Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 275 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástroj pro uživatelem určený publikační výstup ze vstupních textových dat
Novák, Michal ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a implementaci nástroje určeného k tvorbě publikačních výstupů ze vstupních textových dat. Cílem práce je navrhnout a vytvořit univerzální a modulární program, který za pomoci uživatelské konfigurace dokáže převést surová (serializovaná) data do vizuální reprezentace, jež může být nadále použita v publikacích. V práci jsou zkoumány informační zdroje, jejich dělení a použití. Dále je proveden rozbor běžných formátů pro serializovaná a vizualizovaná data, doplněný o metody a přístupy k vizualizaci dat. Jsou zde vysvětleny jednotlivé části a přístupy k návrhu nástroje, na které navazuje popis implementace. Na závěr je provedeno uživatelské testování a zhodnocení kvality implementace.
Elektronická hrací kostka
Michalik, Martin ; Strnadel, Josef (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with the design and implementation of an electronic dice using Raspberry Pi Pico W, accelerometer and communicates with supporting android application through Bluetooth connection.
Simulation of Biological Processes Using Asynchronous Cellular Automata and Machine Learning
Kališ, Vojtěch ; Bidlo, Michal (oponent) ; Fritz, Karel (vedoucí práce)
This thesis explores the fusion of asynchronous cellular automata and machine learning techniques for simulating complex biological processes. Its main focus is on showcasing the inherent potential of a computational framework constructed through combining the parallelism of an asynchronous cellular automata updating model with the predictive capabilities of machine learning algorithms. This study aims to demonstrate the qualities of such hybrid approach by implementing three mathematical cellular automata models of increasing complexity—that is, listed based on their level of complexity, Conway’s Game of Life, SmoothLife and Lenia—in their basic form and then integrate machine learning into the function of the latter two, comparing the results of both approaches afterwards.
Systém pro podporu krátkodobých výpůjček vozidel formou sdílení
Vrtal, Petr ; Bidlo, Michal (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit systém pro transformaci běžného osobního automobilu na vozidlo schopné sdílení ve formě krátkodobých výpůjček. Výpůjčky vozidla probíhají čistě bezobslužně, čehož bylo dosaženo implementací obslužných aplikací v podobě administračního a uživatelského nástroje. Administrační aplikace byla vytvořena pomocí webových technologií, předně technologiemi Next.js a React. Zákaznická aplikace byla implementována s cílem vysoké přenositelnosti, a proto byl její vývoj směřován na mobilní platformy s využitím frameworku React Native a nástroje Expo. Vozidlo je vybaveno vlastním navrženým IoT koncovým zařízením v podobě desky plošných spojů, schopné permanentního bezdrátového připojení k síti na bázi technologie LTE-M a protokolu MQTT. Úkolem tohoto zařízení je poskytovat aktuální data vozidla získaná čtením komunikace na sběrnici CAN, připojením k standardnímu diagnostickému portu OBD-II. Důležitou součástí práce bylo provedení série testování všech dílčích aspektů implementované architektury, se zaměřením především na spolehlivost, výslednou funkčnost a uživatelskou přívětivost. Výsledný systém byl otestován v reálném provozu a představuje způsob neinvazivní transformace běžného osobního automobilu na automobil schopný sdílení.
Optimalizace úloh typu TSP technikami kolektivní výpočetní inteligence
Franěk, Jaromír ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je porovnání algoritmů kolektivní výpočetní inteligence pro optimalizaci rozsáhlých instancí problémů obchodního cestujícího obsahující až několik tisíc měst. Tato práce bude zaměřená na optimalizace, které jsou založené na chování hejna a optimalizace, které jsou založené na chování včelího roje. V sadě experimentů jsem porovnal jednotlivé algoritmy z těchto dvou přístupů s různými parametry. Podle těchto výsledků jsem navrhl vlastní vylepšení algoritmů pro řešení daného problému. Dále jsem navrhl vylepšení algoritmů o metody podpory diversity, nebo lokálního prohledávání pro diskrétní verze těchto algoritmů. Na finální sadě experimentu jsem porovnal výsledky navržených algoritmů.
