Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasové aktivity žáků v domově mládeže
Pichová, Markéta ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám především zájmy ubytovaných žáků v DM. Zkoumány jsou nejen zájmy v ubytovacím zařízení, ale také ve volném čase mimo DM. Výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením a také rozhovorem s žáky. Cílem práce je zjistit, jaké zájmy preferují žáci v DM a mimo něj. Dále, zda žáci souhlasí s harmonogramem a povinnostmi. Zda žáci preferují individuální trávení společného času před společným. Jak se liší zájmy žáků podle věku a jak se liší obliba aktivit u mužů a žen. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů (například adolescence, domov mládeže, zájmy, volný čas). Praktická část popisuje výsledky výzkumného šetření. Výsledky jsou znázorněny v grafech a tabulkách.
Delegování činností ředitele střední školy na vedoucího domova mládeže.
Žigová, Jarmila ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Delegování činností ředitele střední školy na vedoucího domova mládeže Bc. JARMILA ŽIGOVÁ ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání ve školském zařízení. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně vedoucím pracovníkům domovů mládeže středních škol. Zkoumá jejich roli, definuje činnosti a kompetence, které jsou delegovány řediteli středních škol. Téma práce vychází ze skutečnosti, že ačkoliv domov mládeže řídí ředitel školy, činnost a provoz tohoto zařízení obvykle zabezpečuje vedoucí pracovník domova mládeže, který tvoří důležitý mezičlánek mezi vedením školy a pracovníky školského zařízení. Předkládaná práce je zpracována s využitím odborné literatury a volně dostupných internetových zdrojů. Vychází z obecně platných právních norem a specifických zákonů, které upravují oblast výchovy a vzdělávání. V teoretické části práce je popsán termín vedoucí pracovník ve vzdělávací instituci, vysvětlena funkce vedoucího pracovníka v domově mládeže střední školy a vymezen pojem delegování. Kompetence, které přebírá vedoucí pracovník domova mládeže od ředitele školy, jsou předmětem výzkumné části diplomové práce. Kvantitativní výzkum je realizován dotazníkovým šetřením, obsahovou analýzou dokumentů a řízeným rozhovorem. Oslovenými respondenty jsou vedoucí pracovníci domovů mládeže....
Volnočasové aktivity adolescentů na domově mládeže jako prevence sociálně patologických jevů
HAMHALTEROVÁ, Miroslava
Tématem bakalářské práce je problematika využívání volného času adolescentů ubytovaných v domově mládeže. Cílem bakalářské práce je zmapovat, jak dospívající tráví volný čas, čím nebo kým jsou ovlivňováni, jaké aktivity preferují. Také zjistit, zda jsou volnočasové aktivity v domově mládeže dostačující a jakým způsobem mohou ve svém důsledku ovlivnit postoje a chování adolescentů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou definovány a popsány základní oblasti tématu - specifika období adolescence, vymezení pojmu volný čas, význam institucionálního působení rodiny, školy, mimoškolních zařízení s důrazem na domov mládeže a jeho výchovnou roli. V souladu s cílem bakalářské práce byl použit kvalitativní výzkumný přístup, hlavní výzkumnou metodou byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s adolescenty ubytovanými na domově mládeže a s vedoucí vychovatelkou DM.
Vybrané výchovné problémy žáků ubytovaných v konkrétním domově mládeže
Blažková, Olga ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými výchovnými problémy žáků ubytovaných v konkrétním domově mládeže. Vysvětluje funkci a náplň domova mládeže, vymezuje dané vývojové období a s ním spojené vývojové úkoly, které nám pomohou vysvětlit a pochopit chování a jednání adolescentů. Dále jsou uvedeny charakteristiky výchovných problémů a rizikového chování dospívajících. Nejdelší úsek je věnován popisu vybraných typů rizikového chování. Teoretická část je doplněna částí praktickou. Na základě kvalitativního šetření se zmiňují nejčastější výchovné problémy, u těchto se následně analyzují vybrané kazuistiky.
Vliv pobytu v domovech mládeže na nutriční preference středoškoláků v Olomouckém kraji
Bukovjanová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV Vliv pobytu v domovech mládeže na nutriční preference středoškoláků v Olomouckém kraji AUTOR Marie Bukovjanová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Bakalářská práce zkoumá rozdíly ve stravovacích zvyklostech a preferencích středoškoláků, kteří během školního roku pobývají v domovech mládeže a středoškoláků, kteří bydlí doma s rodiči. Cílovou skupinou výzkumného šetření jsou žáci různých typů středních škol v Olomouckém kraji. Na základě výsledků, které byly získány dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnilo celkem 248 respondentů, bylo zjištěno, že se nutriční návyky a preference u obou sledovaných skupin dospívajících v určitých aspektech liší. Současně však bylo zjištěno, že se ve stravování těchto dvou sledovaných skupin středoškoláků nenacházejí výraznější rozdíly, které byly předpokládány v rámci prvotní hypotézy. Z výpovědi hlavní vychovatelky konkrétního domova mládeže v Olomouci vyplynulo, že dospívající pobývající v domovech mládeže jsou, ve srovnání s dospívajícími, kteří bydlí doma s rodiči, vystaveni faktorům, které mohou jejich nutriční návyky a preference zásadním způsobem narušit. Na základě vyhodnocených dat a zjištění nevhodných jídelních zvyklostí u obou skupin dospívajících žáků byl stanoven soubor doporučení, která mohou napomoci...
Pohybové aktivity v životě studentů ubytovaných na domově mládeže
Slováková, Radka ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Title: Of physical activity in the lives of students staying at the youth home Author: Bc. Radka Slováková Department: Department of Physical Education Supervisor: Doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc. Abstract The present research work deals with the influence of education to active leisure of adolescents accommodated in the school facility. It is mapping their leisure time physical activity and their relation to sport. First part focuses on specific characteristic of secondary school students in the field of developmental psychology. The following chapter is devoted to terminological concept of leisure time, physical activities, sport and its differentiation and also lifestyle. Second part maps with quantitative method of the survey the current state of leisure time physical activities of accommodated students of secondary school, secondary vocational school and grammar school . After that I chose the method of structured interviews with educators of individual educational groups. In conclusion of this work are stated the recommendations for theory and practice resulting from the facts of empirical investigation. Keywords: adolescence, school accommodation, leasure time, physical activity, sport, lifestyle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.