Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vybrané poruchy učení z hlediska lingvistického
Šafratová, Kamila ; Stehlíková, Olga (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
V úvodu práce bude vyložena definice poruch učení v kontextu kognitivněpsycho- lingvistických výzkumů, pozornost bude soustředěna zejména na dyslexii a dysgrafii u dětí. Na základě odborné literatury budou charakterizovány příčiny vzniku těchto poruch, klasifikovány jejich typy, shrnuty stávající diagnosticko-terapeutické přístupy k těmto diagnózám; opomenuty nebudou ani možné metody nápravy a textová kritika dostupných materiálů a pomůcek. Budou popsány základní otázky nejen jazykovědného přístupu k poruchám učení, jejichž řešení již bylo vypracováno, ale i ty, které zůstávají stále otevřené. Závěrem budou shrnuty a propojeny hlavní poznatky z teoretické časti práce a souvisejícího šetření.
Sen a existence
Hubík, Jan ; Kouba, Petr (vedoucí práce) ; Ritter, Martin (oponent)
Komentovaný překlad: La Communication animale (Vincent Darnet, Nathalie Tordjman, Presses Pocket, Paris 1992, str. 85-121
Rosenová, Anna ; Belisová, Šárka (vedoucí práce) ; Duběda, Tomáš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí - z českého překladu dvou kapitol francouzské publikace s názvem La communication animale (česky Jak se dorozumívají zvířata) a z komentáře překladu. Výchozí text pojednává populárně- naučnou formou o komunikaci mezi zvířaty. Překlad sestává z předposlední kapitoly publikace, jež se zabývá sociálním životem zvířat, a z poslední kapitoly věnované schopnosti zvířat naučit se řeči. Komentář obsahuje překladatelskou analýzu originálu a zabývá se jednotlivými překladatelskými problémy a jejich konkrétním řešením.
Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole
Němečková, Andrea ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku. Cílem práce je na podkladu teoretických znalostí analyzovat stav narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku a dále zhodnotit stav poskytování logopedické péče a úroveň kvalifikace učitelek v mateřské škole v logopedické problematice. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž první tři jsou teoretické a čtvrtá část je věnována výzkumu. V teoretických částech jsou vymezeny základní termíny, ontogenetický vývoj dítěte, předškolní vzdělání a následně jednotlivé druhy narušené komunikační schopnosti. V empirické části je popsáno šetření a jeho výsledky. Klíčová slova: řeč, jazyk, komunikace, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, dítě předškolního věku, logopedická intervence
Láska a "plození v krásnu" v Platónových dialozích Symposion a Faidros
Fiedlerová, Dominika ; Špinka, Štěpán (vedoucí práce) ; Jinek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem lásky v Platónových dialozích Symposion a Faidros. K charakteristice lásky je důležité představit přirozenost božských a nebožských duší. Hlavní rozdíl mezi nimi je v ohroženosti nebožské duše zapomněním a pádem do zemitého těla. Bakalářská práce se zaměřuje hlavně na otázku nesmrtelnosti. Snaží se ukázat, že pravá nesmrtelnost je dosažitelná i pro člověka jako duši usazenou do těla. Této nesmrtelnosti lze dosáhnout skrze tělesnou krásu, která duši rozpomíná na krásu o sobě nebo oduševněnou řeč, která duším zprostředkovává božskou moudrost i v tělesném světě. Většina duší je ale neschopných se rozpomenout a ty pak hledají jakousi karikaturu této pravé nesmrtelnosti.
Rodičovská zkušenost s dětmi s narušeným vývojem řeči
Podpěrová, Helena ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předložená bakalářská práce zpracovává data, která byla sesbírána pomocí dotazníku Children's Communication Checklist - 2 (CCC-2), jehož autorkou je D.V.M. Bishopová (2003) a jehož adaptovaná verze byla administrovaná rodiči dětí se specificky narušeným vývojem řeči (SLI) a dětí intaktních (I) v rámci projektu ELDEL, který se na evropské úrovni zabýval vývojem jazykových a gramotnostních dovedností. Cílem této výzkumné studie bylo zhodnotit schopnost tohoto dotazníku odlišit od sebe děti se specificky narušeným vývojem řeči a děti intaktní. Hlavním úkolem bylo porovnat tyto dvě skupiny a zjistit, zda v jednotlivých subtestech dotazníku a v celkových skórech mezi nimi existuje statisticky významný rozdíl. Vzorek dvou skupin, který byl sledován, se skládal ze 77 dětí v předškolním věku (5-6 let). Byla provedena kvantitativní analýza získaných dat, na jejímž základě bylo zjištěno, že mezi sledovanými skupinami existují statisticky významné rozdíly. Pro podrobnější rozbor jednotlivých subtestů v dotazníku a zmapování rozdílů mezi nimi byla použita položková analýza. Závěry analýz jsou diskutovány v kontextu s teoretickými východisky, aktuálními vědeckými poznatky, možnými limity a případnými možnostmi pro další bádání. Klíčová slova: specificky narušený vývoj řeči, řeč, jazyk, pragmatika, Dotazník...
Jazykové dovednosti v předškolním věku a jejich rozvíjení
Kožichová, Marcela ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Jazyková výchova prolíná všemi činnostmi v mateřské škole. V teoretické části své diplomové práce se věnuji rozvíjení jazykových dovedností předškolních dětí. Vývoji řeči a jazyka u předškolních dětí, jak v rodině, tak v mateřské škole. Správnému rozvoji řeči ve všech jazykových rovinách. Zabývám se zpracováním jazykové výchovy v současném kurikulu předškolní výchovy, jazykovými kompetencemi, které by mělo předškolní dítě zvládnout před odchodem do základní školy. Objasňuji terminologii jazykové výchovy a rozvoje předčtenářských dovedností jako její součásti, dále zdůvodňuji důležitost této výchovy před tím, než se dítě učí číst. Kladu důraz na seznamování dětí s knihou, na správný mluvní vzor učitelky v mateřské škole. V závěru své práce se zabývám poruchami řeči a poruchou učení dyslexií.V praktické části své diplomové práce ukazuji vytvořený projekt rozvoje jazykové výchovy, který prolíná činnostmi řízenými i volnými v mateřské škole. V projektu chci ukázat, jak jsem prakticky rozvíjela jazykové a předčtenářské dovednosti u dětí před odchodem do základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.