Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Racism in Bernardine Evaristo's Girl, Woman, Other
Drobiszová, Jolanta ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Kniha Bernardine Evaristové Dívka, žena, jiné sleduje příběhy dvanácti Britek napříč 20. a 21. stoletím. Tato diplomová práce analyzuje vyobrazení britského rasismu v uvedené knize, jeho různým podobám a vlivu na identitu a život jedince. První část poskytuje teoretický rámec zaměřený na koncept rasy, rasismus a jeho formy, postkoloniální pojmy jako je jinakost, liminalita a hybridita. Dále pojednává o historickém kontextu knihy a Bernardine Evaristové a jejím postoji ke své knize. Druhá část se zabývá analýzou konkrétních případů rasismu. Zaměřuje se na krizi identity britských občanů jiné barvy pleti způsobenou pocity nepřináležitosti, tlakem společnosti, střetem kultur, internalizací rasismu a africkým dědictvím. Dále se věnuje rasismu v mezilidských vztazích, který se projevuje v rasových stereotypech a předpojatých komentářích. Práce pokračuje analýzou komplexnosti útisku a privilegii a pojednává o způsobu, jakým se rasismus prolíná se sexismem a třídní diskriminací. V neposlední řadě pohlíží na institucionální rasismus, se zaměřením na absenci antidiskriminačních zákonů v poválečné Británii, nerovnost v systému vzdělávání, zneužití moci policií a škatulkování herců jiné barvy pleti. KLÍČOVÁ SLOVA rasismus, Dívka, žena, jiné, postkolonialismus, intersekcionalita, krize identity, ženy jiné...
Zprostředkování tématu jinakosti na 1. stupni základní školy v hodinách literární výchovy
Kollárová, Barbora ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
plomová práce se zaměřuje na zprostředkování tématu jinakosti na 1 škol V teoretické části jsou definovány základní pojmy společně s rozvoje čtenářství této části diplomové práce byla také položena a zodpovězena první Byly zde klasifikovány literární žánry a typy jinakosti v rešerši a obsahové analýze literatury pro děti a mládež Závěrem byl sepsán seznam publikací společně s popisem jinakosti těchto publikací bylo vybráno pět titulů Strakáč umí létat: pohádka o špačkovi knihomolovi Pravidla skutečných ninjů které byly podkladem pro přípravu lekcí použitých v praktické části části byly připraveny které měly za cíl seznámit žáky s různými typy jinakosti žák se speciálními vzdělávacími potřebami dlišné dlišné zájmy že lze v žáky otevírat Pro sběr dat byl nestrukturované zúčastněné pozorování šesti /pedagožkami pěti základních školách a potvrdil že realizované lekce byly účinným prostředkem pro seznámení žáků s Tato práce může poskytnout pedagogům a pedagožkám literaturou pro děti a mládež ve i základních škol KLÍČOVÁ SLOVA odlišnost rozvoj čtenářství metody rozvoje kritického myšlení literatura pro děti a mládež
MILITANTNÍ CHUDOBA PRŮMĚRNOSTI a/nebo INTERSTICIÁLNÍ PROSTOR
Fojtík, Matej ; Jakšík, Petr (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Diplomová práca „MILITANTNÍ CHUDOBA PRŮMĚRNOSTI a/nebo INTERSTICIÁLNÍ PROSTOR” naväzuje na celofakultnú tému Vektor chudoby. Východzími boli pre mňa myšlienky nemeckého filozofa kórejského pôvodu Byung-Chul Hana, prezentovanými v knihe „Vyhořelá společnost”. V snahe nájsť v meste priestor, ktorý ešte nezasiahli homogenizačné tendencie, vydal som na do oblasti brnenského Cejlu a Trnitej. Túto oblasť posledné storočia formoval textilný priemysel a charakterizujú ju kultúrna a sociálna diverzita. Židovskému obyvateľstvu, ktoré bolo až do 2. svetovej vojny jednou z hlavných skupín tunajších obyvateľov, tu k duchovným potrebám slúžila Veľká synagóga. Vypálená bola v deň vyhlásenia Protektorátu a pozemok, kde stála je už 85 rokov naplnený prázdnom. Tento sa stáva východzím bodom pre môj architektonický návrh. V priestore, ktorý navrhujem sa snažím vysporiadať s ťarchou tohto miesta v kontexte myšlienok Zygmunda Baumana, ktorý o holokauste píše ako extrémnom vyústení modernistického myslenia. Miesto sa intersticiálnym priestorom, priestorom inakosti, ktorý zároveň odráža moje úvahy o stave súčasnej architektúry.
