Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Česká politická satira na televizních obrazovkách v porovnání s americkými pořady
Jelínková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní politickou satirou. Charakterizuje vybrané audiovizuální relace tohoto žánru české a americké produkce. Z českého prostředí se jedná o pořady Česká soda, S politiky netančím a Politické harašení aneb S politiky stále netančíme, 168 hodin a Kancelář Blaník. Z amerických pořadů pak zkoumá The Daily Show, The Colbert Report a The Onion News Network. Všechny tyto relace jsou nejprve charakterizovány po formální i obsahové stránce. Poté jsou tyto americké a české pořady porovnávány z formálního hlediska, například se to týká využívání hudby, jazykové a vizuální komiky, parodie, komické mystifikace apod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Humor a kritika v díle Pantaleón a jeho ženská rota Maria VargaseLlosy
Frimlová, Petra ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE: Román Pantaleón a jeho ženská rota otvírá druhé období tvorby peruánského spisovatele Maria Vargase Llosy, pro které je charakteristické zjednodušení jeho prózy a objevení humoru. Diplomová práce se zabývá podrobnou formální i tematickou analýzou románu s cílem dokázat, že i když je dílo humoristicky a parodicky laděné, jsou v něm přítomny tematické konstanty známé čtenářům z předchozích Llosových děl -- problémy, ke kterým se autor staví vždy velmi kriticky, a nejinak je tomu i v tomto eroticko-humoristickém díle. Vedle analýzy humoru se tak diplomová práce zabývá i analýzou společenské kritiky přítomné v románu. Rozbor díla také poukazuje na skutečnost, že k určitému zjednodušení vypravěčského stylu u Vargase Llosy v porovnání s jeho předchozími díly došlo, přesto je ale román zdařilým důkazem netradičních vypravěčských technik, jež autor rozvíjel již od šedesátých let dvacátého století, v období nového hispanoamerického románu. KLÍČOVÁ SLOVA: Mario Vargas Llosa, Pantaleón a jeho ženská rota, Město a psi, Zelený dům, hispanoamerický boom, nový román, totální román, experimentální vypravěčské techniky, typy humoru a ironie, humoristická próza, parodie, erotický román, libertinská próza, prales, kritika armády, kritika machismu, kritika náboženského fanatismu.
Vztah textových postupů a popularity při receptu mediálního textu na příkladu rozhlasového seriálu "Tlučhořovi"
Pouzarová, Patricie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Cílem diplomové práce Vztah textových postupů a popularity při recepci mediálního textu na příkladu rozhlasového seriálu "Tlučhořovi" je odhalit, zda významotvorné textové postupy, které jsou v něm využity, souvisí s jeho popularitou a úspěchem. Jako metody jsou využity sémiotická analýza vzorku dílů ze seriálu a "respondent interview" s posluchači seriálu. V prvním se soustředí především na konkrétní textové postupy a v druhém na to, co respondenti pojmenovávají jako důvody, pro které seriál sledují. Významotvorné textové postupy jsou jedním z centrálních témat kulturálních studií a tato práce si klade za cíl vyvodit z výsledků závěr, který by byl zobecnitelný na vztah mediálních textů a jejich publik všeobecně.
Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce "Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí" mapuje vývoj televizní politické satiry ve Spojených státech amerických, Německu a České republice v období od roku 2000 do současnosti s ohlédnutím do historie tohoto žánru v jednotlivých zemích i historické pozadí předcházející jejich vzniku. Zvláštní pozornost se soustředí na pořady, jež měly největší vliv na současnou podobu tohoto žánru a dále ovlivnily. První část práce představuje historii televizní politické satiry v jednotlivých zemích a představí jejich současné zástupce tohoto žánru, kteří mají největší vliv na její současnou podobu. Tato část také přiblíží nástrahy rozdílných kulturních prostředí, ve kterých pořady vznikaly, aby dodala celistvější pohled na úskalí vzniku politické satiry v současném mediálním světě. Ve druhé části budou vybrané pořady analyzovány z technického i formálního hlediska a pozornost se také soustředí na jejich hlavní moderátorské tváře. Právě role moderátorů je v tomto žánru jedním z nejdůležitějších prvků určujících jejich úspěšnost. Dále bude práce zkoumat další prvky, které jednotlivé pořady mezi sebou sdílejí a naopak prvky, ve kterých se jednotlivé pořady politické satiry rozlišují.
„Truchlohra obrácená naruby”: ochotnická parodistická opereta a její místo v lidové zábavě
Čadková, Daniela
Článek pojednává o žánru ochotnické parodistické operety, jehož provozování bylo ve druhé polovině 19. století běžnou součástí spolkových zábav, ochotnických vystoupení a masopustních i silvestrovských merend. Jeho oblibu, specifické rysy, inscenační praxi a parodické postupy demonstrujeme na příkladu parodistické operety Edip král. Tuto parodii Sofoklova Oidipa krále napsal Augustin Nevšímal a zhudebnil ji Roman Nejedlý i Karel Kovařovic.
