Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebeprezentace umělce v italské malbě 16. století
Vítová, Kateřina ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent) ; Zapletalová, Jana (oponent)
Studie k sebeprezentaci umělce v italském malířství 16. století - abstrakt Italské umění 16. století neboli Cinquecenta je bezpochyby poutavou kapitolou dějin umění. Neméně zajímavý je vývoj života umělců ve stejné době, pochopení vlastní hodnoty a její prezentace, vytváření identity umělce neboli "uměleckého já". Během jediného století tak můžeme pozorovat přerod řemeslníka v umělce a následně umělce v umělce-dvořana. Čelními představiteli "hnutí" za povznesení postavení umění a umělce ve společnosti jsou Giorgio Vasari a Federico Zuccari. Každý z nich je představitelem jedné umělecké generace. Postavy obou malířů se zvláštním způsobem doplňují, jejich životy se v určitých chvílích setkávají a jistým způsobem na sebe navazují. Také proto je spojení Vasari-Zuccari vhodné k porozumění sociální situace nebo sebeprezentace umělců ve střední Itálii 16. století. Jako by toto duo zastupovalo fiktivní postavu umělce Cinquecenta, jehož život začíná v roce 1511 (narození Giorgia Vasariho) a končí rokem 1609 (smrt Federika Zuccariho), na níž je možné sledovat vývoj uměleckého sebepojetí nebo průběh boje za lepší postavení umělce ve společnosti. V předložené práci se pokoušíme představit malby těchto dvou umělců, jejichž prostřednictvím chtěli prezentovat vlastní osobu. Snažíme se ukázat, že výběr námětů zvolených pro...
Filozofie Tinderu, online seznamování v 21. století
Daniliuk, Kristina ; Tremčinský, Martin (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak používání Tinderu ovlivňuje proces vzniku a vnímání romantických vztahů v současné pražské společnosti. Analýzou chování uživatelů, jejich očekávání a výsledků používání aplikace se snažím pochopit, jak technologické inovace ovlivňují dynamiku mezilidských vztahů, sebedefinici uživatelů v kontextu romantiky a intimity. V teoretické části své práce se zabývám tématy, jako je vývoj seznamovacích aplikací, jejich používání a změny, které přinášejí do moderní společnosti. Druhá část práce je analytická. K zodpovězení položených otázek byla data shromážděna prostřednictvím polostriptýzových rozhovorů. Výzkum probíhal v Praze od listopadu 2023 do ledna 2024, bylo provedeno 13 rozhovorů s uživateli Tinderu. Na závěr práce jsou shrnuty výsledky studie, které jsou propojeny s informacemi uvedenými v teoretické části.
Sebeprezentace Ruska v pořadu Večer s Vladimirem Solovjovem na příkladu ústupu z Chersonu
Beníšková, Evelína ; Šír, Jan (vedoucí práce) ; Korablyova, Valeriya (oponent)
Bakalářská práce se věnuje způsobu sebeprezentace Ruska v pořadu Večer s Chersonu, který proběhl v rámci ruské války proti Ukrajině pořadu Rusko přítomnými hosty využíván princip protikladů, tedy nepřímého definování Ruska na základě definování jeho opaku - tomto případě Západu. Práce nejprve představuje pojem propaganda, který blíže vysvětluje, a také se zaměřuje konkrétně na propagandu ruskou, aby bylo zřetelnější, s čím je v samotné analýze pracováno. Následně je představen kontext války na Ukrajině, čímž práce dává do souvislosti ústup ruských vojsk z Chersonu. Následně jsou analyzovány čtyři díly pořadu, které byly natáčeny a vysílány bezprostředně před, v ůběhu a těchto dílech zkoumá, jak je v nich Rusko prezentováno a jak jeho prezentaci využívány definice Západu. Identifikuje v nich výroky přítomných propagandistů, které zřetelně popisují Západ a zároveň nepřímo také Rusko samotné. Následně už jsou konkrétní definice syntézou porovnány s závěru zodpovídá výzkumnou otázku a uvádí, že je Rusko ve válce proti Ukrajině prezentováno především jako oběť, zatímco NATO jako agresor. Zároveň potvrzuje hypotézu, že je v pořadu Rusko nepřímo prezentováno za pomoci protikladů, tedy skrze popis Západu, vůči kterému se vymezuje. Autorka také konstatuje, že je důsledkem toho v pořadu prohlubován tradiční diskurz...
