Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
G. Lipovetsky: Etika, která nebolí
Zavadilová, Tereza ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce sleduje a kriticky interpretuje tezi o vývoji etiky a morálky díla Soumrak povinnosti Gillese Lipovetského na konkrétních příkladech z konceptů etiky, na které sám autor odkazuje. Práce objasňuje, v jakých ohledech je Lipovetského filosofická a sociologická diagnóza, analýza a následná predikce oprávněná a v jakých naopak problematická a proč. Lipovetského obecnou tezí je, že současný mravní "rozkvět" je ve skutečnosti "otřesem", nikoliv čistým "návratem" či "znovuoživením" tradiční morálky. Není tudíž podle něj přehnané říci, že soudobá morálka tu starou opouští dočista. Práce usiluje o porozumění Lipovetským definovaným předchozím obdobím etického myšlení - náboženskému a laickému - včetně objasnění charakteru a typických projevů tzv. "postmoralistní etiky třetího typu", která nemá ani náboženský, ani laický základ ve formě povinnosti. Práce analyzuje napětí a vnitřní rozpory, které tato jím kladená tzv. "bezbolestná" etika obsahuje. Též se pokouší o obhajobu Lipovetským formulované "aplikovatelné etiky odpovědnosti" nastupující v čase "soumraku povinnosti".
Reklama cílená na děti na sociálních sítích a její reflexe touto cílovou skupinou
Mimochodková, Ráchel ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje reklamě cílené na děti na sociálních sítích, která bývá často vystavena kritice a je řešena především její etická stránka, jelikož se v případě dětí jedná o nejcitlivější cílovou skupinu. První část práce je zaměřena obecně na reklamu cílenou na děti, její právní regulaci obsahujcí také příklady ze zahraničí a psychologický profil dětí. Praktická část práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a reklamu, kterou na něm influenceři zveřejňují. V této souvislosti dochází především k diskuzi ohledně transparentnosti influencerů a potřeby reklamní příspěvky náležitě označovat. Cílem práce je zjistit, zda dokáží děti tento způsob reklamy identifikovat a také ukázat, jak ho reflektují.
Greenwashing a jeho vnímání zákazníky
Kohlová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vnímání greenwashingových produktů z pohledu koncových uživatelů. V teoretické části autorka nejprve představí green marketing, z kterého greenwashing vychází. Následně je podrobněji rozebrán greenwashing, jeho definice, historie a nakonec praktiky, které jsou důležité pro identifikaci greenwashingových produktů. Zmíněna je i funkce eco-labels, které rovněž souvisí s praktikami greenwashingu. V praktické části autorka pomocí stanovených kritérií z teoretické části identifikuje tři produkty, u kterých se nachází známky greenwashingu. Pomocí metody hloubkových rozhovorů byla zkoumána možnost identifikace greenwashingových produktů samotnými zákazníky a následně byl zjišťován jejich postoj k těmto produktům. Dle výsledků bylo zjištěno, že zákazníci si u ekologických/ ekologicky vypadajících produktů nejvíce všímají složení, ekooznačení a mají problém greenwashingové produkty rozeznat od ekologických produktů.
Vliv sociální sítě Instagram na vnímání fyzického vzhledu u dospívajících dívek
Chramostová, Kateřina ; Audy, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem Vliv sociální sítě Instagram na vnímání fyzického vzhledu u dospívajících dívek bylo na základě autentických zkušeností získat hluboké porozumění v otázce Instagramu a jeho vlivu na dospívající dívky. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou vysvětleny základní pojmy, rozlišeny typologie uživatelů sociálních sítí a objasněna specifika Instagramu. Pozornost je dále zaměřena na otázku fyzického vzhledu a vývojové období dospívání. K výzkumu byly použity kvalitativní metody focus groups a interviews, které přinesly dílčí výsledky. Ty byly v závěru práce propojeny v odpovědích na jednotlivé výzkumné otázky.