Metody návrhu celulárních automatů
Hranický, Jan ; Strnadel, Josef (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém návrhu celulárních automatů. Je navržena a implementována nová metoda Diskrétního neurálního celulárního automatu, zkráceně DNCA. Práce se tak zaobírá problémem optimalizace přechodové funkce automatu, a to pomocí algoritmu Adam a také méně tradičního přístupu diferenciální evolucí. Navržený model je úspešně natrénován na více než desíti scénářích chování, které se liší v obtížnosti.
Stanovení hladiny stresu na základě monitorování tepové frekvence
Hodulík, Hynek ; Strnadel, Josef (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem prototypu nositelného vestavěného zařízení, které slouží k detekci stresu na základě měření fyziologických projevů stresu pomocí EKG senzoru. Pro komunikaci zařízení využívá Bluetooth LE. Spolu se zařízením je navržen algoritmus, který na základě naměřených dat o variabilitě srdečního tepu lokálně odhaduje hladinu stresu. Na základě srovnání několika metod byl pro detekci stresu zvolen vícevrstvý perceptron. Navržené řešení dosahuje na datasetu WESAD 85% přesnosti při detekci stresu.
Aplikace mravenčích algoritmů
Olszar, Patrik ; Sedlák, David (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje implementaci a optimalizaci mravenčích algoritmů v jazyce C++ pro řešení problému obchodního cestujícího (TSP) s desítkami až statisíci měst. Vzhledem k vysokým nárokům na paměť, které tradiční metody v mravenčích algoritmech přinášejí kvůli exponenciálnímu rozšiřování matice feromonů, byla implementována omezená feromonová matice. Tato technika efektivně omezuje velikost paměti potřebnou pro feromonovou matici a zvyšuje tak škálovatelnost algoritmu. Dále práce využívá techniky jako MAX–MIN, paralelizace mravenců, dynamické upravování parametrů alpha a beta, seznam nejbližších sousedů a VCSS. Podařilo se dosáhnout výsledné cesty, která je do 3.5-5% od nejlepšího řešení.
Applications of PSO-Based Algorithms
Hudecová, Patrícia ; Husa, Jakub (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
This work aimed to study already existing optimization algorithms from the field of algorithms inspired by collective behavior and apply them to problems usable in practice in practice. Subsequent efforts to improve existing solutions with possible modifications and evaluation of the results. The algorithms chosen were particle swarm optimization, gravitational search algorithm, and black hole algorithm. The optimization problems were the traveling salesman problem and knapsack, which are applicable in various practical fields.
Platforma pro podporu interaktivity ve výuce
Hofman, Dominik ; Bidlo, Michal (oponent) ; Mrázek, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj systému pro podporu interaktivity mezi posluchači a prezentujícími, klade si za cíl zvýšit míru zapojení pošluchačů a udržet tak jejich pozornost. Hlavním cílem práce je navrhnout a implementovat systém pro podporu výuky IT orientovaných kurzů, přičemž klíčovým prvkem bude možnost vkládání a editace programového kódu. Platforma je realizována formou progresivní webové aplikace. Aplikace dokáže ověřit geolokaci uživatele, tedy zda je posluchač přítomen na fakultě informatiky VUT. Prezentující vytvoří kvíz s otázkami a správnými odpověďmi - tím je vygenerován přístupový kód ke kvízu. Posluchači se pomocí tohoto kódu připojí ke kvízu a~čekají na jeho zahájení. Poté se uživatelům vždy již postupně zobrazují otázky s~jednotlivými odpověďmi, ze kterých posluchač vybírá ty správné. Přednášející si po skončení kvízu dokáže zobrazit jeho detailní statistiky. Práce dále zahrnuje ověření funkčnosti implementace a hodnocení jejich parametrů z~hlediska funkčních i nefunkčních požadavků. Pro vyhodnocení výsledků je využito dotazníkového šetření, které poskytuje informace o přívětivosti uživatelského prostředí a spokojeností s aplikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 275 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.