Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010
Dokulilová, Radka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010" pojednává o probíhajícím procesu změn, který se dotýká českých deníků. Studie se zaměřuje na celostátní plnoformátové české deníky zahrnující seriózní tisk i bulvár v průběhu let 1995 až 2010. Snaží se přiblížit jednotlivé aspekty, které ke změnám vedly. Cílem studie je pokusit se pomocí kvantitativní obsahové analýzy rozkrýt jednotlivé znaky bulvarizace dle předem definovaných indikátorů. Na základě analyzovaných dat je možno vyvodit, že ne u všech vybraných deníků jsou skutečně prokazatelné všechny určené znaky bulvarizace. Z výsledků šetření dále vyplývá, že v největší míře dochází u českých deníků k navyšování počtu domácích zpráv a také k úbytku počtu zpráv týkajících se politiky.
Ochrana obětí trestných činů a média: zveřejňování informací o týraných dětech před a po přijetí novely trestního řádu v roce 2009
Hosenseidlová, Petra ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Diplomová práce Ochrana obětí trestných činů a média: zveřejňování informací o týraných dětech před a po přijetí novely trestního řádu v roce 2009 se zabývá problémem sekundární viktimizace způsobené médii. Zaměřuje se konkrétně na týrané děti a zveřejňování informací vedoucích k jejich identifikaci v celostátních denících. Srovnává přitom situaci před a po přijetí novely trestního řádu v roce 2009. Tento zákon zavedl opatření směřující k lepší ochraně soukromí obětí kriminality, přičemž zvláštní pozornost věnoval nezletilým obětem a obětem některých zvlášť závažných trestných činů. Práce porovnává výskyt informací o týraných dětech umožňujících zjištění jejich totožnosti v letech 2008 a 2011 ve třech nejčtenějších českých denících - Mladé frontě Dnes, Právu a Blesku. Konkrétně se zajímá o následující údaje: jméno a příjmení oběti, jejích rodinných příslušníků, údaje o místě bydliště, fotografie oběti, jejích rodinných příslušníků či místa bydliště. Kromě toho také zkoumá, odkud novináři takové údaje či fotografie získávají. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký měla novela zákona dopad, tedy jestli se po jejím přijetí ve sledovaných médiích objevovalo méně citlivých informací o týraných dětech než před ním. Metodami práce jsou kvantitativní obsahová analýza a komparace.
Transformace tiskových zpráv na mediální texty
Vlková, Barbora ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Transformace tiskových zpráv na mediální texty" pojednává o kritériích, podle nichž se žurnalisté rozhodují, která tisková zpráva se má do zpráv dostat a která nikoliv. A protože mediální studia vnímají v současné době gatekeeping jako širší proces informační kontroly zahrnující všechny aspekty kódování sdělení, tedy nejen výběr, ale i shromažďování, přenos, tvarování a načasování přesunu informace od podavatele k příjemci, sleduje diplomová práce rovněž samotný proces přetváření tiskové zprávy na mediální text. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje rozbor procesu gatekeeping, rozbor problematiky pseudoudálosti a rozbor rutinizace produkce zpráv. Tato kapitola shrnuje poznatky k tématu z odborné literatury. Druhá, hlavní část diplomové práce je částí praktickou, aplikační. Tato část práce již prokazuje vlastní tvůrčí přístup při řešení vybraného problému. Na základě praktického zkoumání zde dochází k vyvrácení či potvrzení předem stanovených hypotéz. Podkladovým materiálem pro tuto diplomovou práci jsou tiskové zprávy tří soukromých společností (G-PROJECT, s.r.o., Místní akční skupina Hlubocko - Lišovsko o.p.s. a Ekologos, o.p.s.). Dalším podkladovým materiálem jsou mediální tituly Mladá fronta DNES, Deník jižní Čechy, Právo a Jihočeský kurýr.
Vliv vlastníka média na redakci - etické problémy na příkladech mediálních podnikatelů-politiků Andreje Babiše a Silvia Berlusconiho
Dušek, Jakub ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Překládaná bakalářská práce zkoumá vliv mediálních magnátů v politice na jimi vlastněná média. Teoretická část se nejprve zabývá normativní teorií médií, následně definuje v práci použité žurnalistické pojmy a dále se věnuje střetu zájmů v a jeho vymezení v české a italské legislativě. Tato část ale především obsahuje profily dvou mediálních magnátů v politice - Andreje Babiše a Silvia Berlusconiho, ve kterých reflektuje kariéru obou mužů, jejich vztah k politice a k médiím. Praktická část se pomocí případových studií italských a českých deníků zabývá vlivem mediálních magnátů v politice na jimi vlastněná média ve dvou aspektech 1) potlačování negativních sdělení o vlastníkovi v porovnání s konkurencí 2) média využívaná jako nástroj politického boje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Srovnání mediálního obrazu islámu v německých a českých médiích: před a po vraždě Theo Van Gogha
Kotasová, Martina ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Práce srovnává mediální obraz islámu v německých a českých médiích před a po vraždě holandského režiséra Theo van Gogha. Ten byl 2. listopadu 2004 zavražděn mladým muslimem. Jeho vražda vyvolala v Nizozemsku vlnu násilností a v Německu obavy, protože zde žije početná turecká menšina a i další arabské minority. Podnětem pro tuto vraždu byl pravděpodobně van Goghův film, který zpochybňoval islámské stereotypy. Po této události se v západní Evropě rozpoutala debata o problémech integrace a imigrace. Práce je zaměřená na analýzu článků z německých a českých médií, konkrétně na periodika Der Spiegel a Mladou frontu DNES a používá kvalitativní obsahovou analýzu, konkrétně metodu zakotvené teorie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola je teoretická a věnuje se historii islámu v Německu a v České republice a druhá kapitola je empirická a je zde popsán vlastní výzkum.
