Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Opakování a paradox žánrové fikce
Sommerová, Zuzana ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá paradoxem žánrové fikce, který nastínila Deborah Knight. Tento paradox spočívá v otázce, proč čtenáři nebo diváci tráví svůj čas čtením či sledováním příběhů, které již zhruba znají, a dopředu tak vědí, co se v nich bude odehrávat a jak dopadnou. Autorka vychází z obdobného paradoxu braku Noëla Carrolla. První část práce je věnována charakteristice estetického prožitku, principu opakování v umělecké tvorbě a definicí pojmu žánr. V druhé části jsou následně prověřovány jednotlivé podmínky paradoxu.
Evaluative Language in Electronic Product Reviews
Polášek, Radek ; Mihai, Hana (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis will focus on the evaluative language in mobile phones reviews. For this purpose, review of Apple iPhone 7 is going to be used. Apple company has wide portfolio of products, such as computers, TVs, tablets, watches or mp3 players. Phones are still one of the most popular products. For this reason, phone reviews are perfect source for this thesis. The main purpose is to analyse and demonstrate the means of advertising in the field of corporate discourse and unveil the strategies and tools to influence the reader, appealing on emotions, morals and aesthetic perception. I suspect that reviews are rather biased to due to the used form of language, which might contain personal opinions of the author or methods of manipulation with the reader. These methods may be deployed in the text stylisation, appealing on the reader´s emotions and social background or in the decision making about providing certain information. This thesis is going to verify whether this statement is true or false.
Srovnání pohádek B. Němcové a K. J. Erbena s čínskými pohádkami
Qi, Lijuan ; Bischofová, Jana (vedoucí práce) ; Stárková, Zuzana (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je srovnání kouzelných českých pohádek B. Němcové a K. J. Erbena s čínskými pohádkami. Po základní charakteristice pohádkového žánru se autorka soustředila na rozbor vybraných kouzelných pohádek obou národních literatur. Vedle shodných rysů srovnání ukázalo řadu rozdílů, které byly způsobeny kulturními rozdíly.
Pedagogické časopisy pro výuku dějepisu jako praktická metodická pomoc československému učiteli dějepisu v období 1948-1970
Bimková, Dana ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce pojednává o výuce dějepisu v období 1948-1970. Zabývá se nikoli tím, jak výuka vypadala, neboť to nelze přesně detailně popsat, ale zaměřuje se na metodiku výuky dějepisu, tedy na to, jak se měl dějepis správně učit. Základním pramenem jsou pedagogické časopisy pro výuku dějepisu, především časopis Dějepis ve škole jeho předchůdci a následovníci. Základní otázkou je, jestli tyto časopisy mohly skutečně pomáhat učitelům s metodologickou přípravou výuky a jak taková pomoc vypadala. Práce má několik kapitol, první popisuje dějiny školství ve sledované době, druhá se zabývá pedagogickými časopisy pro výuku dějepisu. Dále je pozornost zaměřena na to, jak vypadala vyučovací hodina, jak měl učitel vykládat, opakovat, zkoušet, jak se mělo pracovat s učebnicí. Velkou samostatnou kapitolu tvoří pomůcky pro vyučování, mezi které byly zařazeny především mapy, obrazy, audiovizuální pomůcky a literatura. Dále je věnována pozornost regionálním dějinám, exkurzím, spolupráci s muzeem a archivem. V závěru je potvrzena základní hypotéza, že časopisy mohly sloužit jako dobrá pomoc pro učitele, že v nich byla celá řada zajímavých a inspirativních článků a že i v dnešní době jsou ve výuce dějepisu podobné problémy, které ještě nebyly překonány. Navíc je řešena problematika odborných diskuzí, které se v...
Stylová úspornost a výrazová střídmost ve vybraných dílech současné norské prózy a otázka jejich překladu do češtiny
Vacková, Martina ; Humpál, Martin (vedoucí práce) ; Hartlová, Dagmar (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaká je současná překladatelská praxe při práci s literárními texty, jež nemají přímý stylistický ekvivalent v cílové kultuře. Výzkum je prováděn na základě prozaických děl tří současných norských autorů, jejichž styl je velmi specifický. V teoretické části práce je popsána situace v současné norské i české próze, aby bylo možno porovnat výchozí kontext. Dále se v první části zabýváme teoretickými poznatky z oboru translatologie týkající se překladu literárních textů. V praktické části pak na jednotlivých románech Hanne Ørstavikové, Erlenda Loea a Jona Fosseho představujeme jejich jedinečný styl. Následně na českých překladech zjišťujeme, zda překladatelé originál zpracovávali věrně či spíše volněji a zda se řídili současnou překladatelskou normou.
