Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketing na sociálních médiích se zaměřením na cestovní ruch
Jiránek, Pavel ; Vaško, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce jsou sociální média a jejich využití v marketingu cestovního ruchu. Cílem práce je určit, jaká sociální média jsou nejvhodnější pro marketing cestovního ruchu a identifikovat efektivní způsoby marketingového využití sociálních médií v cestovním ruchu. Úvodní kapitola se zabývá vývojem a současným postavením internetu, digitálního marketingu a jednotlivých druhů sociálních médií. Druhá kapitola zkoumá vliv sociálních médií na účastníky cestovního ruchu a trendy v marketingu na sociálních médiích. V následující kapitole jsou analyzovány a vyhodnoceny výsledky průzkumu mezi uživateli sociálních sítí. Poslední kapitola je věnována analýze a komparaci aktivit konkurenčních cestovních kanceláří na sociálních médiích. Hlavní poznatky práce jsou shrnuty v jejím závěru.
Život bez Facebooku: Experimentální studie neužívání sociální sítě Facebook
Kořánková, Olga ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce Život bez Facebooku: Experimentální studie neužívání sociální sítě Facebook se zaměřuje na neužívání sociální sítě a reflexi odpojení se od ní. Mapuje funkce, které Facebook plní v individuálním i skupinovém životě jedince, představy o světě bez něj a prožitky z odpojení se, které bylo mezi vybranými respondenty navozeno v rámci týdenního experimentu. Cílem práce je nastínit, jaký je život bez Facebooku, poukázat na jeho potenciální výhody i nevýhody a popsat, s čím se jedinec odpojený od sociální sítě může potýkat uvnitř sebe i v rámci svého sociálního okolí. Tato diplomová práce chce přispět k pochopení významu Facebooku ve společnosti a nabídnout cesty k reflexi jeho používání. V teoretické části práce nabízí popis fenoménů souvisejících s online sociálními sítěmi z hlediska mediálních studií. Stručně se zabývá i deskripcí samotného Facebooku a jeho stavu v České republice a předkládá souhrn studií objasňujících uživatelství i neuživatelství této sociální sítě. Metodologická část práce popisuje samotný výzkum, který proběhl formou experimentu, doprovodných rozhovorů a krátkého dotazníku. Na základě kvalitativní analýzy získaných dat pak bylo načrtnuto několik závěrů o tom, jaké funkce Facebook plní v životech jedinců, jak se to projevuje, pokud se odpojí, a jak je odpojení se od sociální...
Komunikace České televize na sociálních sítích
Viktora, Jiří ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací České televize na sociálních sítích. Jejím cílem je na příkladu České televize analyzovat, jakým způsobem komunikuje na sociálních sítích veřejnoprávní médium. Teoretická část se zabývá definicí a představením sociálních sítí se zaměřením na Facebook, Twitter a Google+. Její součástí je také přehled uživatelsky nejpoužívanějších sociálních sítí a jejich zařazení do kontextu sociálních médií. Metodou výzkumu je kvantitativní a kvalitativní analýza veškerého obsahu, který publikovaly hlavní profily České televize, stanice ČT24 a pořadu Hyde Park Civilizace na sociálních sítích Facebook, Twitter a Google+ v období od 21. 3. 2016 do 3. 4. 2016. Analýza je zároveň doplněná o celkovou interpretaci získaných dat prostřednictvím odpovědí na předem zvolené výzkumné otázky.
Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity
Němečková, Hana ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Diviák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na šíření informací v kontextu české komunity tzv. foodies (lidí, kteří se zabývají dobrým jídlem a vyhledáváním nových zážitků v této oblasti). V teoretické části je nastíněn vývoj prostředí online komunit, od internetových fór po sociální média, a zkoumána využitelnost Katzova a Lazarsfeldova modelu dvoustupňového toku komunikace v online prostředí. Rovněž se zabýváme specifiky online komunikace o jídle a představujeme příklady oblíbených sociálních médií foodies, včetně specializované české služby Scuk. Praktická část práce prostřednictvím analýzy sociálních sítí (SNA) identifikuje opinion lídry této online komunity v prostředí Twitteru, Instagramu a Scuku a zkoumá, jak se liší šíření informací a podoba této komunity v závislosti na využívané komunikační online platformě. Součástí práce je i kvalitativní výzkum dopadu šíření informací online na offline prostředí - konkrétně na tržby, návštěvnost a reputaci pražských restaurací.