Kariérní management studentů a absolventů na sociálních sítích
Nekuda, Lukáš
Nekuda, L. Kariérní management studentů a absolventů na sociálních sítích. Diplo-mová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá využitím sociálních sítí v kariérním managementu studentů a absolventů ekonomických fakult. Základem výzkumu jsou dříve provedené studie a vybraná tvrzení, která ze studií vyplívají. Hlavní část výzkumu hodnotila služby poskytované kariérními centry univerzit a následně využití sociálních sítí pro rozvoj kariéry. Doporučení byla formulována na základě současného využívání sociálních sítí respondenty dotazníkového šetření a jejich preferencí ohledně předávání informací směrem ke studentům v průběhu studia. Výsledky ukázaly na potřebu zahrnutí problematiky do kurikul ekonomických fakult a potvrdily tvrzení studií z rešeršní části práce.
"Hmyzí královna v říši neobvyklých pochoutek": Zážitkový turismus, jídelní festivaly a soukromé ochutnávky v perspektivě sociokulturní antropologie
Matušínská, Radka ; Slavková, Markéta (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou konceptualizovány neobvyklé pochoutky z pohledu sociokulturní antropologie, konkrétně v kontextu subdisciplíny antropologie jídla. Neobvyklými pochoutkami jsou myšleny takové pokrmy, které se z našeho pohledu zdají být netradiční a unikátní, ale také šokující či vnímané jako "bizarní". Skrze komplexní zachycení zkušenosti jednotlivce při celém procesu konzumace těchto pokrmů bude interpretováno, co pro něj tato zkušenost znamená, jaké jsou pro ni motivace a jak je následně zvýznamňována v rámci sebeprezentace. Dále bude zkoumáno, jakou mají neobvyklé pochoutky roli v rámci poznávání cizích zemí a zda jsou nositeli kulturního a symbolického významu.
Autenticita v perspektivě uživatelů sociální sítě BeReal
Tabačíková, Kristýna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce Autenticita v perspektivě uživatelů sociální sítě BeReal se zabývá pojetím autenticity a jeho vnímáním u uživatelů sociální sítě BeReal. Zaměřuje se také na projev identity a sebeprezentace v prostředí této platformy a zkoumá motivace, které účastníky výzkumu vedou k používání BeReal. Teoretická část práce pojednává o konceptech autenticity, identity, sebeprezentace a sdílení každodennosti, které tvoří kontextuální rámec pro výzkum. Teoretická východiska se opírají o kategorizaci autenticity George E. Newmana, dramaturgickou analýzu Ervinga Goffmana, exhibicionistické pojetí sebeprezentace a sociální fotografii. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak si uživatelé BeReal pojem autenticita vykládají, jak se pro ně projevuje a co pro ně znamená. K tomuto účelu byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory, které byly následně analyzovány metodou tematické analýzy. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že autenticita nemá pro uživatele BeReal zásadní význam a platformu využívají především kvůli udržování sociálních kontaktů. Respondenti spojovali pojem autenticity s aspekty obyčejnosti a neestetiky, případně s vyjádřením osobního vnitřního naladění. Dále bylo odhaleno, že účastníci výzkumu přikládají velkou důležitost tomu, jak se prezentují před svou uživatelskou komunitou v prostředí BeReal a...
Politická komunikace a sebeprezentace vybraných předsedů politických stran v Poslanecké sněmovně na sociálních sítích
Kohoutová, Kateřina ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Škvrňák, Michael (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou politické komunikace a sebeprezentace vybraných předsedů politických stran/hnutí v Poslanecké sněmovně na sociálních sítích Instagram a Facebook. Sledované období v této práci představují dva měsíce před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, tedy 8. 8. - 8. 10. 2021. Vybranými předsedy jsou za vládnoucí strany Ivan Bartoš (Pirátská strana) a za opoziční strany Tomio Okamura (hnutí Svobodná a přímá demokracie). Cílem bakalářské práce je aplikovat výzkumný problém: Prolínání osobní a oficiální politické komunikace skrze sociální sítě vede k dominanci osobnosti v politické komunikaci, což směřuje k personalizaci, sebeprezentaci, celebritizaci a emocionalizaci. Nejprve jsou v práci definovány hlavní teoretické pojmy na základě použití české a zahraniční odborné literatury. Práce se opírá o provedenou kvantitativní obsahovou analýzu příspěvků zvolených předsedů na sociálních sítích. Dle užité odborné literatury a uskutečněné analýzy práce dochází k závěru, že ve sledovaném období je možné jasně pozorovat prolínání osobní a polické komunikace na profilech Ivana Bartoše. V jeho případě převládá personalizovaná politická komunikace, která je založena převážně na sebeprezentaci a celebritizaci osobnosti, jde primárně o osobní sdělení, které jsou částečně...
