Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ
Benešová, Marie ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ, a to zejména českého jazyka. Teoretická část obsahuje základní informace o metodě vyprávění příběhů, storytellingu, její možné využití v českém jazyce a zkušenosti s touto metodou při výuce anglického jazyka. Pro práci s příběhem v hodinách českého jazyka jsou uvedeny možnosti, jak metodu storytellingu využít s ohledem na RVP ZV, a to jak z hlediska žákovských výstupů, tak i kompetencí, které by mohly být v hodinách využívajících storytelling rozvíjeny. Práce se věnuje procesu výběru i tvorby příběhu, jeho umístění v dětské literatuře a kritériím, která by měla být splněna, aby byl příběh žáky přijat. Prostor je věnován samotné aplikaci do vyučovací jednotky a nabídce konkrétních metod a cvičení umožňujících zapojení storytellingu do výuky. Práce se dále zabývá samotným procesem tvorby příběhu na vyjmenovaná slova pro 4. třídu, popisem průběhu vyučovací jednotky i reakcí žáků v hodině a přípravou kontrolního testu, jeho vyhodnocením. Vzhledem k limitovaným zdrojům týkajících se využití storytellingu ve výuce českého jazyka, by tato práce mohla v budoucnu sloužit jako jeden z možných návodů, jak metodu storytellingu zařadit do výuky a může sloužit jako odrazový můstek pro další badatele a zájemce v oblasti storytellingu....
Geografická témata ve vzdělávacím oboru Výchova k občanství (dle RVP pro základní vzdělávání)
STAREC, Jan
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem mezipředmětových vztahů mezi Výchovou k občanství a Zeměpisem ve výuce na základní škole. Cílem práce je poskytnout přehled těchto interdisciplinárních vztahů mezi oběma vzdělávacími obory. Toho bylo dosaženo pomocí obsahové analýzy tematických celků učiva uvedených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na základě získaných údajů následně autor koncipoval osm modelových výukových jednotek, které byly uvedeny do praxe. Jednotlivé výukovéjednotky byly následně podrobeny evaluaci. Hlavním přínosem práce je nalezení četných kompatibilit mezi oběma obory, které mohou být využity v každodenní pedagogické praxi.
Nutriční chování dospívajících a jejich znalosti o výživě jako výsledek nižšího sekundárního vzdělávání
Šotková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stravování dospívajících a jejich znalostmi o výživě. V teoretické části je charakterizován bio-psycho-sociální vývoj dospívajícího jedince. Z hlediska nutričního chování jsou zde uvedeny faktory, které mohou ovlivnit stravovací návyky jedince, a výživová doporučení určená pro dospívající jedince. Zařazeny jsou do teoretické části data z výzkumů zaměřených na nutriční chování dospívajícího prováděná v rámci České republiky a důsledky nedostatečné a nadměrné výživy. V poslední části je objasněna implementace témat výživy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a uvedeny vybrané výukové programy a projekty zaměřené na podporu zdravého stravování, určené pro školy. Cílem praktické části je zmapovat, jak se stravují a jaké mají znalosti žáci osmých a devátých ročníků druhého stupně tří vybraných pražských základních škol a žáci třetích a čtvrtých ročníků nižšího stupně dvou vybraných pražských osmiletých gymnázií. K ověření tohoto cíle je využito kvantitativní metody dotazníkového šetření a kvalitativní metody analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých škol. Bylo zjištěno, že znalosti vybraného výzkumného vzorku žáků nemají velký vliv na jejich stravování. KLÍČOVÁ SLOVA: dospívání, výživa, nutriční chování, rámcový vzdělávací program pro...
Atraktivity cestovního ruchu ve výuce zeměpisu na základní škole: případová studie Kolín
Sixtová, Marie ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Mrázová, Marcela (oponent)
SIXTOVÁ, M. (2011): Atraktivity cestovního ruchu ve výuce zeměpisu na základní škole: případová studie Kolín. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená bakalářská práce se zabývá výukou místního regionu. Teoretický vstup do problematiky zajišťuje rešerše literatury o cestovním ruchu a rozbor kurikulárních dokumentů státní a školní úrovně. V další části práce jsou představeny vybrané atraktivity cestovního ruchu, jejichž zařazení do výuky bylo sledováno na základních školách v Kolíně. Na těchto školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi žáky a mezi učiteli zeměpisu. Stejní učitelé se zúčastnili řízeného rozhovoru týkajícího se pojetí výuky místního regionu. Na základě dosažených poznatků byl navržen školní geografický projekt zaměřený na využití atraktivit cestovního ruchu ve výuce místního regionu.
Implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy
Poláková, Vendula ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Má diplomová práce se věnuje implementaci dramatické výchovy coby samostatného předmětu do školního vzdělávacího plánu na málotřídní1 škole. V teoretické části se zabývám historií školního systému po roce 1990 a charakterizuji v ní transformaci škol, změnu příprav učitelů na výuku po roce 1990 a popisuji alternativní školy, které mají velký význam pro změnu způsobu výuky ve školském systému. Dále se zde zabývám osnovami rámcového vzdělávacího programu, charakteristikou školního vzdělávacího plánu (ŠVP), dramatické výchovy (DV) a málotřídních škol. V praktické části popisuji podmínky k implementaci dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy a tři různé způsoby, jak takovou implementaci zrealizovat. V rámci práce jsem udělala průzkum názorů rodičů a rozhovor s ředitelkou, abych zjistila, jaké panuje povědomí o DV a jaký je o ni zájem. Výsledky výzkumu prezentuji v přílohách i s vytvořeným ŠVP pro předmět dramatická výchova na málotřídní škole. V závěru práce shrnuji tyto poznatky a průběh implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na málotřídní škole, seznam toho, co je pro takovou implementaci třeba, a jaký byl výsledek mé žádosti o implementaci předmětu dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na Základní škole a Mateřské škole v Suchodole, kde...
Možnosti distanční výuky českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Žáčková, Kateřina ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hledání možností distanční výuky českého jazyka na 1. stupni základních škol. Cílem práce je podrobně se zabývat a zjišťovat, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol, a jaká je úroveň osvojení učiva u žáků vzdělávajících se distanční formou studia. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním o základním vzdělání a vzdělávání. Dále stručně charakterizuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Poté podrobně rozebírá distanční vzdělávání, stručně vymezuje komunikační nástroje, a v závěru shrnuje předmět český jazyk a jeho vyučování. Praktická část obsahuje dvě výzkumná šetření, která jsou podrobně strukturována. Použita byla jak metoda kvalitativní, tak metoda kvantitativní. V prvním výzkumném šetření zjišťuje efektivitu distančního vzdělávání v českém jazyce na vybraných základních školách v konkrétních ročnících 1. stupně základních škol. Zároveň také charakterizuje práci učitele v on-line hodinách českého jazyka. Druhé výzkumné šetření zkoumá formou dotazníku to, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol. Dotazníkové šetření vyplňují učitelé, kteří vyučují český jazyk na 1. stupni ZŠ v době nouzového stavu v České republice. Závěr...
Didaktické zpracování tématu Evropská unie pro výuku na základní škole
Křížová, Sabina ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu začlenění České republiky do Evropské unie a jeho výuce v občanské výchově na základní škole. Úvodní analýzou tématu práce v kurikulu stanovím nejdůležitější výstupy, jejichž naplnění bude úkolem didaktických postupů. Téma je zastoupeno ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost a průřezovém tématu Myšlení v evropských a globálních souvislostech obsažených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Stěžejní částí práce jsou návrhy didaktických postupů, které navážou na vlastní zkušenost žáků a měly by jim pomoci uvědomit si vliv členství v Evropské unii na jejich každodenní život. Každé téma začíná úvodem do problematiky, který obsahuje stručný teoretický podklad řešeného problému. Práce představí vybraný aktuální problém řešený na evropské úrovni, na základě orientace v právních a sociálních aspektech budou žáci vedeni ke kritickému uvažování a vyjádření vlastního postoje. Práce bude obsahovat informační zázemí pro učitele a konkrétní didaktické materiály pro žáky.
Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Hájková, Lenka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
NÁZEV: Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ AUTOR: Lenka Hájková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá využitím dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě základní školy. Srovnává dvě druhé třídy na základní škole k porozumění hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením skrz dramatickou výchovu a metodou čtení s otázkami. Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, na její metody, techniky, průpravné hry a cvičení, RVP a literární výchovu. Základem praktické části byla realizace 5 vyučovacích hodin v dramatické výchově a 5 vyučovacích hodin literární výchovy ve dvou druhých třídách na 5 pohádkách s ponaučením. Po 14 dnech následoval test a zjištění, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, literární výchova, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.