Rozdíly v práci se sociálními sítěmi (Facebook, Twitter) u časopisů Respekt a Reflex
Víchová, Lucie ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Fenomén sociálních sítí bezpochyby ovlivňuje tradiční způsob fungování médií. Málokteré periodikum dnes může existovat bez redakční stránky na Facebooku či účtu na Twitteru nebo na Instagramu. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl specifikovat rozdíly ve využití sociálních sítí Facebooku a Twitteru redakcemi dvou předních českých týdeníků - Respektu a Reflexu. V teoretické části jsou popsána pozitiva a negativa, která s sebou nese současná role sociálních sítí v žurnalistice. Součástí je též charakterizace procesu přizpůsobování se novým trendům v oblasti online žurnalistiky se zvláštním důrazem na budování čtenářské komunity a interakci s ní a na fenomén tzv. brandingu novinářů. Tato část také blíže představuje jednotlivé sociální sítě, s nimiž pracují redakce zkoumaných týdeníků. Praktická část se pak opírá o výzkum prováděný metodou kvantitativní obsahové analýzy příspěvků na facebookových stránkách a twitterových účtech časopisů Respekt a Reflex za pomoci vlastní kódovací knihy. Příspěvky byly shromážděny během jednoho měsíce sledování, konkrétně během října 2016. Výsledky výzkumu jsou zpracovány do podrobně popsaných grafů. Následuje celkové porovnání způsobu práce zmiňovaných týdeníků se sociálními sítěmi.
Schopnosť seba-regulácie užívania sociálnych sietí a jej súvis s pocitmi osamelosti a životnou spokojnosťou
Nekola, Adam ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Blatný, Marek (oponent)
Diplomová práca sa v teoretickej časti zaoberá pojmom seba-regulácie podľa teórie Alberta Banduru (1991), jej doménam seba-monitorovania, seba-hodnoteniu a seba- reakcii. Ďalej sa v prípade jej nedostatku u jedinca snažíme o vymedzenie voči pojmom ako závislosť a zvyk. Pomocou analýzy primárne zahraničných zdrojov sa ďalej sústredíme na vysvetlenie vzťahu seba-regulácie s pocitmi osamelosti a životnej spokojnosti. Tieto zdroje vyberáme z históriou overených konceptov, ktoré korešpondujú s dnešným výskumom daných tém, primárne v oblasti médií a online priestoru. Vo výskumnej časti sme navrhli vlastný dotazník seba-regulácie užívania Facebooku (SRQ- FB), inšpirovaný teóriou vedcov Brown et al. (1999) a českým prekladom nimi navrhnutého dotazníku (Jakešová et al., 2015) a ďalej testovali hypotézy o vzájomných vzťahoch medzi skórmi škaly SRQ-FB, škály osamelosti (UCLA Loneliness Scale; Russell et al., 1980) a robustnou škálou životnej spokojnosti (SWLS - Satisfaction With Life Scale; Diener et al., 1985). Výskumný súbor pozostával z dvoch národnostných súborov (SK = 168 a CZ = 21), ktoré sa signifikantne líšili v dosiahnutom skóre SWLS, z dôvodu nízkeho zastúpenia českej populácie sme však zo súborom jednali ako s jedným (N = 189). Je potrebný ďalší výskum medzinárodných odlišností. Na základe...
Sebeprezentace českých sportovců na internetových sociálních sítích a její využití v masových médiích
Novotný, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Sebeprezentace českých sportovců na internetových sociálních sítích a její využití v masových médiích" se zabývá novým fenoménem posledních let - sociálními sítěmi, konkrétně jejich využitím pro práci sportovních novinářů. Práce shrnuje základní informace o historii a vzniku nejdůležitějších sociálních sítí a také nastiňuje, jak proměnily současnou redakční praxi. Blíže představuje fungování profilů vybraných sportovců a jejich motivaci k založení profilu na sociální síti. Jádrem práce je ukázka toho, jak se informace ze sociálních sítí promítají do obsahu médií. Tuto skutečnost zkoumá na příkladu tří velkých sportovních akcí - zimní olympiády ve Vancouveru 2010, letní olympiády v Londýně 2012 a zimní olympiády v Soči 2014. Z médií se věnuje Mladé frontě DNES a deníku Sport, dvěma tištěným médiím, které přinesly nejobsáhlejší zpravodajství z olympijských her. Přihlíží i k jejich webovým portálům iDNES.cz, respektive iSport.cz. Práce mapuje na základě analýzy médií proměnu novinářských zdrojů, mezi nimiž hrají sociální sítě stále větší roli. Zkoumá, jaké zdroje převažovaly v průběhu jednotlivých olympiád u článků v médiích a jestli se poměr využití různých zdrojů změnil. Speciálně se zaměřuje na to, jak velkou část tvořily články s využitím sociálních sítí, a zdali se s...
