Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití zvířat v ekocentrech při edukaci žáků prvního stupně ZŠ
Srpová, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Modrý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím zvířat v programech environmentálního vzdělávání a výchovy pro žáky prvního stupně realizovaných ekocentry a Středisky environmentální a ekologické výchovy v České republice. Teoretická část se věnuje přínosům, které zvířata do vzdělávání přinášejí, a rizikům vzdělávání za pomocí zvířat. Dále se věnuje vztahům žáků ke zvířatům a postojům, které pozitivní prožitky se zvířaty mohou formovat. Ve výzkumné části je vypracován kombinovaný výzkum. V kvantitativní části proběhla analýza webových stránek 85 ekocenter a jejich programů se zvířaty, na jejímž základě byl vypracován kvalitativní strukturovaný rozhovor. Bylo uskutečněno 10 rozhovorů mezi pracovníky českých ekocenter. Cílem výzkumu je popsat, jak jsou zvířata k edukaci žáků v ekocentrech využívána. Zjistila jsem, že nejčastěji využívaným zvířetem je pták (34 %). Žáci se do přímého kontaktu se zvířetem dostanou ve 46 %, ve 26 % není živé zvíře součástí programu. Bezpečnost žáků je zajištěna pomocí BOZP a pedagogickým dozorem. Na bezpečnost zvířat dohlíží po dobu programu lektor, mimo programy je zajištěna dodržováním welfare. Pouze u 23 % programů byl uveden vzdělávací cíl a jen 2 respondenti z 10 odpověděli, že mají programy založené na RVP. KLÍČOVÁ SLOVA: Animoterapie, ekocentrum, environmentální výchova,...

Viz též: podobná jména autorů
3 Srpová, Laura
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.