Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání mediálního obrazu Martina Fenina v České republice a SRN
Schuster, Michael ; Lukšů, David (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První částí je praktická část, která se zabývá porovnáváním mediálního obrazu fotbalisty Martina Fenina v České republice a v Německu, tedy ve dvou zemích, kde hráč strávil převážnou část kariéry. Práce při komparaci vychází z tištěných médií a porovnává český a německý pohled jak mezi bulvárními deníky Blesk a Bild, tak mezi seriózními médii Mladou frontou Dnes a německým Die Welt. Vše je v praktické části práce doplněno rozhovory s odborníky z české i německé mediální scény. Martin Fenin měl jako velmi talentovaný hráč slibně nakročeno k tomu, aby se stal jedním z nejlepších fotbalových hráčů, jaké kdy český fotbal měl. Vinou zranění, ale také kvůli mnoha skandálům a činnostem vylučujícími se s kariérou profesionálního sportovce jeho strmě vzrůstající kariéra postupně začala nabírat sestupnou tendenci a jeho talent zůstal nenaplněným. Kvůli neutichajícím skandálům je částí veřejnosti vnímán spíše jako bulvární celebrita, než jako vrcholový sportovec. Druhou částí je teoretická část, která je základem k praktické části a její pochopení je pro praktickou část stěžejní.
Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku ve vybraném období
Marková, Tanja ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku" analyzuje a interpretuje vybrané texty o prvním českém prezidentovi Václavu Havlovi v seriózním a bulvárním tisku za vybrané období. Cílem této diplomové práce je odpovědět na výzkumné otázky, které se ptají na to, jak bylo o V. Havlovi ve vybraném tisku informováno ve vybraných obdobích, jaký obraz V. Havla byl ve vybraném tisku za vybrané období vytvářen a zda v seriózním tisku docházelo k bulvarizaci. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány charakteristiky seriózních a bulvárních médií a proces bulvarizace. Jsou v ní také přiblíženy teoretické koncepty, ze kterých tato práce vychází, jako je agenda-setting, gatekeeping a sociální konstrukce reality. Pro ucelenější představu o životě Václava Havla, je i jemu v teoretické části věnovaná kapitola. V praktické části je představena metoda analýzy, následně její postup a výsledky. Z kvantitativní obsahové analýzy vyplynulo, že o V. Havlovi bylo mnohem více informováno ve vybraném seriózním deníku Mladá fronta DNES než ve vybraném bulvárním deníku Blesk. Vysvětlení tohoto jevu může být fakt, že seriózní tisk věnoval více pozornosti politikovi V. Havlovi než tisk bulvární. Mediální obraz prvního českého prezidenta (ve...
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku
Kadaníková, Zuzana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku" pojednává o bulvárním tisku obecně a jeho rozvoji ve Švýcarsku. V této diplomové práci je nejprve charakterizován bulvární tisk jako takový - jak vznikal, co jeho rozvoj podmiňovalo. Jaké společenské a ekonomické procesy musely proběhnout, aby byl umožněn. Bulvární tisk je zde definován z hlediska znaku a dalších aspektů jako je jeho formát či způsob komunikace se čtenářem. Práce se dále zabývá historií a přírodními podmínkami Švýcarska, které svými specifiky významně determinují možnosti rozvoje tisku. Švýcarsko je zemí se čtyřmi úředními jazyky, což je na jednu stranu překážkou pro tištěná média (např. italsky hovoří pouze 6.5 % z celkového počtu 7.785.000 obyvatel), na druhou stranu to může umožňovat vznik specializovaných publik a jim na míru vzniklých titulů. Ve třetí kapitole práce je popsána historie švýcarského tisku - a především bulváru - na příkladu vydavatelského domu Ringier. Ten od roku 1959 vydává švýcarský bulvární deník Blick (náklad je 214.880 kusů, čtenost uvádí Ringier 628.000). Zároveň je jedním z nejsilnějších hráčů na švýcarském mediálním trhu. Závěrečná kapitola se věnuje současnému všeobecnému trendu bulvarizace médií, který ve švýcarském prostředí potvrzuje aktuální výzkum na téma kvality médií prováděný na...