Modernita a holocaust
Kolomazníková, Pavla ; Mačuda, Michal (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Téma diplomové práce Modernita a holocaust odkazuje na stejnojmennou knihu polského sociologa Zygmunta Baumana. V této knize Zykmund Bauman analyzuje vztah mezi modernistickým myšlením a holocaustem z pohledu sociologie. V mé diplomové práci se zabývám návrhem Dokumentačního centra, na které byla v Brně vyhlášena uzavřená architektonická soutěž. Téma je pokračováním předešlého předdiplomního projektu, ve kterém jsme analyzovali především Baumanovy teze. Tyto analýzy nám pomohly pokračovat v návrhu centra se zcela novým pohledem, nejen na společnost, ale i na architekturu samotnou. V mém návrhu pracuji s problematikou hranic a bariér ve spojitosti s rozdělením lidí a prostorů. Hledám způsoby tvorby prostoru, které svou podstatou zpochybňuje jasné chápání hranic i bariér. Prostředkem pro narušení tohoto chápání se stává právě architektura, která svojí podstatou s hranicemi a bariérami přirozeně pracuje. V mém návrhu pracuji s myšlenkou hranic v různých úrovních. Jak v rovině urbanistické, provozní nebo materiálové. Některé hranice a bariéry v návrhu narušuji, některé vytvářím nebo obracím jejich vztahy.
Modernita a holocaust
Cingeľ, Adam ; Kopec,, Jakub (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Diplomová práca s názvom Modernita a Holokaust sa zaoberá návrhom Dokumentačného centra Holokastu na Morave. Projektu predchádzala analytická časť vo forme preddiplomového projektu, ktorá skúmala mesto Brno v spojitosti s problematikou modernistického myslenia spoločnosti. Výsledkom tejto teoretickej práce bola okrem definovania schématu pojmu „Otherness“ aj mapa tzv. „druhého“ častokát odmietaného Brna. Diplomový projekt sa venuje predovšetkým prepojenosti Holokaustu a modernej spoločnosti. Na otázky tejto problematiky sa snažím nachádzať odpovede hlavne skrz architektúru a a myšlienky aplikujem práve na návrhu dokumentačného centra. Práca sa vďaka poznatkom z predošlých analýz dostáva k tematike regulovanosti a neregulovanosti priestorov, z ktorej vychádza práve koncept celého objektu. Objekt je tak rozdelený na dva funkčné celky. Spodná časť funguje ako neregulovaná živelná štruktúra, ktorá sa stáva životom stavby. Prepája jednotlivé funkcie a ponúka mnoho možností pohybu a členenia priestoru. Táto časť je tvorená oceľovou konštrukciou a pôsobí na rozdiel od časti druhej omnoho rozvoľnenejšie. Druhou časťou je hmota expozície, ktorá je vyzdvihnutá do najvyššej časti objektu. Táto časť je kontrolovaným a regulovaným priestorom. Pôsobí vďaka svojej masívnej hmote a fasáde z betónu veľmi ťažko a vytvára tak kontrast nie len v rovine prevádzky, ale aj v rovine vizuálnej. Tieto časti fungujú vo vzájomnom vzťahu a vytvárajú tak jeden celok, ktorým je spojenie výstavného priestoru expozície a doplňujúceho programu ako sú kaviareň, detské centrum, knižnica či reštaurácia.
Intra-individuální variabilita vnímání jinakosti
Doubková, Nikola ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Riegel, Karel Dobroslav (oponent) ; Stuchlíková, Iva (oponent)
Tato disertační práce se zaměřuje na intra-individuální variabilitu ve vnímání jinakosti, konkrétně na variabilitu prožívaných emocí vůči různým představitelům jinakosti v souvislosti s postoji a funkční schopností osobnosti. V úvodu práce jsou představena teoretická východiska práce, zejména tedy koncept jinakosti. Výzkumu se zúčastnilo celkem 205 respondentů z běžné populace i z populace lidí s diagnostikovanými duševními poruchami. Výzkum probíhal ve třech fázích a jeho výsledky jsou prezentovány ve třech studiích. V první fázi proběhl překlad semistrukturovaného rozhovoru zaměřeného na zjišťování úrovně narušení fungování osobnosti (STiP-5.1) do českého jazyka a ověření jeho psychometrických vlastností. Ve druhé fázi byla zkoumána souvislost postojů k minoritám s úrovní narušení osobnostního fungování. Poslední, třetí fáze se díky využití metody experience sampling zaměřila na intra-individuální variabilitu prožívaných emocí (znechucení, empatie, hněv, soucit, lítost, respekt) vůči různým představitelů jinakosti (např. blízcí lidé, Romové, migranti, lidé s duševním onemocněním) a také na její souvislost s osobnostním fungováním a postoji. Byly zjištěny signifikantní rozdíly mezi běžnou a klinickou populací v osobnostním fungování, nicméně předpokládaná souvislost s postoji vůči minoritám se...
