Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Celebrity marketing pražských muzikálů
Kuzmová, Tereza ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Meiserová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice celebrity marketingu pražských muzikálů, který je výraznou charakteristikou současné pražské muzikálové scény. V teoretické části práce jsou představeny základní teorie studia celebrit a konkrétní specifika marketingového mixu muzikálů, ve kterém celebrity mají podstatnou úlohu. Okrajově se práce věnuje také aktuální muzikálové nadprodukci a s ní souvisejícím problémům v marketingové činnosti muzikálových produkcí. Stěžejní částí této práce je pak vlastní výzkum, který byl realizován analýzou propagačních materiálů největších pražských muzikálových produkcí, a zároveň dotazníkovým šetřením mezi návštěvníky muzikálových inscenací. Cílem tohoto výzkumu bylo posoudit současný celebrity marketing pražských muzikálů a vliv účinkování celebrit na rozhodování o návštěvě muzikálu.
Westernization of Pop Culture in China - "China's Got Talent"
Hädler, Victoria ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménen westernizace popové kultury na území pevninské Číny a zkoumá ji na příkladu čínské adaptace talentové show China's Got Talent. (CHGT) V teoretické části nastiňuje obecné globalizační a westernizační tendence a poskytuje teoretické ukotvení hlavních pojmů mediálních studií. Výzkumným cílem této práce je analýza divácké recepce CHGT v Číně a nastínění názorů respondentů na popovou kulturu. Problematika je zasazena do širšího kontextu teorií kulturního imperialismu a dále jsou popsána specifika talentových a reality show. Práce také poskytuje historický přehled vývoje populární kultury na území pevninské Číny. V praktické části jsou popsány silné a slabé stránky aplikovaných metodologických postupů. V této práci byla provedena obecná tematická analýza vybraných sociálních médií jako je Weibo, QQ nebo Baidu. Rovněž byly porovnány dvě verze adaptací formátu "Got Talent," britská verze Britain's Got Talent a čínská adaptace China's Got Talent. Dále byly uskutečněny kvalitativní hloubkové rozhovory s čínskými respondenty pobývajícími na území Čínské lidové republiky a na území Velké Británie. Skupina respondentů ve Velké Británii sloužila jako kontrolní skupina pro srovnání a hlavní zaměření bylo na recepci CHGT a na obecné názory respondentů a jejich zkušenosti...
Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem
Bartošová, Radka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
BARTOŠOVÁ, Radka. Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem. Praha, 2016. 67 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Irena Reifová, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se ve své teoretické práci zabývá tématem parasociální interakce, tedy specifického vztahu mezi fanoušky a celebritami. Tento stěžejní pojem je nejprve zasazen do širšího kontextu. Blíže charakterizovány jsou celebritami, coby veřejně známými mediální postavami, i publikem jako aktivními příjemci podnětů. Nechybí koncept tzv. obyčejných hvězd, dále zaměření na problematiku nejen fanouškovství, ale i specifické pojmy jako adorace celebrity či stalking celebrit. Po nastínění základních teoretických vhledů je prozkoumán základní pojem - parasociální vztah. Praktická část práce je s ohledem na celkové téma práce provedena pomocí polostrukturovaných rozhovorů se skalními fanoušky ustálených hvězd na jedné straně a fanoušky obyčejných hvězd na straně druhé. Na základě výsledků a autentických materiálů jsou analyzovány jednotlivé kategorie. Práce si klade za cíl prozkoumat jak obdobné pojetí vztahu k celebritám, tak i rozdílné přístupy k mediálním hvězdám.
Mediální heroizace slavných po smrti
Masarčíková, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Magisterská diplomová práce se zabývá tématem mediální heroizace / ikonizace slavných po smrti. V úvodu se zaměřuje na vysvětlení pojmu ikonizace a jeho výklad v některých oborech a teoretických konceptech, například v kontextu sémiotiky či sociologie. Samostatnou kapitolu věnuje roli médií v procesu ikonizace. Pokouší se odhalit vliv médií na tento proces. Věnuje se tady teorii mediální konstrukce reality a vzniku kulturního průmyslu. Vysvětluje také fenomén celebritizace, který je vzhledem k užitému příkladu mrtvých slavných, stěžejní. Na základě konkrétních analýz se pokouší odhalit trendy, které se projevují v mediálním zobrazení posmrtného života celebrit, a tyto dále zasadit do širšího kontextu. Cílem magisterské diplomové práce je zjistit, jaké trendy se projevují v mediálním zobrazování celebrit po jejich smrti, jakým způsobem se média podílejí na udržování posmrtného života celebrit, a jaká jsou specifika tohoto "života". Metodou kvantitativní obsahové analýzy byl zjišťován rozsah a charakter mediálního pokrytí. Metodou sémiotické analýzy potom, které mýty se konstruují kolem mrtvých slavných.
Televize jako socializační činitel na začátku dospívání chlapců a dívek
Kalivodová, Hana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dětské televizní diváky. Jejím cílem je zmapovat návyky konzumace masových médií u dětí, vysledovat, jakou roli v jejich životě hraje televize, a zjistit, jaký význam pro ně mají hrdinové, které znají z médií, v následné konfrontaci s jejich bezprostředním okolím. Pro tyto účely byl prostřednictvím dotazníků proveden kvantitativní výzkum čítající 349 respondentů - žáků šestých ročníků pražských základních škol a prvních ročníků pražských osmiletých gymnázií. Výsledky jsou prezentovány jako komparace z hlediska pohlaví i typu školy. V teoretickém úvodu předkládám popis daného věkového období, charakteristiku masových médií a jejich působení při socializaci dospívajících. Následně je text rozdělen na tři části odpovídající třem oddílům dotazníku. První z nich se zabývá způsobem trávení volného času dětmi dané věkové kategorie a zastoupením masových médií v jejich volném čase. Druhá část se věnuje výhradně televizi, oblíbeným televizním pořadům a názorům, které na televizi mají dospívající i jejich rodiče. Tématem třetí části jsou oblíbení hrdinové z médií, vztah dětí k těmto hvězdám, chování dětí jako fanoušků a vzory, které si dospívající vybírají jak mezi svými oblíbenými hrdiny z médií, tak ze svého reálného okolí. Na začátku každé části je vždy provedena...
