Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design of autonomous vehicle simulator
Machač, Petr ; Králík, Jan (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
This thesis deals with simulation tools for algorithm development for autonomous automobiles control. The thesis can be divided into two parts, first a research of currently available simulation tools, both open-source and proprietary is made. Then ways of modelling of physical systems and dynamic equations solving engines are described. An emphasis is given on a Box2D physical engine which is then used in the second part of the thesis as a base for own environment for autonomous vehicle simulation.
Autonomní vozidlo pro materiálový tok
Ryza, Vojtěch ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Hlavní náplní práce je konstrukční návrh autonomního vozíku pro přepravu EU palet o stanovené hmotnosti nákladu. Koncept vychází z kritické rešerše obdobných autonomních vozíků. Návrh je vytvořen v programu SolidWorks 2019 na základě výpočtů. Jedná se o montovanou hliníkovou konstrukci. Na hřbetní část vozíku je navrženo přídavné zařízení v podobě válečkové trati.
Výpočetní model a analýza samočinně řízeného vozidla
Gardáš, Milan ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá samočinně řízenými vozidly. Nejprve obsahuje popis současného vývoje těchto vozidel, tedy z čeho se skládají, jak fungují, a je nastíněn jejich další možný vývoj. Dále se zde nachází popis možných nástrojů použitelných pro modelování. Práce obsahuje návrh, popis vývoje a testování simulačního modelu ve verifikačním prostředí UPPAAL Stratego. Výsledný model je systémem vzájemně komunikujících časovaných automatů. Analýza vlastností modelu je založená na metodě statistického ověřování modelu. Model umožňuje zkoumat chování autonomního vozidla v situacích, které odpovídají běžnému provozu.
Virtuální testování systémů ADAS a autonomního řízení
Novák, Adam ; Repka, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami testování systémů ADAS a autonomního řízení. Pro uvedení do problematiky jsou nejprve rozebrány pojmy ADAS a autonomní vozidlo. Funkčnost těchto systémů by nebyla možná bez senzorů sledujících okolí vozidla, proto jsou blíže popsány jejich nejčastěji využívané typy. Následně se již práce věnuje samotnému testování, jež probíhá virtuálně či plně v reálném prostředí. Zmíněné jsou výhody i nevýhody těchto dvou rozdílných přístupů. V rámci virtuálního jsou vysvětleny principy jednotlivých metod XiL testování a v rámci reálného možnosti testů v běžném provozu a na zkušebních polygonech. Závěrečnou částí je popis programu CarMaker a jeho srovnání s jinými softwary sloužícími taktéž pro virtuální testování. K popisu je využitý ukázkový scénář, ve kterém dojde ke spuštění systému automatického nouzového brzdění.
Rešerše simulátorů provozu autonomních vozidel
Žitňan, Michal ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na rozsiahlu rešerš simulačných prostredí pre autonómne vozidla. V úvodnej časti je uvedená definícia AV a tiež rozdelenie úrovní autonómneho riadenia. Nasleduje opis problematiky simulácie a testovania AV v reálnom svete, so zameraním na využitie simulátorov v tomto procese. Ďalej sú zadefinované kritéria pre porovnanie 20 simulačných prostredí skúmaných v tejto práci, z hľadiska obecných informácií, prostredia, senzorov a nástrojov pre vytváranie dát. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú stručným popisom jednotlivých simulačných prostredí a ďalšími platformami požívanými v oblasti vývoja AV, nasleduje zhrnutie skúmaných informácií prostredníctvom tabuliek. V poslednej časti sú vybraté dva simulátory pre opis úkonov potrebných na realizáciu projektu autonómneho riadenia v simulátore.
