Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití zvířat v ekocentrech při edukaci žáků prvního stupně ZŠ
Srpová, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Modrý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím zvířat v programech environmentálního vzdělávání a výchovy pro žáky prvního stupně realizovaných ekocentry a Středisky environmentální a ekologické výchovy v České republice. Teoretická část se věnuje přínosům, které zvířata do vzdělávání přinášejí, a rizikům vzdělávání za pomocí zvířat. Dále se věnuje vztahům žáků ke zvířatům a postojům, které pozitivní prožitky se zvířaty mohou formovat. Ve výzkumné části je vypracován kombinovaný výzkum. V kvantitativní části proběhla analýza webových stránek 85 ekocenter a jejich programů se zvířaty, na jejímž základě byl vypracován kvalitativní strukturovaný rozhovor. Bylo uskutečněno 10 rozhovorů mezi pracovníky českých ekocenter. Cílem výzkumu je popsat, jak jsou zvířata k edukaci žáků v ekocentrech využívána. Zjistila jsem, že nejčastěji využívaným zvířetem je pták (34 %). Žáci se do přímého kontaktu se zvířetem dostanou ve 46 %, ve 26 % není živé zvíře součástí programu. Bezpečnost žáků je zajištěna pomocí BOZP a pedagogickým dozorem. Na bezpečnost zvířat dohlíží po dobu programu lektor, mimo programy je zajištěna dodržováním welfare. Pouze u 23 % programů byl uveden vzdělávací cíl a jen 2 respondenti z 10 odpověděli, že mají programy založené na RVP. KLÍČOVÁ SLOVA: Animoterapie, ekocentrum, environmentální výchova,...
Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Dvořáčková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Poláčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
Dítě a kůň : využití metody AAA pro podporu osobnosti
Jiráková, Vladana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce vymezuje uplatnění metody AAA (Animal Assisted Activities) v animoterapii a její použití v rámci hiporehabilitace. Stručně seznamuje s metodikou a klientelou aktivit s využitím koní (AVK) a představuje možný přínos humánně- animálních interakcí pro rozvoj osobnosti dítěte. Dále jsou zde stručně představeny rizikové faktory doprovázející vývoj dítěte. Praktická část předkládá výsledky kvalitativního výzkumu zpracovaného na vzorku dětí navštěvujících soukromou jezdeckou stáj. Výzkum byl uskutečněn na základě zápisků z pozorování a rozhovorů s členy stáje pomocí zakotvené teorie a snaží se objasnit, jakým způsobem dochází při kontaktu s koněm k vývoji psychických a fyzických dovedností dítěte.
Analýza podmínek canisterapie
Kejřová, Anežka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na využití canisterapie ve speciální pedagogice. Je zde rozpracován vývoj, metody, formy a typy canisterapie včetně přínosů a rizik, které s sebou přináší tato psychoterapeutická metoda. Následně je výzkumným šetřením zmapována souvislost mezi vzděláním psovodů a kvalitou jejich práce v terénu.
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Možnosti uplatnění plemene Mainská mývalí ve felinoterapii a její vliv na lidský organismus
Němečková, Eliška
Bakalářská práce pojednává o felinoterapii a jaké účinky má na lidský organismus. V první části jsem se zaměřila na zooterapii, její historii, dělení dle druhu využívaného zvířete, kde jsem poté rozvedla felinoterapii, její formy a jaká plemena jsou vhodná pro tento druh terapie. Plemeno, které mně zaujalo tzv. něžný obr, je mainská mývalí, která se především díky své klidné, přátelské povaze, pozoruhodným chováním a stavbě těla velice oblíbila. Tato terapie má uplatnění především u seniorů, kdy zlepšuje především psychický stav. Dále se aplikuje u dětí, kterým napomáhá zlepšení psychiky související s pocitem samoty, kde se pozoruje i zlepšení jemné i hrubé motoriky. Cílem bylo zjistit především více informací a vyzdvihnout výhody felinoterapie a proč je v některých případech lepší volbou než například canisterapie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.