Název:
Porovnání distribučních kanálů vybraných leteckých společností
Překlad názvu:
Comparison of distribution channels of selected airlines
Autoři:
Zavadilová, Tereza ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na distribuci a srovnání jednotlivých distribučních kanálů, které jsou v letecké dopravě využívány. Teoretické poznatky jsou aplikovány na příkladu dvou významných evropských leteckých společností, KLM a Air France, které společně tvoří skupinu Air France-KLM. Hlavním cílem je porovnat jednotlivé distribuční cesty a potvrdit, nebo naopak vyvrátit tezi, že valná většina rezervací letenek je realizována prostřednictvím cestovních kanceláří a agentur. První část práce se zaměřuje na historii letecké dopravy, mezinárodní organizace činné v letecké dopravě a dále na samotnou distribuci. Další část je věnována leteckým společnostem KLM a Air France. Poslední část se zabývá rozdíly mezi jednotlivými distribučními kanály a na základě konkrétních dat je učiněno jejich srovnání.This thesis focuses on the distribution and comparison of different distribution channels, which are used in aviation. Theoretical knowledge is applied to the example of two major European airlines, KLM and Air France, which together form a group of Air France-KLM. The main objective is to compare the various distribution channels and to confirm or to refute the thesis that the vast majority of airline bookings is realized through the travel agencies. The first part focuses on the history of aviation, international organizations active in the aviation and on the actual distribution. Another section is devoted to airlines KLM and Air France. The last part deals with the differences between the various distribution channels and compares them based on specific data.
Klíčová slova:
distribuce; distribuční kanály; GDS; letecká doprava; letecké společnosti; airline companies; aviation; distribution; distribution channels
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34213