Výtvarný a hudební minimalismus
Šedinová, Pavla ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Pavla Šedinová: Výtvarný a hudební minimalismus Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na teoretické uchopení výtvarného a hudebního minimalismu. Sleduje postupný proces minimalizace v umění první poloviny 20. století, který vrcholí minimalismem, jehož principy srovnává s multiplikací v tvorbě Andyho Warhola a Velvet Underground. Zároveň se věnuje také rozdílu mezi americkým minimalismem a jeho evropskou a českou paralelou. Cílem je zmapovat hlavní myšlenkové obsahy vhodné pro následné využití v oblasti pedagogické. Didaktická část práce popisuje, jak lze získané teoretické informace o výtvarném umění a hudbě využít ve výuce, konkrétně při výuce v ZUŠ. Výtvarná část ukazuje můj osobní přístup k minimalistickým principům.
Stylizační postupy v díle Ladislava Fukse
Fiřtíková, Andrea ; Merhaut, Luboš (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Práce se zabývá stylizačními postupy užívanými v beletristických a publicistických textech Ladislava Fukse. Jejím cílem je vymezení a doložení základních charakteristických postupů, kterými jsou opakování, intertextovost, znejasňování a mystifikace, rozpornost, autostylizace. Práce sleduje uvedené postupy v charakteristických projevech a proměnách, pozoruje, zda plní v textech různé povahy stejné či obdobné funkce. Dále se zabývá vztahem těchto postupů k umělecké stylizaci autorského subjektu a také tím, do jaké míry o něm lze uvažovat. Tato práce směřuje především k vymezení jedinečnosti Fuksovy autorské metody, která nabízí možnosti různého čtení, umožňuje nahlížet na jeho tvorbu z různých stran a sledovat též, jak se do jeho textů promítají jeho osobní postoje. Klíčová slova Ladislav Fuks, stylizace, stylizační postupy, záměrnost, nezáměrnost, opakování, intertextovost, znejasňování a mystifikace, rozpornost, autostylizace, variace, paměť
MIZENÍ A CHYBĚNÍ
Langer, Jan ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Tato práce dokumentuje autorův zájem o kresbu a vychází z myšlenkového pozadí jeho umělecké tvorby. Práce je vedena zájmem o fyzické podmínky vzniku kresby jako takové (materialita kresby), ale také zkoumáním údělu kresby jakožto fluidního materiálu tvorby, vstupujícího do vztahu s obrazem (kresba jako materiál). Zároveň se zabývá procesem tvorby samotné a fenoménem opakování. Primárním cílem celé práce pak není záměrné kladení předem formulovaných otázek a následné hledání jejich odpovědí, ani prezentace jakýchsi hotových pravd, nebo pouhá ilustrace určité problematiky, jde spíše o proces nalézání otázek, které se v průběhu tvorby samy vynořují.
CIRKULACE
Bartošová, Zuzana ; Vlasák, Robert (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce Cirkulace se snaží řešit problematiku stále se opakujících cyklů. Vytvořila jsem světelný objekt organického tvaru z trubice, po které světlo cirkuluje. Tento objekt vychází z úvahy o lidských stále se opakujících dějích a pochodech, ať už se týkají lidského těla a mysli, přírody nebo společnosti. Objekt se opírá o daný prostor galerie (brněnské Galerie OFF/FORMAT) a snaží se jej celý obsáhnout. Linii procházející galerijním prostorem je možné vnímat jako vytyčenou trasu nebo cestu, může ale také připomenout pohyb bez jasného cíle, "motání se" v kruhu. Cyklus, který je všudypřítomný, je pak individuálním příspěvkem k celku a může být prezentován jako průběh nepravidelné křivky plné dramatických zvratů, vzepětí a pádů. Světelný proud, který stále dokola kopíruje organický tvar trubky, reprezentuje nekonečný tok informací. Cirkulace se snaží poukázat na bezvýchodnost opakování se v našem životě; problém neřeší, je spíše konstatování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.