Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody kariérního koučinku a poradenství
Junková, Lucie
Bakalářská práce se zabývá tématy kariérního koučinku a poradenství zaměřeného na studenty středních škol v České republice. Základními aspekty práce jsou zmíněné pojmy, jež jsou popsány v návaznosti na rámcové programy středních škol, dále jsou uvedeny teoretické podklady koučinku a kariérního poradenství spojené s tématy motivace a nerozhodnosti. Cílem práce je návrh postupu v oblasti kariérního koučinku a poradenství jako podpora pro mladé lidi při stupu na trh práce. Tento návrh byl testován s pilotní skupinou studentů. Ze získaných informací z metodického postupu bylo sestaveno dotazníkové šetření. Datový soubor byl poté analyzován za pomoci statistických nástrojů. Strukturované rozhovory odrážely výsledky z dotazníkového šetření, kde byly určité problematiky zkoumány hlouběji. Výsledky jsou zdrojem doporučení a podnětu do diskuse vztahující se ke vstupu absolventů středních škol na trh práce.
Kariérní poradenství
Příhodová, Alena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
méno a příjmení autora: Alena Příhodová Název diplomové práce: Kariérní poradenství Název práce v angličtině: Career counselling Katedra: Andragogiky a personálního řízení Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michaela Tureckiová, Csc. Rok obhajoby: 2012 Anotace: V diplomové práci se autorka shrnuje dostupné poznatky o moderním kariérním poradenství, na nějž autorka nahlíží jako na dynamicky se vyvíjející poradenskou disciplínu. Kariérní poradenství hledá nejen optimální spojení jedinec-práce, ale také pomáhá jedinci prozkoumat a sledovat jeho profesní a osobní zájmy, stejně jako ho učí být manažerem vlastní profesní kariéry. Praxe kariérního poradenství nabízí pomocnou ruku jedinci v jeho potřebě hledání optimálního pracovního uplatnění v průběhu celého jeho života. Neméně významná je funkce kariérního poradenství v rukou státu, jakožto nástroje snižování dopadů nejistot trhu práce na nejohroženější skupiny jedinců. Dalšího významu kariérní poradenství nabývá v práci personalistů, pracovníků outplacementu a poradců pracujících se specifickými skupinami. Práce nastínila problematiku žen, jakožto specifické skupiny klientů kariérního poradenství. Klíčová slova: práce, poradenství, kariérní poradenství, kariérové poradenství, občanské poradenství, poradenství pro volbu povolání, kariéra, trh práce, ženská kariéra...
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s poradenským vyšetřením, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko-metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu poradenské situace s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento přístup uplatňovaný v rozhovoru...
Změny v náplni práce výchovného poradce na běžné základní škole po zavedení inklusivního vzdělávání.
Medová, Petra ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části vychází autorka práce z historie poradenských služeb v českých školách. Zde se zaměřuje na vymezení poradenských služeb ve školách před inkluzí v září roku 2016 včetně popisu práce výchovného poradce. V teoretické práci také definuje pojem inkluzivní vzdělávání neboli společné vzdělávání. Součástí teorie je také novelizace zákona o poskytování poradenských služeb ve školách, která přináší změny v práci výchovného poradce, ale také u ostatních zaměstnanců školy. V praktické části představuje autorka práce školu, ve které provádí empirické šetření. Toto šetření realizuje na základě polostrukturovaného rozhovoru s výchovnou poradkyní základní školy. Dále zde autorka shrnuje odpovědi z dotazníků určených učitelům školy, kterých se společné vzdělávání konkrétně dotýká. V závěru práce autorka vymezuje, k jakým změnám došlo v náplni práce výchovného poradce na běžné základní škole po zavedení inklusivního vzdělávání od 1. 9. 2016 a jak změny, které přineslo společné vzdělávání, ovlivnily práci učitelů a chod celé školy z pohledu všech zúčastněných.
