Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Opakování a paradox žánrové fikce
Sommerová, Zuzana ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá paradoxem žánrové fikce, který nastínila Deborah Knight. Tento paradox spočívá v otázce, proč čtenáři nebo diváci tráví svůj čas čtením či sledováním příběhů, které již zhruba znají, a dopředu tak vědí, co se v nich bude odehrávat a jak dopadnou. Autorka vychází z obdobného paradoxu braku Noëla Carrolla. První část práce je věnována charakteristice estetického prožitku, principu opakování v umělecké tvorbě a definicí pojmu žánr. V druhé části jsou následně prověřovány jednotlivé podmínky paradoxu.
Tvorba Františka Skály jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SOMMEROVÁ, Zuzana
Téma bakalářské práce se zabývá rozmanitou uměleckou tvorbou českého výtvarníka Františka Skály, která dále slouží jako inspirační zdroj pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Obsah teoretické části se zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zvláštním akcentem na vývoj výtvarného projevu. Práce se dále zabývá využitím současného umění v předškolním vzdělávání, výtvarně-projektovou výukou a detailněji rozpracovává také život a dílo Františka Skály. Praktická část je věnována realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirované Skálovou výtvarnou tvorbou.
Vliv online sebemonitorovacích aplikací na motivaci uživatelů v procesu vzdělávání
Sommerová, Zuzana ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Fiala, Jakub (oponent)
Diplomová práce zkoumá, jakým způsobem sebekvantifikace působí na motivaci při procesu vzdělávání. Cílem práce je zjistit, zda využívání aplikací sledujících či zaznamenávajících průběh studia může mít vliv na motivaci uživatelů, a zároveň posoudit, jaké motivační techniky v nich využité jsou nejúčinnější. V práci jsou nejprve objasněny pojmy jako motivace, autoregulace učení a hnutí Quantified Self. Následuje popis několika výzkumů a přístupů, které se v oblasti monitorování vzdělávání a sebevzdělávání vyskytují. Dále jsou zkoumány různé motivační prvky. Ve výzkumné části je metodou hloubkových rozhovorů ověřován vliv aplikace Todait na motivaci uživatelů a formou kvantitativního dotazníkového šetření je zjišťováno, jaké další funkce by uživatelé u podobných aplikací preferovali.
Opakování a paradox žánrové fikce
Sommerová, Zuzana ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá paradoxem žánrové fikce, který nastínila Deborah Knight. Tento paradox spočívá v otázce, proč čtenáři nebo diváci tráví svůj čas čtením či sledováním příběhů, které již zhruba znají, a dopředu tak vědí, co se v nich bude odehrávat a jak dopadnou. Autorka vychází z obdobného paradoxu braku Noëla Carrolla. První část práce je věnována charakteristice estetického prožitku, principu opakování v umělecké tvorbě a definicí pojmu žánr. V druhé části jsou následně prověřovány jednotlivé podmínky paradoxu.
Prostorová vitráž z tabulového skla na téma SEN
SOMMEROVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá tématem snu. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretickou část tvoří základní poznatky o vzniku snu z hlediska fyziologického a psychologického. Dále je zde zmíněn fenomén snu jakožto zdroj či námět v historickém vývoji výtvarného umění. Teoretická část také pojednává o autorčině osobním vztahu ke snům, volbě materiálu, technik a zdůvodnění výběru prostoru pro instalaci do interiéru. Praktickou část tvoří autorská realizace prostorové vitráže z tabulového skla kombinovaného s betonem. Pracovní postup je doplněn kresebnými návrhy a fotodokumentací.

Viz též: podobná jména autorů
5 SOMMEROVÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.