Právní úprava obecné územní ochrany přírody a krajiny
Zavadilová, Tereza ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Humlíčková, Petra (oponent)
Tato práce poskytuje základní přehled české právní úpravy obecné územní ochrany přírody a krajiny, a to za využití analytické metody. Primárním zdrojem této práce je zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První se věnuje úvodu do ochrany přírody a krajiny, vysvětlení pojmů a právním nástrojům s tím souvisejících. Další dvě kapitoly se zaměřují na mezinárodní, resp. evropský vývoj a dokumenty, jež ovlivnily právní úpravu obecné územní ochrany. Kapitola čtvrtá se zabývá stručně historií pozadím české právní úpravy. Hlavní část práce je soustředěna do kapitoly páté pojednávající o jednotlivých institutech obecné územní ochrany přírody a krajiny, tzn. o územních systémech ekologické stability, významných krajinných prvcích, ochraně dřevin rostoucích mimo les, ochraně neživé přírody, krajinného rázu, přírodního parku a přechodně chráněné plochy. Těmto nástrojům je věnována pozornost z hlediska úpravy obsažené v zákoně č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, a to i v souvislosti s právními předpisy, které zákon doplňují. Šestá a sedmá kapitola pojednávají o otázkách týkajících se právní odpovědnosti v problematice ochrany přírody a krajiny a organizace veřejné správy. Nicméně práce nepodává pouze přehled současné právní úpravy, ale také poukazuje na...
Role tří hlavních aktérů v rozpoutání občanské války v Bosně a Hercegovině a její počátky
Zavadilová, Tereza ; Tejchman, Miroslav (vedoucí práce) ; Šístek, František (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje podíl, jaký měli tři bývalí prezidenti republik Bosny a Hercegoviny, Srbska a Chorvatska, v případě rozpoutání občanské války v Bosně a Hercegovině, která probíhala v letech 1992 až 1995. Občanská válka byla nejkrvavějším konfliktem v Evropě od druhé světové války. Teritoriálně je práce zaměřena na území bývalé Jugoslávie. Zpracovávané období odpovídá létům 1989-1992, tedy doba rozpadu SFRJ a vzniku nových republik. Vzhledem k tomu, že je pozornost věnována i životům jednotlivých prezidentů, tzn. Slobodanu Miloševićovi, Franjo Tudjmanovi a Aliji Izetbegovićovi, zabíhá práce časově až do období 50./60. let. Důraz je kladen zejména na jejich politický život a postupné získávání moci. Nutné je hned na počátku připomenout rozpad SFRJ, aby bylo možné se zaměřit na další vývoj. V závěru je pozornost věnována dohodám týkajících se případného rozdělení Bosny a Hercegoviny, čímž by byla dovršena snaha bosenských Srbů a Chorvatů o připojení co největší části země k samotnému Srbsku a Chorvatsku. V neposlední řadě je zachycen vývoj války v průběhu roku 1992. Klíčová slova Jugoslávie, Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Srbsko, občanská válka, Slobodan Milošević, Franjo Tudjman, Alija Izetbegović
Porovnání distribučních kanálů vybraných leteckých společností
Zavadilová, Tereza ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na distribuci a srovnání jednotlivých distribučních kanálů, které jsou v letecké dopravě využívány. Teoretické poznatky jsou aplikovány na příkladu dvou významných evropských leteckých společností, KLM a Air France, které společně tvoří skupinu Air France-KLM. Hlavním cílem je porovnat jednotlivé distribuční cesty a potvrdit, nebo naopak vyvrátit tezi, že valná většina rezervací letenek je realizována prostřednictvím cestovních kanceláří a agentur. První část práce se zaměřuje na historii letecké dopravy, mezinárodní organizace činné v letecké dopravě a dále na samotnou distribuci. Další část je věnována leteckým společnostem KLM a Air France. Poslední část se zabývá rozdíly mezi jednotlivými distribučními kanály a na základě konkrétních dat je učiněno jejich srovnání.
Předpoklady Rakouska pro rozvoj cestovního ruchu
Zavadilová, Tereza ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Práce nejprve teoreticky vymezuje jednotlivé předpoklady cestovního ruchu, stejně jako typy cestovního ruchu; dále obsahuje základní informace o Rakousku, o cestovním ruchu v Rakousku a aktuální trendy v jeho vývoji v této zemi. Druhá, praktická, část práce se zaměřuje na lokalizační předpoklady Rakouska, tedy na kulturní a přírodní atraktivity, které Rakousko návštěvníkům nabízí. Kulturní atraktivity jsou analyzovány v souvislosti s jednotlivými spolkovými zeměmi Rakouska. Přírodní atraktivity jsou charakterizovány skrze Alpy, národní parky, jezera, chráněné krajinné oblasti atd.
Zakladatelský projekt - založení cestovní kanceláře
Zavadilová, Tereza ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Vytiska, Oldřich (oponent)
Diplomová práce pojednává o založení nové cestovní kanceláře zabývající se příjezdovým cestovním ruchem. Jedná se o podnikatelský plán, který je určen pro ministerstvo pro místní rozvoj jako součást žádosti o koncesní listinu a podklad pro získání úvěru. Součástí je i marketingový a finanční plán.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.