Mediální obraz vraždy Otýlie Vranské v českém dobovém tisku
Benešová, Andrea ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obraz vraždy Otýlie Vranské v českém dobovém tisku se zabývá analýzou seriózního tisku reprezentovaného Národními listy a tisku bulvárního reprezentovaného deníkem Expres ve zvoleném období od září 1933 do února 1934. Předmětem analýzy jsou novinové články k případu vraždy Otýlie Vranské, zavražděné pravděpodobně 1. září 1933, rozkouskované a následně nalezené v kufrech na Slovensku na nádraží v Bratislavě a v Košicích. V obou periodikách bylo ve vymezených měsících nalezeno celkem 96 zpráv. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje stručné definici období první republiky včetně přiblížení témat jako je kriminalita a tisk za první republiky. V závěru kapitoly je pojednáno o životě a smrti Otýlie Vranské z pohledu odborných publikací. Součástí praktické části je již zmíněná analýza novinových článků, která následuje za definicí klíčového pojmu: sociální konstrukce reality a zvolené metody: komparativní narativní analýzy.
Role amerických médií na španělsko-americký konflikt v roce 1898
Honsová, Eliška ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem amerických médií na rozhodnutí k intervenci na Kubě v roce 1898. Cílem je zjistit, jaké byly důvody k americkému zásahu na Kubě a jakou roli v tomto rozhodování hrála americká média, zejména bulvární deníky. Práce analyzuje a zdůvodňuje, jaké faktory měly dopad na rozhodnutí prezidenta Williama McKinleyho. V první části je popsána změna amerických médií na konci devatenáctého století a vysvětlen pojem žlutý tisk, který se pojí s bulvárními deníky. Druhá část se týká událostí a politického rozhodování před americkou intervencí a je zakončena stručným popisem konfliktu. V poslední části se rozebírá role bulvárních deníků v souvislosti s konfliktem. Jsou zde uvedeny argumenty, které se konkrétně zaměřují na dopad reportáží na americkou veřejnost a pronikání do politiky. Autorka zjišťuje, že vliv amerických bulvárních deníků v té době se přeceňuje a nebyl hlavním důvodem k americkému zásahu na ostrově.
Persuazivní síla bulváru: Mohla bulvární média ovlivnit pořadí soutěže StarDance IV...když hvězdy tančí?
Šťastný, Michal ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Údaje o prodejnosti bulvárnho tisku prozrazují, že bulvární tisk je nejsilnějším typem tištěných periodických médií. Je proto zřejmé, že tato média mají také velký vliv. Má bakalářská práce se snaží zjistit, zda mají tato média persuasivní sílu v otázce mínění jejich odběratelů a konzumentů. K doložení či vyvrácení tvrzení, že bulvární média mají tuto persuasivní sílu, jsem zvolil případovou studii StarDance IV. Diváci této soutěže zasílají své hlasy tanečním dvojicím, které se v průběhu soutěžního večera představí. Ve světě bez bulvárních médií by se běžní diváci hodnotili každé vystoupení a pár pouze podle svých vlastních neodborných kritérií: estetických a emocionálních hodnocení osobostí, které znají pouze tak, jak je prezentuje daná televizní show. Pod vlivem bulváru se divákům nabízí hodnotit páry podle nových informací právě z těchto médií. Tyto informace mohou osobnostem škodit či přilepšovat. Práce se dotazuje, zda právě zabarvení referování v bulvárních médiích mohlo mít na pořadí párů vliv. Zájem o bulvár je vysvětlen pomocí klasické psychoanalýzy, konfliktů tří složek osobnosti, jak je definoval Sigmund Freud. Mediální rozměr psychoanalýzy dodává náhled Jana Sterna, díky kterému se daří také popsat vliv médií v pojetí matky.
