Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD
Vaňková, Petra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se jmenuje: Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD. Je zaměřena na přípravu ředitelů na jejich profesi před nástupem do funkce. Popisuje jednotlivé vzdělávací systémy se zaměřením na přípravu ředitelů ve vybraných zemích OECD - ČR, USA, Kanada, Chile. Cílem práce je srovnat přípravu na profesi ředitele před nástupem do funkce v jednotlivých zemí se zaměřením na praxi, vzdělání, právní zakotvení. Teoretická část se věnuje historickému pohledu OECD z hlediska vzdělávání, přístupu k edukaci v jednotlivých historických etapách od vzniku organizace. Dále se zabývá počáteční přípravou ředitelů před nástupem do funkce z hlediska osobnosti ředitele a školského manažera. V praktické části je popsána situace vzdělávání se zaměřením na ředitele ve vybraných zemích OECD. V závěru práce jsou vytyčeny společné prvky vzdělávání ředitelů.
Pedagogická činnost ředitele ve vybraných zemích OECD
Ondráková, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je komparace přímé pedagogické činnosti ředitelů škol základního školství pěti zemí EU: České republiky, Polska, Rakouska, Maďarska a Slovenska. V úvodní části je vymezeno postavení ředitele základní školy v České republice. Praktická část práce se zabývá srovnáním přímé pedagogické činnosti a některých dalších požadavků na ředitele základního školství v Polsku, Maďarsku, Rakousku a na Slovensku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika využívání ICT v práci pedagogických pracovníků mateřských škol
Sýkorová, Kateřina ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se snaží popsat současné tendence ve vztahu využívání ICT v práci pedagogických pracovníků k počítačové gramotnosti pedagogických pracovníků v mateřských školách. Cílem práce je nalézt souvislosti mezi dosavadním poznáním současných hodnot vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích, moderních manažerských termínech, včetně situace a tendencí v předškolním vzdělávání, a samotným reálným stavem počítačové gramotnosti pedagogických pracovníků v mateřských školách, což je předpoklad právě pro využívání ICT v práci pedagogických pracovníků mateřské školy. V první části definuje záměry ve strategických dokumentech, které jsou v tomto prostředí aktuální, jako je Hlavní strategie vzdělávací politiky, informační společnost, učící se organizace, lidskými zdroji, včetně delegování. V druhé polovině pak zaváděním informačních technologií do škol, kurikulární reformou, údaji ve strategických dokumentech, informačními technologiemi v mateřské škole a možnostmi ICT pro vzdělávací organizace a požadavky moderní doby. Výzkumná část se zabývá současným stavem počítačového vzdělání a delegováním určitých činností právě s počítačovou technikou v závislosti na vyvrácení či potvrzení hypotéz. Na základě studia odborné literatury, vlastní zkušenosti z praxe vedoucího pracovníka mateřské...
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Česká rozvojová spolupráce: Naplňování principů Pařížské deklarace o efektivnosti rozvojové pomoci
Ocknecht, Martin ; Horký-Hlucháň , Ondřej (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je na základě analýzy dokumentů a realizovaných rozhovorů vyhodnotit, do jaké míry Česká republika naplňuje závazky dané podpisem Pařížské deklarace o efektivnosti rozvojové spolupráce. Popřípadě zjistit faktory, které ovlivňují plnění závazků deklarace. Jádrem práce je analýza dat poskytované rozvojové spolupráce v návaznosti na pilíře Pařížského protokolu. Těmi jsou: vlastnictví (ownership), sladění (alignment), harmonizace (harmonization), řízení zaměřené na výsledky (managing for results) a vzájemná odpovědnost (mutual accountability). V rámci dvou případových studií jsou analyzovány projekty České rozvojové agentury realizované v období mezi lety 2013 a 2015 v Kambodži a v Palestinském samosprávním území. Na základě operacionalizace jednotlivých pojmů a následné aplikace vlastního metodického rámce na výstupní data bylo zjišťováno (ne)plnění daných mezinárodních závazků. Provedeným výzkumem bylo zjištěno spíše nedostatečné plnění závazků v případě Kambodži a naopak beze zbytku úspěšná implementace v případě Palestinského samosprávného území. Zde sehrál klíčovou roli nový inovativní přístup, kdy jsou projekty realizovány přímo Palestinskou stranou. V případě "klasického" přístupu v Kambodži lze za kritický označit zejména princip vzájemné odpovědnosti z důvodu...
