovat především v propojování zkušených učitelů z praxe se studenty učitelství a ve vytváření prostoru pro sdílení zkušeností z učitelské profese v neformální atmosféře. Práce je příspěvkem k...
Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Králová, Anežka ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce Mentoring začínajících učitelů ve Finsku má za cíl analyzovat model peer-group mentoringu začínajících učitelů ve Finsku na případové studii projektu Paedeia Café, dále zhodnotit výhody a nevýhody tohoto skupinového modelu oproti dyadické formě mentoringu a přinést náměty na implementaci finských zkušeností do českého prostředí. V teoretické části nejprve stručně představujeme mentoring v učitelství, specifika finského vzdělávacího systému, model peer-group mentoringu a projekt Paedeia Café, který implementuje model peer-group mentoring ve Finsku. Výzkumná část práce využívá metodu deskriptivní případové studie. Prostředky sběru dat jsou rozhovory s účastníky mentoringu, manažerem projektu a zúčastněné pozorování. Na základě výzkumné části práce můžeme říci, že projekt Paedeia Café se snaží propojovat zkušené učitele se studenty posledních ročníků učitelského studia. Výhodou peer-group modelu je vytvoření prostoru pro diskuzi o profesních otázkách, ale také finanční úspora. Nevýhodou je složitější struktura, konfúze rolí mentora a nízká opora v odborné literatuře. V ČR bychom se mohli inspirovat především v propojování zkušených učitelů z praxe se studenty učitelství a ve vytváření prostoru pro sdílení zkušeností z učitelské profese v neformální atmosféře. Práce je příspěvkem k...
Připravenost finského vzdělávacího systému na kurikulární reformu
Králová, Anežka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce představuje právě probíhající vzdělávací reformu ve Finsku. Práce si klade za cíl popsat proces implementace současné kurikulární reformy ve Finsku a zhodnotit připravenost učitelů, studentů učitelství a managementu na kurikulární reformu. V teoretické části jsou uvedena pojetí kurikula a kurikulárních reforem. Dále je stručně představen management změny, důvody, proč jsou reformy úšpěšné či neúspěšné a specifika finského vzdělávacího systému. Výzkumná část práce podrobně analyzuje finské národní kurikulum z roku 2004 a z roku 2014, a také rozhovory s učiteli, studenty učitelství a manažery reformy. Na základě výzkumné části práce může říct, že učitelé a studenti jsou připraveni po stránce znalostní, ale nejsou připraveni na zavedení myšlenek reformy do běžného vyučování. Management reformy je na implementaci připraven. Do tvorby i implementace zapojuje učitele i ostatní zájmové skupiny, reformu komunikuje, vzdělává a má zajištěné financování. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a stanovena doporučení pro další výzkum.
Rizika odměn a trestů u dětí mladšího školního věku
Králová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá riziky odměn a trestů u dětí mladšího školního věku. Téma je analyzováno z několika různých směrů. Nejprve poukazuji na odlišnost vnímání odměn a trestů v minulosti a v současnosti, dále jej hodnotím z pohledu tří psychologických směrů, behaviorismu, humanistické psychologie a kognitivní psychologie. Ve stěžejní části práce určuji pomocí syntézy českých i zahraničních zdrojů hlavní rizika, která mohou nastat při odměňování a trestání. Také uvádím důvody, proč je práce zaměřena právě na období mladšího školního věku. Z poznatků této práce vyplývá, že rizika odměn a trestů jsou reálným problémem, o kterém se ale příliš nemluví, a ani není zcela znám jejich význam pro rozvoj osobnosti dítěte, a to i přes to, že výzkumy prokazují, jak mohou být odměny a tresty kontraproduktivní. Práce je určena hlavně rodičům, pedagogům a vychovatelům, kterým může pomoci zamyslet se nad negativními důsledky odměňování a trestání. Klíčová slova odměny, tresty, rizika, hodnocení, výchova, vzdělávání, děti, motivace, mladší školní věk, pochvala, výchovné prostředky
Růstové schopnosti jehňat šumavské ovce (ŠO) a kříženců šumavské ovce a suffolk (ŠOxSu)
KRÁLOVÁ, Anežka
Chov ovcí je velmi vhodným zemědělským odvětvím do horských a podhorských oblastí. V posledních letech je stále oblíbenější. Nespornou výhodou chovu ovcí je údržba krajiny formou vypásání pozemku i v těžko dostupných lokalitách. Cílem bakalářské práce bylo vyhodnotit růstové schopnosti jehňat šumavské ovce a kříženců šumavské ovce a suffolk. Literární rešerše je zaměřena na vybraná plemena ovcí a jejich rozšíření v České republice. Dále na hospodářské využití ovcí a jejich vliv na krajinu, růstové schopnosti jehňat a faktory ovlivňující růst. Na základě vedené evidence a vlastních výpočtů bylo provedeným výzkumem zjištěno, že nejvyšší průměrnou hodnotu ve sledovaném stádě dosahovali jehnice kříženců šumavské ovce a ovce plemene suffolk tato hodnota činila 41,6 kg.

Viz též: podobná jména autorů
9 KRÁLOVÁ, Adéla
7 KRÁLOVÁ, Alena
1 KRÁLOVÁ, Alexandra
13 KRÁLOVÁ, Andrea
2 KRÁLOVÁ, Aneta
6 KRÁLOVÁ, Anežka
1 Králová, Adriana
9 Králová, Adéla
7 Králová, Alena
1 Králová, Alice
1 Králová, Alžběta
13 Králová, Andrea
15 Králová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.