Z dětských hvězd pop-kulturními ikonamy: mediální transformace dětských idolů na sex-symboly současné populární kultury
Pospíšilová, Andrea ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce sleduje proces transformace dětských idolů filmového a hudebního průmyslu dospělé umělce a sex-symboly současné populární kultury. Orientuje se zejména na způsoby mediální proměny představitelů dětských rolí v dospělé reprezentanty pop-kulturního průmyslu: vývoj, změna a budování image dospělého umělce z hlediska sociologie dětství a dospělosti, kariérního posunu (změna charakteru tvorby a rolí, případný vzestup, nebo úpadek). Cílem této práce je najít případné tendence v procesu transformace z dětských hrdinů/hrdinek na dospělé zástupce současné populární kultury. Předpokladem je, že dětské osobnosti zábavního průmyslu využívají v průběhu procesu dospívání prvek sexuality k překování stigmatu "dětské hvězdy". Kromě sexuálních motivů sleduje tato i aspekt genderových rolí a stereotypů v závislosti na vývojovém stádiu.
Mediální svoboda projevu versus právo veřejných osob na soukromí
Holubová, Eliška ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Mediální svoboda projevu versus právo veřejných osob na soukromí je zabývat se aspekty konfliktu svobody projevu médií, zejména tisku, s právem na soukromí veřejných osob. Práce je formálně rozdělena do osmi kapitol, ideově se člení na dvě části - obecnou, jež vytváří teoretickou základnu pro další analýzu, a zvláštní, která se zabývá fotografiemi jako specifickým typem mediální svobody projevu a zkoumá jejich vliv na narušení soukromí veřejných osob. Práce v závěru přichází s vlastním originálním řešením tohoto konliktu. První kapitola analyzuje v historickém rámci svobodu projevu a tisku, dotýká se právního zakotvení a filozofických kořenů svobody projevu, problému cenzury a technologických výzev spojených s nástupem elektronických médií. Druhá kapitola kriticky zkoumá roli médií jako hlídacího psa demokracie se zaměřením na současnou debatu v rámci britského mediálního systému. Třetí kapitola se zabývá právem na soukromí a reflektuje i změněný koncept soukromí v postmoderní situaci sociálních sítí. Čtvrtá kapitola se zabývá doktrínou veřejných osob a teoreticky zkoumá konflikt mezi právem na soukromí a svobodou médií. Pátá kapitola se zabývá novinářskou fotografií v kontextu práva na soukromí. Následující tři kapitoly jsou věnovány případovým studiím a zkoumají...
Kult mládí a odmítání stáří na mediálním obrazu populárních osobností: obsahová analýza televizního pořadu Top Star Magazín
Šafin, Pavel ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Kult mládí a odmítání stáří na mediálním obrazu populárních osobností: obsahová analýza televizního pořadu Top Star Magazín" se zabývá způsoby, jakými se hodnoty kultu mládí projevují a zároveň reprodukují na mediálním obrazu populárních osobností. Jako analyzovaný materiál slouží televizní pořad o celebritách Top Star Magazín, vysílaný českou televizní stanicí Prima Family. Výzkum je založený na obsahové analýze pořadu a tvoří jej dvě metodologicky odlišná šetření: obsahová analýza sledující výskyt určitého jevu, realizovaná na vzorku epizod odvysílaných v roce 2012, a kvalitativní obsahová analýza dvou náhodně vybraných epizod. Výzkumnou část práce doplňují části teoretická a metodologická. Metodologická část popisuje techniku výzkumu - od volby výzkumné metody přes stanovení výzkumných otázek po vymezení vzorku. Teoretická část představuje výchozí teorie, především sociální, potažmo mediální konstrukci reality, a věnuje se také problematice věkových kategorií a jejich společenskému vnímání. Závěrem práce je zjištění, že mediální obraz populárních osobností v pořadu Top Star Magazín je unifikovaný a výrazně ovlivněný hodnotami kultu mládí. Jedním z hlavních projevů je odmítání a potlačování všech příznaků stáří. Díky tomu se s negativními stereotypními představami stáří a seniorů...
Využití celebrit v marketingové komunikaci dámské kosmetiky značky adidas
Adamcová, Kristina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Chládková, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vyhodnotit vhodnost volby beachvolejbalových reprezentantek Kristýny Kolocové a Markéty Slukové jako nových tváří dámské kosmetiky značky adidas. Po představení značky adidas následuje popis portfolia produktů distribuovaných touto značkou, deskripcí její komunikace a charakteristikou komunikace hlavního konkurenta. Sekundární výzkum připravil potřebné základy pro výzkum primárního charakteru. Prostředkem primárního výzkumu byl dotazník, který byl distribuován 162 respondentům převážně z Vysoké školy ekonomické. Výsledkem bylo zjištění, že Kristýna a Markéta jsou známé asi u poloviny dotázaných a že absence klíčového komunikačního kanálu, televize, měla možný dopad na povědomí o spolupráci s dámskou kosmetikou značky adidas. Doporučením pro příští marketingové kampaně je intenzivnější komunikace prostřednictvím internetu a použití televize jako klíčového komunikačního prostředku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.