Česká rozvojová spolupráce: Naplňování principů Pařížské deklarace o efektivnosti rozvojové pomoci
Ocknecht, Martin ; Horký-Hlucháň , Ondřej (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je na základě analýzy dokumentů a realizovaných rozhovorů vyhodnotit, do jaké míry Česká republika naplňuje závazky dané podpisem Pařížské deklarace o efektivnosti rozvojové spolupráce. Popřípadě zjistit faktory, které ovlivňují plnění závazků deklarace. Jádrem práce je analýza dat poskytované rozvojové spolupráce v návaznosti na pilíře Pařížského protokolu. Těmi jsou: vlastnictví (ownership), sladění (alignment), harmonizace (harmonization), řízení zaměřené na výsledky (managing for results) a vzájemná odpovědnost (mutual accountability). V rámci dvou případových studií jsou analyzovány projekty České rozvojové agentury realizované v období mezi lety 2013 a 2015 v Kambodži a v Palestinském samosprávním území. Na základě operacionalizace jednotlivých pojmů a následné aplikace vlastního metodického rámce na výstupní data bylo zjišťováno (ne)plnění daných mezinárodních závazků. Provedeným výzkumem bylo zjištěno spíše nedostatečné plnění závazků v případě Kambodži a naopak beze zbytku úspěšná implementace v případě Palestinského samosprávného území. Zde sehrál klíčovou roli nový inovativní přístup, kdy jsou projekty realizovány přímo Palestinskou stranou. V případě "klasického" přístupu v Kambodži lze za kritický označit zejména princip vzájemné odpovědnosti z důvodu...
Poradní orgány a expertíza v české politice : epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu
Merklová, Kateřina ; Polášek, Martin (vedoucí práce) ; Vargovčíková, Jana (oponent)
Poradní orgány a expertíza v české politice - Epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu Bc. Kateřina Merklová Diplomová práce Diplomová práce Poradní orgány a expertíza v české politice - Epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu se ve své nejobecnější rovině zabývá vztahem politiky a expertízy. Nositelem vědeckého poznání je v našem případě tzv. epistémická komunita, na kterou nahlížíme jako na samostatného aktéra v politickém procesu. V teoretické části práce vysvětlujeme koncept epistémických komunit v jeho původní definici spolu s kritikou a případovými studiemi, které se koncept snažily použít na nejrůznější empirický materiál. Stejně jako většina autorů jsme se vydali cestou, na které jsme definici na několika místech podstatně rozvolnili a jednotlivá rigidní definiční kritéria zproblematizovali a upravili. Empirická část práce představuje případovou studii (N=4), která za použití komparativní metody analyzuje variabilní vliv čtyř konkrétních epistémických komunit (skupina tvůrců Bílé knihy terciárního vzdělávání, Bezděkova komise, Druhá Bezděkova komise a Národní ekonomická rada vlády) na utváření veřejné politiky v daném odvětví a také zdroje tohoto vlivu. S ohledem na náš výzkumný záměr a otázky jsme pro samotný výzkum použili...
Vstup České republiky a Slovenské republiky do OECD po rozpadu společného státu
Voříšek, Martin ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato komparativní případová studie se zabývá zapojením České republiky a Slovenské republiky do Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Záměrem práce je zjistit, jak se do rozdílného procesu vstupu České republiky a Slovenské republiky do OECD promítly politické a ekonomické odlišnosti a do jaké míry byl zásadní způsob a důsledky rozdělení Československé federativní republiky. Autor pracuje s tezí, že pozdější vstup Slovenské republiky do OECD byl zapříčiněn nepříznivou politickou situací v období Mečiarových vlád, která se odrážela i v oblasti ekonomiky. Zároveň se domnívá, že nedošlo k znevýhodnění Slovenské republiky v důsledku rozdělení federace (ať už z české strany, či OECD) mající za následek opoždění přístupu Slovenska do OECD. Stěžejní kapitoly jsou věnovány přístupu jednotlivých zemí do OECD. Zatímco český vstup do OECD probíhal relativně hladce, v případě Slovenska je nezbytné popsání zásadních faktorů majících za vliv delší přístupový proces. Mezi ty patří zejména zahraničně politická orientace a průběh slovenské transformace během Mečiarových vlád.
Občanské kompetence žáků se sluchovým postižením s důrazem na finanční gramotnost
Maierova, Olga ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) ; Souralová, Eva (oponent)
Předložená práce se zabývá otázkou dosahování finanční gramotnosti žáky se sluchovým postižením, jako jedné z důležitých oblastí rozvoje občanských kompetencí pro život v současné společnosti. Stěžejní část práce představuje prezentace výsledků výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování stavu finanční gramotnosti u cílové skupiny 15-18 ti letých žáků se sluchovým postižením, kteří studují střední školy zřízené pro žáky se sluchovým postižením v ČR a jejich komparace s výsledky žáků bez postižení, kteří se zúčastnili mezinárodního pilotního testování finanční gramotnosti PISA. Výzkumné šetření probíhalo ve třech rovinách. Byly zvoleny ověřené nástroje z mezinárodního testování pro kvantitativní část šetření, analýza získaných dat posloužila k ověřování hypotéz o souvislostech s finanční gramotností žáků se sluchovým postižením. Standardizované psychologické testy spolu s údaji školních matrik jsou užity v části, která řešila možný vliv kvalitativních charakteristik žáků. Dále byla zpracována a komentována data získaná prostřednictvím dotazníku saturace ICT, která sledují zabezpečení technikou a vztahy a postoje žáků k ICT a porovnávají je se skupinou účastníků testování PISA. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jaké úrovně v oblasti finanční gramotnosti dosahuje skupina středoškoláků se sluchovým...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.