Lightweight Self-Steering Model Vehicle
Kubový, Matej ; Šimek, Václav (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor's thesis is to design and implement a model vehicle of reduced complexity with self-steering capabilities using commonly available components. The main part of the solution consists of a LEGO kit with the addition of the Raspberry Pi computing platform. The movement of the vehicle along the navigation line is ensured by the image processing from the built-in camera. It has been possible to create a system consisting of easily accessible and inexpensive components that can move autonomously in area. The result of this thesis is also a demonstration of the image processing and evaluation of experiments focused on functionality verification.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the use of GPS in the automotive industry with a focus on unmanned vehicles. The aim was mainly to approach the GPS system but also other temporary systems, and to describe and characterize autonomous vehicles and all the hardware and software they use. The first half of the work characterizes the GPS in great detail so that the reader gets to know how the navigation system works. In the second part of this work, the reader will learn about autonomous vehicles, to which levels we divide them and which systems are used. Reader will also learn the advantages and disadvantages of these vehicles, the main differences between today's cars and autonomous cars. At the end of this work is intelligent transport and its benefits, but also a insight into the future of transport and vehicles.
Odpovědnost za škodu způsobenou autonomním dopravním prostředkem
Kosina, Kryštof ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Odpovědnost za škodu způsobenou autonomním dopravním prostředkem Abstrakt Autonomní dopravní prostředky jsou již několik let jedním z nejzajímavějších témat, které se pojí s příchodem Průmyslu 4.0 a rozšířením umělé inteligence ve společnosti. Tato diplomová práce se proto zabývá tématem autonomních dopravních prostředků coby podmnožinou autonomních systémů, a to konkrétně ve spojení s občanskoprávní odpovědností. Je pravděpodobné, že v budoucnu bude dojde k masivnímu rozšíření autonomních dopravních prostředků ve společnosti, a nelze vyloučit, že vzniknou situace, kdy v důsledku jejich nastavení dojde ke vzniku újmy. Cílem této diplomové práce je proto uvést modely odpovědnosti, jejichž využitím se právní věda v souvislosti s autonomními dopravními prostředky zabývá, a posoudit možnost aplikace současných institutů občanského zákoníku s cílem nalezení vhodného budoucího řešení. Za tímto účelem se práce nejdříve věnuje pojetí autonomního dopravního prostředku dle občanského zákoníku a jiných právních předpisů a za pomocí dosavadních definic umělé inteligence se zabývá specifickými vlastnostmi autonomních systémů, jakož i postavením konkrétních osob spojených s provozem autonomních dopravních prostředků ve světle současné právní úpravy, jejich typologií a podmínkám jejich provozu samotného. Druhá část této...
Senzorika pro autonomní vozidla - rešerše
Macejka, Kamil ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na aktuálne trendy a hardvérové riešenia v oblasti autonómnych vozidiel (AV). V úvodnej časti je uvedená definícia AV a tiež rozdelenie úrovní autonómie podľa niekoľkých kritérií. Nasleduje stručný prehľad počiatkov a historického vývoja AV a zoznámenie s jednotlivými senzormi potrebnými pre ich prevádzkovanie. Ďalej sú popísané AV vytvorené v rámci súťaží DARPA Grand Challenge, ktorými sa inšpirujú aj dnešné spoločnosti. Nasledujúca kapitola popisuje firmy s vedúcim postavením v oblasti vývoja AV, ich prístupy k voľbe a umiestneniu senzorov ako aj ich hlavné ciele. Ďalšia kapitola sa zaoberá popisom možných aplikácií AV a prehľadom súčasných pilotných projektov slúžiacich na realizáciu týchto aplikácií. V poslednej časti sú poznatky z tejto rešerše využité na návrh vlastného experimentálneho AV.
Virtuální testování autonomních vozidel
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálnímu testování autonomních vozidel. V teoretické části je popsáno autonomní vozidlo, problematika testování autonomních vozidel. Dále je práce zaměřena na popis softwarů ADAMS Car a Virtual test drive. Virtual test drive je popisován z největší části, protože obsahuje i praktickou část práce, kterou je práce se softwarem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.