Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Černá. (Vybrané případy fenoménu ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci)
Pfeiffer, Jan ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Vartecká, Anna (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta DISERTAČNÍ PRÁCE Černá. (Vybrané případy fenoménu ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci) MgA. Jan Pfeiffer 2023 Abstrakt Předmětem této práce je černá neboli označení pro barvu. Je to ale také výtvarný koncept a výrazový prostředek. Předmětem mého zájmu jsou tedy vybrané případy fenoménu černá ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci. Černou chápu jako fenomén, který zkoumám prostřednictvím vlastní výtvarné tvorby. V jejím průběhu si kladu otázky, jako např.: jaké podněty nám černá dává a jak je provázána s naším sociokulturním pozadím a jeho vnímáním. Ptám se také současných umělců, pracujících vědomě či nevědomě s černou, co jim v práci černá umožňuje a jak je pro ně nosná, zda je pro ně klíčová. Mým záměrem je otevření nových pohledů na téma černé a jejího propojení s denním životem, schopnost zacházet s tímto fenoménem jako s vědomým gestem, názorem - odlišení rozdílného užití černé v různých kontextech. Zkoumám rovněž možnosti uvažování ověřené v rozdílných kontextech, které by byly inspirativní pro pedagogickou práci. Výzkumný model využívá kombinaci několika metod, a to metodologií kvalitativního výzkumu vztaženého k praxi umělecké tvorby, respektive kombinace jejich přístupů. Výraznou inspirací pro mě jsou zejména...
Sochařský objekt v kulturní krajině -reflexe nejen veřejného prostoru
Kačírková, Pavla ; Babyrádová, Hana (oponent) ; Sedlák, Jan (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce si klade za cíl porozumět rurálnímu prostředí, na konkrétním případu vesnice Šarovy, v celé jeho jedinečnosti a celistvosti intravilánu i extravilánu. Poukazuje na palčivé problémy současné krajiny jako je odcizení člověka krajině, scelování lánů, špatná politika státu. Případová studie mapuje činnost občanského sdružení Jinákrajina na území katastru obce Šarovy a blízkých obcí. Popisuje jednotlivé aktivity občanského sdružení (sochy, aleje a stromy, zajímavá místa v krajině, naučné stezky, akce, a návrhy pro vesnici), jejich důvody vzniku, vyvolané reakce a důsledky. Cíle výzkumu chtějí ukázat, že umění může být právě spojovatelem přístupů ekologického a sociálního.
Hollywood
Šprincl, Petr ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Hollywood je experimentální 8mm film, který ilustruje deníkový text mého dědy. Film je pomyslně rozdělen do dvou částí - "krajiny vzpomínek" a "krajiny obav a smrti". Děda zde vzpomíná na své dětství v Dolních Loučkách, které je ale spojeno se smrtí jeho dědy, kamarádů, které tam v dětství měl a v neposlední řadě také místem, kde chce stanou na poslední odpočinek. V druhé části se prolíná jeho postava s "krajinou obav", která je natočena v okolí Litvínova, bezútěšná krajina ilustruje jeho obavy z domova důchodců a postupné ztráty vůle k životu. Sám tuto krajinu ilustrativně prochází a snaží se najít své spasení.
MIZENÍ A CHYBĚNÍ
Langer, Jan ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Tato práce dokumentuje autorův zájem o kresbu a vychází z myšlenkového pozadí jeho umělecké tvorby. Práce je vedena zájmem o fyzické podmínky vzniku kresby jako takové (materialita kresby), ale také zkoumáním údělu kresby jakožto fluidního materiálu tvorby, vstupujícího do vztahu s obrazem (kresba jako materiál). Zároveň se zabývá procesem tvorby samotné a fenoménem opakování. Primárním cílem celé práce pak není záměrné kladení předem formulovaných otázek a následné hledání jejich odpovědí, ani prezentace jakýchsi hotových pravd, nebo pouhá ilustrace určité problematiky, jde spíše o proces nalézání otázek, které se v průběhu tvorby samy vynořují.
Esence performance
Martinek, Filip ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Zásadní je otevřenost vůči specifickému zakoušení bytí a možnosti dosažení relativní dokonalosti při horizontu maxima, příp. i následného přehoupnutí se přes tento horizont, tedy naplnění potence v jejím maximu a nejvyšší výkonnosti, jež vrcholí performativním aktem. Ten nás vede k odkazu, jenž je potvrzením autenticity, opravdovosti presence. Taková presen(ta)ce je pak autotelická. Takto aktualizovaná potence, je ve své presen(ta)ci zbavena hédonistického sobectví.
Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě
Dub, Petr ; David,, Jiří (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě reflektuje autorské projevy generace nejmladších umělců pracujících s konceptuálními formami v médiu malby po roce 1996. Cílem práce je přiblížení střetu a prolínání konceptualismu s malířstvím. Referenčním rámcem pro překládanou práci je vedle vývoje konceptuálního umění i postmoderní obrat ve výtvarném umění spojený s globální změnou jeho společenského statutu v průběhu druhé poloviny 20. a začátku 21. století. Vývoj na domácí umělecké scéně a konkrétní přístupy jsou prezentovány na základě repre-zentativního výběru nejvýraznějších tendencí a signifikantních autorů ve srovnání s tvorbou zahraničích tvůrců. Text interpretuje zásadní teoretická pojednání, recenzované ohlasy a tvůrčí prohlášení z oblasti „současné malby po kon-ceptuálním umění“.
Fenomén prázdné galerie
Brožka, Petr ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ryška, Pavel (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit specifika, která provází vystavování prázdné galerie a pokusit se definovat podstatu a obecnější zákonitosti vystavení prázdna v galerii. Dizertační práce rovněž předkládá tezi o prostém prázdnu jako formě, která generuje umění ze své podstaty. Jakkoli je tato forma prismatem logické-sémantiky přípustná, dizertační práce zároveň představuje protiargumenty, které její existenci v rámci výstavního provozu vylučují. V neposlední řadě text znovu otevírá polemiku v rámci institucionálních teorií umění. Dizertační práce podrobuje kritice i zavedené pojmosloví v souvislosti s vystavením prázdné galerie.
Návody
Kopčil, Tomáš ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám způsobem, jak věci dělat. Instruktážní videa, tištěný papírový návod k používání výrobku či k uskutečnění umělecké akce - to vše slouží pouze jako platforma vlastní realizace. Podmínkou v přístupu není striktně dodržovat stanovené postupy. Spíše se jedná o přehodnocení toho, co jest nezbytně nutné v dané chvíli konat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 HAVLÍK, Vladimír
3 HAVLÍK, Václav
1 Havlík, V.
6 Havlík, Vojtěch
1 Havlík, Vratislav
3 Havlík, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.