Vliv mediálního obrazu lídra na úspěch politické strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Vocel, Jan ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Klíčová výzkumná otázka pro mou bakalářkou práci se zabývá problémem, jak velký vliv má mediální obraz lídra politické strany na její úspěch ve volební kampani a následných volbách. Tuto otázku se pokusím zodpovědět na případu Jiřího Paroubka, který byl lídrem České strany sociálně demokratické ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006. Rozhodl jsem se ověřit teorie, které se problematikou personalizace lídra a volební kampaně zabývají. Následně provedu výzkum dvou nejznámějších tiskovin z pravého i levého politického spektra, abych zjistil, jaký byl před volbami mediální obraz Jiřího Paroubka a České strany sociálně demokratické v těchto dvou novinách. Výsledky výzkumu porovnám s předvolebními průzkumy a výsledky voleb. Ověřím, zda mediální obraz Jiřího Paroubka byl skutečně jiný než ČSSD a zda to mělo vliv na volební úspěch. Ověřím tak platnost několika teorií, které roli lídra přikládají velký vliv na úspěch strany.
Mediální obraz svatby britského prince Williama a Kate Middletonové ve vybraných českých denících
Maletová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz svatby britského prince Williama a Kate Middletonové ve vybraných českých denících" si klade za cíl zjistit, jakým způsobem byla tato královská svatba prezentována čtenářům tří nejčtenějších českých deníků, kterými jsou Blesk, Mladá fronta DNES a Právo, a jejichž bližší představení je také součástí této práce, spolu se stručnou charakteristikou české mediální krajiny. Jako sledovaný časový úsek bylo vymezeno období dva týdny před svatbou (15. - 29. duben 2011) a stejně dlouhé období i bezprostředně po svatbě (30. duben - 14. květen 2011). Samotné analýze, která probíhá na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod, předchází teoretický úvod do základních oborových pojmů, jež souvisejí s obsahovým zaměřením práce, a stručné obeznámení se s faktickými údaji o královské svatbě, jako jsou kupříkladu životopisné údaje snoubenců/novomanželů, medializace této události či průběh svatebních příprav. Vypozorovaný mediální obraz je poté shrnut v průběžných závěrečných shrnutích za každým sledovaným časovým úsekem a v samotném závěru práce.
Proměny sportovních rubrik českých deníků v letech 2001 až 2015
Trunečka, Ondřej ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Sekot, Aleš (oponent) ; Waschková Císařová, Lenka (oponent)
Proměny sportovních rubrik českých deníků v letech 2001 až 2015 Disertační práce sleduje proměnu sportovních rubrik v tištěných denících, v jejich standardním papírovém formátu, v období vymezeném lety 2001 až 2015. V něm se vybrané tituly Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo potýkaly až na výjimky každoročně s poklesem prodaného nákladu, jejich situaci ještě ztížila finanční krize v roce 2008. Sportovní žurnalistiku ovlivnilo rozšíření kabelových či digitálních televizí a zejména internetu, čímž se výrazně rozšířila nabídka sportovního obsahu, stal se snáze a rychleji dostupným. Podle výzkumu se vybraná média v nové konstelaci adaptovala. Předmětem inovací, jak přizpůsobit obsah tištěných novin novým podmínkám, se v případě sportovní rubriky stal její rozsah i způsob zpracování událostí. Výsledky pak zachytily diferencovaný přístup periodik v obou aspektech. Některá sportu věnovala i nadále značný prostor, jiná ho ve snaze se jasněji profilovat omezovala. Ve způsobu zpracování událostí převažoval odklon od popisného zpravodajství ve prospěch ohlasů či složitějších formátů.
Využití obsahu generovaného uživateli ve vybraných regionálních médiích v Ústeckém kraji
Slavíková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
S rozvojem digitálních médií se spolupráce a komunikace s publikem stala běžnou praxí mediálních organizací na celostátní i regionální úrovni. Konzumenti mediálních obsahů se nyní mnohem více zapojují do práce s mediálním obsahem, který nejen mění a upravují, ale také pomáhají tvořit. Postupně se tak rozmazává hranice mezi autorem a publikem. Tato diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli ve vybraných regionálních médiích v Ústeckém kraji. Konkrétně zkoumá využití obsahu generovaného uživateli v regionální redakci České televize v Ústí nad Labem, v Děčínském deníku a Mladé frontě Dnes Severní Čechy. Teoretická část přináší oborový kontext proměn žurnalistiky s příchodem digitálních médií a jejich dopad na tradiční žurnalistiku. Dále je představen fenomén user-generated content, jeho definice a konkrétní příklady ze zahraničních i tuzemských televizních a tištěných médií. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativní obsahové analýzy popisuje a nabízí detailní deskripci práce vybraných regionálních médií s obsahem generovaným uživateli. Cílem diplomové práce je popsat stav, způsob zpracování a obsah UGC ve třech vybraných regionálních médiích v Ústeckém kraji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.