Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika jízdních testů motocyklu pro identifikace parametrů modelu pneumatik
Tobiáš, Martin ; Ph,D,, Pavel Ščerba, (oponent) ; Magdolen, Luboš (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tématem práce je analýza dynamických jízdních stavů motocyklu v rámci dlouhodobého cíle tvorby nových nástrojů a metod pro účely výzkumu vozidel na Odboru motorových vozidel ÚADI FSI VUT. Cílem práce je vytvoření metodiky umožňující získat z měřené jízdy motocyklu data, využitelná pro tvorbu a ladění modelů pneumatik. Metoda spočívá v realizaci inversních multibody simulací pomocí interně vyvinutých softwarových nástrojů. Ty vyžadují vytvoření věrohodného multibody modelu motocyklu a měřicího systému, který během jízdy s dostatečnou přesností zaznamená veličiny odpovídající stupňům volnosti multibody modelu motocyklu. Součástí vytvářené metodiky je i definice vhodných jízdních manévrů. V práci jsou představeny realizace těchto požadavků, včetně výsledků inversních multibody simulací. Ty jsou v práci dále zpracovány, za účelem ukázky jejich použitelnosti k zamýšlenému účelu. Následně je nabídnuta diskuze nad dosaženými výsledky a možnému pokračování výzkumu.
Conceptual design of a manned mobile lunar habitat (vehicle)
Mikeš, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Šálený, Vratislav (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis deals with the construction of the lunar vehicle. The work describes cases of real use of the lunar vehicle. Further work deals with the construction of the chassis of the lunar vehicle. The task of the structural part is to design an ideal chassis for the lunar surface with an emphasis on weigh and simplicity of design. Design solutions are subsequently subjected to analysis in order to achieve effective results.
Mathematical model of the start of a racing vehicle on an unpaved surface
Čech, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This thesis describes the process of designing a mathematical model of a launch control system in Simulink for a Super Buggy racing prototype vehicle driving on an unpaved surface. The rules of the Super Buggy class severely limit the resources allowed to be used for vehicle control, mainly in terms of sensors. To be able to design the control system even around those limitations, a bespoke measuring system was created to garner data necessary for building a virtual vehicle twin of the Super Buggy prototype. It was then used, in conjunction with a separate custom-developed algorithm, to simulate a baseline ideal acceleration run, from which more data could be obtained. This data was finally used to create a baseline for the launch control system to follow, which would eliminate the need for the sensors prohibited by the rules. This solution was tested using the virtual vehicle in terms of straight-line acceleration performance against a wide-open throttle driver input and a variety of artificial driver inputs in the surface conditions it was designed for. Furthermore, its independence of gear shift timing was tested, in addition to its performance in friction conditions different from the ones it was designed for. In chapter 13 and the conclusion, the possible future implementation of the launch control system, its overall potential and shortcomings, and the suggestions for improvements are discussed.
Zjištění vnější otáčkové charakteristiky pomocí mobilního telefonu
Franc, Lukáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ověřením, zda je pomocí senzorů v mobilním telefonu možné zjistit vnější otáčkovou charakteristiku motoru. Pro toto ověření byly realizovány jízdní zkoušky, během kterých se mobilním telefonem naměřila reálná jízdní data. Tato data byla zpracována ve výpočtové části práce provedené v programu MATLAB. Získané výsledky byly porovnány s měřením výkonu na válcové zkušebně a s dvěma alternativními metodami měření výkonu.
Návrh uložení předního kola Formule Student
Černý, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem uložení předního kola Formule Student. Součástí je nejprve krátká rešerše o závodech Formule Student a porovnání konstrukcí těhlic pro různorodá použití jak v závodních, tak i sériových silničních automobilech. Dále obsahuje konstrukční řešení těhlice a náboje v systému CAD a výpočtový model těhlice vytvořený pomocí programu využívajícího metody MKP a to konkrétně pro analýzu napjatosti ve vybraných zátěžných stavech. Součástí je také optimalizace celého návrhu.
Návrh zadní nápravy formule SAE
Tomášek, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení a odpružení zadní nápravy Formule SAE. Po provedení předběžného návrhu následuje kinematický rozbor a optimalizace geometrického uspořádání zadní nápravy pomocí programu ADAMS a ověření vlastností odpružení v programu ADAMS. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem všech těchto prvků zadní nápravy a provedením napěťových a deformačních analýz.
The Use of Recursive Least Squares Method for Vehicle Dynamics Analysis
Sladká, Pavla ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis amplies the theoretical bases required to design the recursive least squares algorithm and, in consequence, its application to the experimental data measured during test manoeuvre realized in 2001. A lateral dynamics of single-track planar model of vehicle was analyzed. It contains also a comparing of the results obtained by the recursive algorithm and Kalman lter algorithm.
Měření momentů setrvačnosti vozidla
Grác, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvolením vhodné metody pro zjištění momentu setrvačnosti ke svislé, příčné a podélné ose procházející těžištěm vozidla. Pomocí speciálního mechanického stavu, zkonstruovaného na ÚADI, bylo provedeno opakované měření tělesa o známých hmotnostních parametrech v jednotlivých osách. Ze získaných dat byla následně vypočítána chyba měření. Pro porovnání výsledných hodnot byl vytvořen MBS model.
Konstrukce disku kola osobního automobilu
Kapoun, Lukáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší konstrukční návrh disku kola osobního automobilu. Rešeršní část této práce pohlíží na historii a vývoj kola, na což se navazuje popisem jednotlivých konstrukčních řešení disků kol osobních automobilů používaných v současnosti. Konstrukční část spočívá v návrhu disku daných parametrů na základě analýzy silových účinků působící na kolo vozidla. U konstrukčního návrhu je provedena analýza napjatosti a únavová analýza.
Matematický model ovládacího mechanismu turbodmychadla
Jakubec, Ján ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na vytvorenie matematického modelu kinematiky ovládacieho mechanizmu turbodúchadla DAVNT (Double-Axle Variable Nozzle Turbine) pre nastavovanie polohy lopatiek. Práca obsahuje krátky prehľad preplňovania a typov turbodúchadiel. Hlavná časť obsahuje matematický model, ktorý skúma správanie mechanizmu pri uvažovaní opotrebenia medzi jednotlivými členmi. Súčasťou je aj hodnotenie zmeny jednotlivých častí v uzloch mechanizmu spôsobených opotrebením a ich vplyv na mechanizmus vzhľadom k dôležitých parametrov charakterizujúcich mechanizmus. Hodnotenie je doplnené optimalizáciou parametrov. Záverečná časť obsahuje výpočet interných statických síl a hodnotenie umiestnenia aktuátora s ohľadom na zaťaženie mechanizmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.