Zkušenost nebinárních osob se sebeprezentací a genderovou expresí (z fenomenologické perspektivy)
Novotný, Ondřej ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Macháčková, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá žitými zkušenostmi osob, které se identifikují jako nebinární, v osobní sféře a v sociálních interakcích. V teoretické části se zabývá interakcí mezi identitou člověka a genderem V teoretické části práce vymezuje pojem gender a zabývá se koncepty spojenými s genderem (jeho vývojem, rolemi, stereotypy a jeho sociálně konstruovanou povahou) a jeho interakcí se sociální a osobní identitou člověka. Okrajově se dotýká androgynity a aschematičnosti a jejich potenciálně pozitivních vlivů na společnost snížením salience genderových stereotypů, a to skrze přítomnost flexibilnějších představ o genderu. V empirické části analyzuje výpovědi čtyř genderově nebinárních informantů (poskytnuté polostrukturovaným rozhovorem) za pomoci interpretační fenomenologické analýzy a podrobněji se tak věnuje sebeprezentaci a genderové expresi ve vztahu k autenticitě. Sleduje tak na interakci mezi self a sociálním prostředím. Vyzdvihuje variabilitu prožívání těchto čtyř jednotlivců a jejich zkušenost shrnuje jednotlivě do emergovaných témat a podtémat. Skrze deskripci a interpretaci se snaží přiblížit a vysvětlit individuální zkušenost informantů. Objevují se některá společná témata jako: (1) vztah mezi tlakem vyvíjeným na jedince a pociťovanou potřebou vymezit se vůči stereotypu, (2) label...
NFTs jako profilové obrázky na sociálních sítích
Masařík, Vojtěch ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce NFTs jako profilové obrázky na sociálních sítích se věnuje mladé blockchainové technologii nezaměnitelných tokenů a jedné z jejích nejčastějších forem využití. Teoretická část práce představuje klíčové pojmy a koncepty spojené s oblastí NFTs a profilovými obrázky. Praktickou část práce tvoří samotný výzkum, kvalitativní šetření provedené formou polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, jenž používají nezaměnitelné tokeny jako profilové obrázky na sociálních sítích. Cílem výzkumu je zjistit, kde a proč jsou v souvislosti se sebeprezentací nezaměnitelné tokeny jako profilové obrázky na sociálních sítích používány.
Prezentace žen-političek na Facebooku z pohledu genderové perspektivy
Šindelářová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce se věnuje sebeprezentaci českých političek na Facebooku optikou genderové perspektivy. Soustředí se na problematiku genderových rolí a stereotypů, kterou zasazuje do kontextu politického prostředí. Vymezuje politickou komunikaci a přibližuje fenomény, které se v rámci politické komunikace objevují v souvislosti s novými a sociálními médii. Rovněž předkládá současnou situaci ohledně zastoupení žen v obou komorách Parlamentu České republiky. Na základě stanovených genderových aspektů pak prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá online komunikaci sedmi vybraných poslankyň a výsledky konfrontuje s dosavadním poznáním z oblasti politické komunikace nazírané optikou genderu. Zjištění analýzy naznačují, že vybrané ženy-političky vykazují tendenci věnovat se spíše typicky maskulinním problematikám, jako jsou témata spjatá s agendou zahraničních vztahů či ekonomickou a daňovou oblastí. Analýza se navíc zaměřila na přítomnost vymezených dimenzí personalizace a formátu selfie jako nástroje celebritizace politické komunikace. Oba uvedené fenomény se v analyzovaných obsazích vyskytly minimálně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.