Navazování vztahů klientek Domova Pramen obecně a specificky prostřednictvím dobrovolnického projektu "Otevřené dveře"
Machová, Veronika ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem zdravotního postižení a dobrovolnictví. Předmětem jejího zkoumání je identifikovat potíže v navazování vztahů lidí s diagnózou mentálního a kombinovaného postižení, kteří dlouhodobě žijí v ústavním prostředí. Vzhledem k tomu, že v Domově Pramen byl zahájen dobrovolnický projekt "Otevřené dveře", jehož cílem je pomoci klientkám služby se získáváním sociálních kontaktů, budu potíže hledat ve dvou rovinách. První je rovina obecná, kdy se zaměřím na život klientek v této pobytové službě. Druhá rovina je specifická, kdy se budu snažit odhalit možnosti a potíže v rámci dobrovolnického projektu "Otevřené dveře". Klíčová slova: zdravotní postižení, jinakost, disability studies, domov pro osoby se zdravotním postižením, dobrovolnictví
Práce s příběhem na téma jinakosti žáků s odlišným mateřským jazykem
Neužilová, Dominika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu jinakosti žáků s odlišným mateřským jazykem žákům mladšího školního věku, konkrétně prostřednictvím práce s příběhem za využití metod RWCT. V rámci akčního výzkumu byly vytvořeny a realizovány čtenářské lekce, které měly za cíl seznámit s různými aspekty situací žáků s odlišným mateřským jazykem. Tato edukace třídního kolektivu pomáhá s pochopením situace těchto žáků a jejich celkovým přijetím. Lekce byly podrobeny analýze důkazů o učení, pedagogické reflexi a dvě z nich rovněž ověřil jiný pedagog. V rámci praktické části práce byla dále zmapována literatura pro děti, rešerše na dané téma je součástí výsledků práce. Čtenářské lekce byly vytvořeny na základě těchto čtyř titulů: Kiko a tajemství papírového motýla, Maja a Kim, Jednou budeš Arab a Erik. Ve výzkumu byly využity tyto metody sběru dat: nestrukturované pozorování, tematická analýza, polostrukturovaný rozhovor a obsahová analýza výstupů lekcí. Výzkum byl realizován na základní škole ve dvou třídách, 4. ročníku o 22 žácích (Třída 1) a 5. ročníku o 21 žácích (Třída 2). Ukázalo se, že připravené lekce splnily své cíle, přesto jsou v pedagogických reflexích uvedeny některé návrhy na jejich úpravu. Výsledky potvrdily, že práce s příběhem je pro daný účel vhodná. Čtenářské lekce podpořily...
4 Elements
Špundová, Veronika ; Trhoň, Ondřej (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce 4 Elements prostřednictvím dvou textilních objektů, které jsou pro potřeby její obhajoby performativně přineseny a instalovány do prostoru parku Lužánky v Brně, rozkrývá a dále rozvíjí designovanou realitu a mytologii čtyř barevných elementů – principů – rolí – identit – anti hrdinských démonů – avatarů: #ccff00, #000000, #c0c0c0 a #cc99ff, jakožto aktérů se symbolickým potenciálem, s nimiž experimentuje jako s formou vizuálního scénáře pro budoucí LARP hru. Součástí díla je kruhový objekt, který je transportním obalem pro druhý kulovitý objekt s tím, že oba fungují jako díla ve vzájemném propojení i samostatně. Kruh je kempingovou dekou, mapou či bránou do designované reality 4 elementů a koule soustřeďuje kolem své osy jejich kolážovité imaginativní memetické obrazové medailony. Textilní oddenky či dlouhá vlákna vedoucí z obou objektů provazují objekty s krajinou, s dalšími planetárními aktéry. Dílo vychází z myšlenkových směrů jako je posthumanismus, nový materialismus, materiální feminismy, na klimatickou krizi a postantropocentricky zaměřená současná filozofie či mediální teorie a vizuální studia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.