Faktory, které ovlivnily studenty k volbě oboru sociální práce
ŠPAČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivnily studenty k volbě oboru sociální práce, cílem práce je zjistit, které faktory ovlivnily studenty nejvíce při volbě oboru sociální práce. Teoretická část se zabývá oborem sociální práce, jeho cílovými skupinami, osobností sociálního pracovníka, ale i výběrem profesního zaměření a samotnými okolnostmi, které volbu zaměření ovlivňují. Faktory byly rozděleny do skupin na psychologické, sociální, osobní, faktory týkající se studia a faktory pracovních hodnot. Pro vypracování praktické části bylo použito strategie kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou vlastního dotazníku. Respondenti byli zvoleni na základě náhodného stratifikovaného výběru. Dotazovaných bylo 135 studentů prvního až třetího ročníku oboru sociální práce ve veřejné správě prezenčního studia. Pro praktickou část byly stanoveny tři výzkumné hypotézy. Zda bylo významnějším faktorem při volbě oboru pro respondenty předchozí vzdělání než budoucí uplatnění. Zda bylo využití služeb odborného poradenství více u studentů humanitního a zdravotního zaměření. Zda dochází ke zvyšování zájmu o studovaný obor v jeho průběhu. Dotazník byl vytvořen z dvanácti otázek. Primárním cílem bylo zjistit ovlivnění danými faktory, sekundárně bylo z dat ověřováno naplnění výzkumných hypotéz. Data byla sepsána a následně vyhodnocena v programu SPSS. Z výsledků vyplývá, že respondenti za nejdůležitější faktory označili skupinu psychologických faktorů, přičemž majoritním byla osobnost. Z ostatních skupin na dané studenty nejvíce působil sociální činitel rodiny, z osobních jejich zájmy. U studijních faktorů respondenti uváděli za nejdůležitější formu studia a z faktorů pracovních hodnot za nejvíce podstatné označili možnost seberealizace. První hypotéza nebyla ověřena, pro studenty bylo významnějším faktorem budoucí uplatnění. Druhá i třetí hypotéza již naplněny byly, zájem o studovaný obor se u respondentů v průběhu studia zvyšuje a studenti humanitního a zdravotního středoškolského zaměření odborné poradenství využili častěji. Zjištění informuje fakultu o preferencích volby oboru jejich studentů, dále mohou být užitečné pro případné zájemce o obor a na co se mají zaměřit při volbě oboru.
Praktická zkušenost jako prostředek k volbě vhodného studijního oboru
Peychlová, Štěpánka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na rozhodování studentů středních škol zvažujících studium na vysoké škole, o svém dalším směřování. Důraz je zde kladen na praktickou zkušenost jakožto na specifickou součást kariérního poradenství. Cílem práce je prozkoumat roli této praktické zkušenosti v rámci rozhodovacího procesu studentů o vlastním kariérním směřování. Za tímto účelem práce nabízí teoretickou základnu dané problematiky, empirická část pak přináší popis projektu (jehož cílem bylo zprostředkování studentům praktické zkušenosti s oborem, o kterém uvažují). Na projekt navazuje výzkumná sonda zkoumající danou problematiku prostřednictvím případových studií tří studentů, kteří se projektu zúčastnili. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení
Matějková, Veronika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit současný stav výběru střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení a tím otevřít diskuzi k této problematice. Práce je psána jako přehledová studie s vyústěním ve výzkumnou sondu. Na základě výzkumné sondy specifikuji fáze výběru střední školy a navrhuji konkrétní doporučení pro postup při tomto výběru pro žáka se specifickými poruchami učení. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí jedince a kariérní poradenství. Dále popisuji projevy specifických poruch učení, které mají návaznost na volbu strategie při výběru střední školy pro tyto žáky. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří respondenti devátých ročníků se specifickými poruchami učení ze čtyř krajů (Hlavní město Praha, Plzeňský, Ústecký a Moravskoslezský kraj). Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření, jehož výsledky nabývají kvantitativních a kvalitativních hodnot. V závěru práce shrnuji soubor doporučení a postupů, které se v optice výsledků výzkumného šetření jeví jako nosné pro výběr střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení. Také...
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s kariérními poradenskými službami poskytovanými v PPP, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko- metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního kariérního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu rozhovoru s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento...
Kariérní poradenství
Příhodová, Alena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
méno a příjmení autora: Alena Příhodová Název diplomové práce: Kariérní poradenství Název práce v angličtině: Career counselling Katedra: Andragogiky a personálního řízení Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michaela Tureckiová, Csc. Rok obhajoby: 2012 Anotace: V diplomové práci se autorka shrnuje dostupné poznatky o moderním kariérním poradenství, na nějž autorka nahlíží jako na dynamicky se vyvíjející poradenskou disciplínu. Kariérní poradenství hledá nejen optimální spojení jedinec-práce, ale také pomáhá jedinci prozkoumat a sledovat jeho profesní a osobní zájmy, stejně jako ho učí být manažerem vlastní profesní kariéry. Praxe kariérního poradenství nabízí pomocnou ruku jedinci v jeho potřebě hledání optimálního pracovního uplatnění v průběhu celého jeho života. Neméně významná je funkce kariérního poradenství v rukou státu, jakožto nástroje snižování dopadů nejistot trhu práce na nejohroženější skupiny jedinců. Dalšího významu kariérní poradenství nabývá v práci personalistů, pracovníků outplacementu a poradců pracujících se specifickými skupinami. Práce nastínila problematiku žen, jakožto specifické skupiny klientů kariérního poradenství. Klíčová slova: práce, poradenství, kariérní poradenství, kariérové poradenství, občanské poradenství, poradenství pro volbu povolání, kariéra, trh práce, ženská kariéra...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.