Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití biblioterapie pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ
Pospíšilová, Denisa ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Využití biblioterapie pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ se zabývá využitím a účinností biblioterapie jako nástroje pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ. Práci tvoří dvě stěžejní části. První je část teoretická, která zmiňuje specifika předškolního období, zejména ve vztahu k vývoji řeči, konkrétně slovní zásoby, a také shrnuje dosavadní poznatky o biblioterapii a jejím využití u dětí v předškolním věku. Druhá je část praktická a jejím cílem je navrhnout kompletní biblioterapeutický program zaměřený na rozvoj aktivní i pasivní slovní zásoby v pěti vybraných kategoriích (zvířata, povolání, jídlo, doprava a emoce) a následně prostřednictvím akčního výzkumu ověřit jeho využitelnost v praxi pro možné přijetí této metody jako nového přístupu k posilování slovní zásoby u předškolních dětí. Pro názornější ověření úspěšnosti programu jsou do výzkumu zařazeny dvě porovnávací skupiny, jejichž výsledky slouží ke srovnání dosažených pokroků. Výsledky výzkumu ukazují na biblioterapii jako na vhodný nástroj pro rozvoj slovní zásoby. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, přípravná třída, slovní zásoba, biblioterapie, biblioterapeutický program, akční výzkum
Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dtí v přípravné třídě ZŠ
Fečková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dětí v přípravné přídě základní školy se zabývá tím, jak co největší měrou přispět práci pedagoga v předškolním vzdělávání k připravenosti dětí na vstup do základní školy v oblasti zrakové percepce. Teoretická část obsahuje charakteristiku dítěte předškolního věku, školní zralost a připravenost a oblast vzdělávání dětí v předškolním vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda realizace pravidelné stimulace zrakového vnímání vede k jeho rozvoji. Výzkumné šetření bylo realizováno ve dvou přípravných třídách základních škol prostřednictvím Testu zrakového vnímání a Souboru pracovních listů pro rozvoj zrakového vnímání (2013). KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, přípravná třída, školní zralost a připravenost, zrakové vnímání, stimulace
Analýza struktury žáků a speciálních vzdělávacích potřeb přípravných tříd v Českých Budějovicích a okolí.
PODDANÁ, Renata
Tématem bakalářské práce je Analýza struktury žáků a speciálně vzdělávacích potřeb přípravných tříd v Českých Budějovicích a okolí. Bakalářská práce vymezuje současné legislativní dokumenty a základní termíny úzce spojené s tématem - školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, speciálně vzdělávací potřeby a vzdělávací obsah přípravných tříd. Přínosem práce jsou shromážděné informace o přípravných třídách, způsobu naplňování výchovně vzdělávacích kompetencí žáků pro přípravu na ZŠ a aktuální analýza struktury žáků přípravných tříd na Českobudějovicku.
Vliv školské legislativy z roku 2016 na chod ZŠ Práčská
Gregarová, Jana ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou současného školství. Rozebírá novou školskou legislativu a její vliv na chod základních škol, zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona. Seznamuje s historií a vývojem speciálního školství. Upozorňuje na důležitou úlohu školních poradenských institucí, které mají zásadní význam pro stanovení podpůrných opatření a zařazování žáků do vzdělávacích institucí. Popisuje nejčastější diagnózy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nejdůležitější body současné školské legislativy. Praktická část představuje ZŠ Práčská, na které byl proveden průzkum. Byla použita metoda analýzy dokumentů, pro kterou byla použita technika dlouhodobého záznamu, a kvalitativní výzkum s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Závěrečná část práce je věnována hodnocení vlivu novely školského zákona a jejího dopadu na ZŠ Práčská.
Podpora čtenářské pregramotnosti v přípravných třídách
Kolibíková, Eva ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je podpora čtenářské pregramotnosti v přípravných třídách. V teoretické části je nejprve diskutována gramotnost obecně, čtenářská gramotnost jako její klíčová doména a pregramotnost, coby příprava k získávání vlastních znalostí. Je zde vymezena úloha rodiny a předškolního zařízení v její podpoře. Dále se zabývá přípravnými třídami, školní zralostí dítěte předškolního věku a odkladem povinné školní docházky, jakožto ukazatelem pro přijetí do přípravných tříd. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem podporují pedagogové čtenářskou pregramotnost v přípravných třídách. Data byla získána polostrukturovanými rozhovory s učiteli přípravných tříd školního roku 2017/2018. Výzkumné otázky byly zaměřené na populaci přípravných tříd, na metody a postupy učitelů vedoucí k podpoře čtenářské pregramotnosti, na spolupráci s dalšími odborníky a organizacemi podporující čtenářskou pregramotnost a na pomůcky, které při výuce používají. Ze zkušeností učitelek daných přípravných tříd vyplývá, že se respondentky o čtenářskou pregramotnost zajímají a v problematice se orientují. Ve výuce jsou iniciativní a čtenářské pregramotnosti přikládají velkou váhu, považují ji zejména za důležitou pro úspěšné pokračování svých žáků ve vzdělávání a školní docházce. V rozhovorech vyjmenovaly...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.