Název:
Vztah textových postupů a popularity při receptu mediálního textu na příkladu rozhlasového seriálu "Tlučhořovi"
Překlad názvu:
elation between Textual Devices and Popularity of Media Text on the Example of Radio Series "Tlučhořovi"
Autoři:
Pouzarová, Patricie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce Vztah textových postupů a popularity při recepci mediálního textu na příkladu rozhlasového seriálu "Tlučhořovi" je odhalit, zda významotvorné textové postupy, které jsou v něm využity, souvisí s jeho popularitou a úspěchem. Jako metody jsou využity sémiotická analýza vzorku dílů ze seriálu a "respondent interview" s posluchači seriálu. V prvním se soustředí především na konkrétní textové postupy a v druhém na to, co respondenti pojmenovávají jako důvody, pro které seriál sledují. Významotvorné textové postupy jsou jedním z centrálních témat kulturálních studií a tato práce si klade za cíl vyvodit z výsledků závěr, který by byl zobecnitelný na vztah mediálních textů a jejich publik všeobecně.The target of the thesis Relation between Textual Devices and Popularity of Media Text on the Example of Radio Series "Tlučhořovi" is to reveal if there exist any connection between significant textual devices used in the series and its popularity and success. As methods there are used semiotic analysis of sample of the series episodes and "respondent interview" with the listeners. In the first there is focus mainly on particular textual devices and in the second on what respondents consider to be reasons why they do listen to the series. Significant textual devices are one of the central themes of cultural studies and this work sets itself a task to deduce from findings conclusion which would be generalizable to relation between media texts and their audiences universally.
Klíčová slova:
fanoušci; intertextualita; ironie; kulturální studia; parodie; Popularita; publikum; rozhlasový seriál; sémiotika; významotvorné textové postupy; audience; cultural studies; fandom; intertextuality; irony; parody; Popularity; radio series; semiotics; significant textual methods