Jazyk bulváru za první republiky
Lacinová, Eliška ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Cílem práce je popsat jazyk několika významných zástupců bulvárních tiskovin v dobách první republiky. Nejdříve je pojem bulvární tisk definován pomocí různých znaků a je odlišen od pojmu seriózní tisk. Je nastíněn také vývoj bulvárního tisku v českých zemích a tisk v období první republiky je obecně charakterizován. Dále jsou charakterizovány vybrané prvorepublikové bulvární tiskoviny a jsou zhodnoceny z hlediska znaků bulváru. Jazykové prostředky v žurnalistických komunikátech jsou zasazeny do kontextu publicistického stylu a jsou popsány vlivy, které na výběr jazykových prostředků v těchto komunikátech působí. Samostatná kapitola je věnována formální a jazykové stránce titulků prvorepublikových tiskovin, titulky jsou analyzovány na rovině lexikálních prostředků, morfologických prostředků a prostředků syntaktických. Samotné jazykové prostředky v těchto bulvárních listech jsou zkoumány také na jednotlivých jazykových úrovních, na rovině hláskových prostředků a pravopisu, na rovině lexikálních prostředků, morfologických prostředků a na úrovni prostředků syntaktických. Prvorepublikový bulvární tisk je srovnán se současným zástupcem bulvárního tisku a jsou naznačeny tendence, které se ve vývoji bulvárního tisku projevily.
Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu : komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku
Dobiašová, Terézia ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu. Komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku se pokouší analyzovat neobvykle silné postavení rakouského bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung na rakouském trhu s tištěnými médii a rovněž se snaží o detailní srovnání s českým bulvárním deníkem Blesk. První část práce je věnována především deníku Neue Kronen Zeitung, jeho historii a stručné charakteristice rakouského trhu s tištěnými médii. Teoretická část pak definuje nejdůležitější aspekty bulvárního tisku. V souvislosti s těmito aspekty jsou v další části práce již podrobně analyzovány samotné Neue Kronen Zeitung, a to zejména z hlediska vnější podoby, obsahu, jazyka, formy a způsobu, jakým oslovují své čtenáře. Na závěr je provedena komparace Neue Kronen Zeitung jakožto nejčtenějšího rakouského deníku a Blesku jakožto nejčtenějšího českého deníku, jejíž těžiště spočívá v realizaci obsahové analýzy, která přibližuje profil politického a zahraničního zpravodajství obou deníků. Tato obsahová analýza má přispět k potvrzení, či případně vyvrácení, hypotézy, že charakteristiky politického a zahraničního zpravodajství v rakouském bulvárním deníku Neue Kronen Zeitung se významně liší od charakteristik politického a zahraničního...
Novinový titulek - srovnání titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetové verzi
Kopřivová, Jana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Cílem této práce bylo vysledovat obecné tendence při tvorbě titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetových verzích. Základem pro tuto práci byl vzorek titulků z dvanácti novin, které vyšly v lednu a únoru roku 2013. Na základě stylistické a pragmatické analýzy a komparace těchto titulků lze vyvodit následující závěry. Analyzované titulky se odlišují grafickou úpravou a použitými jazykovými prostředky. Bulvární média se snaží zaujmout potenciální čtenáře především grafickou úpravou titulků, zatímco seriózní média kladou větší důraz na obsah titulků. Pro bulvár jsou charakteristické barevné titulky, verzálky a přesah titulků do ostatních komponent článku. Titulky seriózních médií jsou tištěny černou barvou a stojí na stránce samostatně. Jedním z rozdílů mezi titulky bulvárních a seriózních médií je jejich délka - bulvár obvykle volí kratší titulky než média seriózní. Základ titulků by měl tvořit neutrální spisovný jazyk, přesto se v titulcích seriózních a bulvárních médií vyskytují i nespisovné výrazy. Titulky bulvárních médií na rozdíl od titulků médií seriózních obsahují expresivní příznaky. Výpovědi v titulcích mají nejčastěji funkci asertivní, dále funkci interogativní a direktivní. Bulvární média častěji než média seriózní volí v titulcích výpovědi s funkcí interogativní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.