Satira a parodie na sociálních sítích: falešné české profily
Poloch, Jiří ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Práce mapuje falešné české profily na sociálních sítích Facebook a Twitter. "Falešnými profily" jsou v tomto případě míněny ty, na nichž uživatelé vystupují jménem veřejně známé osobnosti, firmy nebo instituce. Mezi nejznámější patří twitterové účty @schwarzenbergk, @kardinalvlk nebo @ovcacek_jiri, z facebookových pak @jiriovcacekunofficial. Po obecném úvodu do problematiky, který zahrnuje mimo jiné pohled na téma politické satiry nebo představení daných sociálních sítí, včetně regulace, kterou přijímají na ochranu osobnosti, následuje hlavní část. V ní je podrobeno analýze 8 různých českých falešných profilů. Představen je obsah příspěvků, statistické údaje o účtu, nejúspěšnější příspěvky a případně další související informace. Důležitou součástí práce jsou korespondenční rozhovory s autory těchto profilů a také protistranou, tedy skutečnou osobností nebo firmou. Jejich prostřednictvím dává práce nahlédnout do zákulisí vzniku a chodu profilu a na druhé straně pak i možnost zjistit reakci dotčené strany. Součástí této kapitoly je pak také komparativní analýza oficiálního a falešného profilu Jiřího Ovčáčka. Navazující část byla zařazena z důvodu širšího pohledu na problematiku. Věnuje se totiž obdobným profilům v zahraničí, čímž dává možnost komparace lokálního a mezinárodního prostředí. Práci...
Douglas Adams; humor a vědecká fantastika v díle Stopařův průvodce po galaxii
HANZLOVSKÝ, Vojtěch
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vztah humoru a vědeckofantastické literatury v rámci pětidílné knižní série Stopařův průvodce po Galaxii od Douglase Adamse. Cílem práce je popsat způsoby, jakými jsou typické prvky vědeckofantastické literatury ve zkoumaném díle obraceny ke komickému účinku. Teoretické okruhy práce přibližují relevantní kontext sci-fi literatury a verbální komiky. Praktická část práce se blíže zabývá mechanismem vzniku humorných situací a autorovou jazykovou komikou.
Mystifikace a intertextualita ve hrách Divadla Járy Cimrmana
Černá, Lucie ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Putna, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji konceptu Divadla Járy Cimrmana. Pomocí deskripce a explanace zkoumám vliv mystifikace, fikčních světů, intertextuality a zvláštních jevů komiky divadla na jeho úspěšnost a neutuchající oblíbenost mezi diváky. Za tímto účelem pracuji s audiovizuálními záznamy a s knižním vydáním všech divadelních her Divadla Járy Cimrmana. Pokud jde o teoretický výzkum, používám bibliografické zdroje, mezi nimiž jsou texty, články, studie a publikace Lubomíra Doležela, Umberta Eca a dalších autorů, jejichž práce jsou relevantní k tématu mé diplomové práce. V diplomové práci předkládám interpretaci teoretických poznatků, názorů, komentářů a reflexí souvisejících se zvoleným tématem. Téma je předmětem širokého odborného diskurzu a je z teoretického hlediska natolik komplexní, že v této diplomové práci nelze postihnout všechny otázky a kontexty, které se k němu vztahují. V tomto ohledu jsem se pokusila nastínit alespoň některé z nich a na jejich základě zpracovat téma této diplomové práce.
Satira a parodie na sociálních sítích: falešné české profily
Poloch, Jiří ; Hladík, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Práce mapuje falešné české profily na sociálních sítích Facebook a Twitter. "Falešnými profily" jsou v tomto případě míněny ty, na nichž uživatelé vystupují jménem veřejně známé osobnosti, firmy nebo instituce. Autoři je většinou zakládají s cílem pobavit sebe i čtenáře. Využívají k tomu satiru, parodii a často také sarkasmus. Po obecném úvodu do problematiky, který zahrnuje mimo jiné představení daných sociálních sítí, včetně regulace, kterou přijímají na ochranu osobnosti, následuje hlavní část. V ní je podrobeno analýze 8 různých českých falešných profilů. Představen je obsah příspěvků, statistické údaje o účtu, nejúspěšnější příspěvky a případně další související informace. Důležitou součástí práce jsou rozhovory s autory těchto profilů a také protistrany, tedy skutečné osobnosti nebo firmy. Jejich prostřednictvím dává práce nahlédnout do zákulisí vzniku a chodu profilu a na druhé straně pak i možnost zjistit reakci dotčené strany. Navazující část byla zařazena z důvodu širšího pohledu na problematiku. Věnuje se totiž obdobným profilům v zahraničí, čímž dává možnost komparace lokálního a mezinárodního prostředí. Práci zakončuje kapitola věnovaná přejímání obsahu těchto falešných profilů do médií, tedy situacím, kdy novináři dostatečně neověřili autenticitu zdroje a vydávali informaci, jejímž...
Pohádkové vyprávění Ivy Peřinové
Vildová, Hana ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Následující práce z oboru české dramatické tvorby pro děti se zabývá dílem významné české dramatičky Ivy Peřinové, konkrétně jejími vybranými divadelními loutkovými hrami. Jádro práce tvoří analýza a interpretace knižně vydaných her (s přihlédnutím i k méně dostupnějším dramatům). První část práce sleduje specifičnosti odkazující ke klasickému lidovému loutkářství. Druhá část práce se soustřeďuje na poetiku loutkových dramat Ivy Peřinové. Pozornost je věnována zejména problematice vypravěče při dramatizaci prozaických předloh a způsobům výstavby loutkové pohádkové postavy. Klíčová slova: Iva Peřinová, pohádka, parodie, loutkové divadlo, drama, ironie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.