Jak uživatelé ovládají svou reputaci na internetu?
Fischerová, Michaela ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
O pojmu reputation management bylo dlouhou dobu slyšet převážně v oblasti marketingu ve spojení s budováním brandu. S rozvojem sociálních médií se na trhu objevily nástroje měřící osobní reputaci, jež kvantifikují uživatelovu interaktivitu na základě několika proměnných. Ty našly své uplatnění v rukou nepočetných social media profesionálů a geeků. Jak ale k řízení osobní reputace v sociálních sítích přistupují běžní uživatelé? Jak hodnotí reputaci členů svých sociálních sítí a jak se tyto poznatky odráží na jejich vlastním projevu? Tato práce se snaží nalézt cestu k zodpovězení těchto a dalších otázek. Principy kvalitativního přístupu se obrací k samotnému jádru tohoto procesu - tvůrcům a hodnotitelům osobní reputace a sociálním interakcím, jimiž se uskutečňuje. Abstract Reputation management is a notion which thus far has surfaced mainly in the field of marketing in relation to brand building. Following the expansion of social media, various personal reputation measuring tools have offered quantitative analyses of users' interactivity on the basis of several variables available on the market. However, these tools were useful for a limited group of social media professionals and enthusiasts. But how do average users approach personal reputation management on social networking sites? How do they...
Analýza využívání internetových sociálních sítí v personálním řízení
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby využívání internetových sociálních sítí v personálním řízení. Představuje veřejné internetové sociální sítě (Facebook, LinkedIn, Twitter) a jejich využitelné nástroje. Pozornost je zaměřena na faktory, které ovlivňují způsoby jejich využívání, například na situaci na trhu práce nebo specifika generace Y. Možnosti využívání internetových sociálních sítí včetně přínosů a limitů jsou na základě studia především zahraniční odborné literatury podrobně představeny v oblasti personálního plánování, získávání, výběru a rozvoje pracovníků. Součástí práce je kvalitativní šetření využívání internetových sociálních sítí v personálním řízení. Pomocí rozhovorů s návodem byly zjišťovány způsoby využívání internetových sociálních sítí v personálních odděleních velkých organizací sídlících v Praze. Z porovnání výsledků šetření a poznatků ze zahraničních článků vyplývají společné a rozdílné rysy využívání internetových sociálních sítí v ČR a v zahraničí.
Předpovídání užívání internetových sociálních sítí na základě užívání jiných médií
Stroukal, Dominik ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato práce na základě regresní analýzy a analýzy pomocí teorie gratifikace otevírá na vzorku 146 studentů otázku vztahu mezi užíváním internetových sociálních sítí a jiných médií. Analýza přichází s výsledky v rozporu s teorií tržních příležitostí. Čím širší byla gratifikace poskytovaná internetovými sociálními sítěmi a čím širší jsou jejich gratifikační příležitosti, tím méně byla užívána, případně nebyla užívána více. Dále je také ukázáno, že čím více médií průměrně soupeří s internetovými sociálními sítěmi v různých dimenzích, tím více jsou internetové sociální sítě užívány. Zásadním závěrem této práce je negativní vztah mezi užíváním internetových sociálních sítí a všech ostatních médií, včetně médií tradičních, s výjimkou počítačových her. Negativní vztah byl naměřen oproti očekávání i mezi internetovými sociálními sítěmi a internetovými zpravodajskými servery. Vedle těchto závěrů byly ukázány některé konkrétní zajímavé vztahy mezi užíváním internetových sociálních sítí a osobními charakteristikami jejich uživatelů. Vliv nehraje věk, pohlaví ani studijní průměr. Pozitivní vliv se však prokázal u doby studia a negativní u zaměstnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.