Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv technologie výroby kečupů na retenci nutričně významných látek
Smolka, Bronislav ; Voldřich, Michal (oponent) ; Ing.Helena Čížková, Ph.D. (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této diplomové práce bylo optimalizovat postup výběru tuzemské suroviny s ohledem na co nejvyšší refrakci a barvu. V praktické části byl sledován vliv technologie výroby kečupů s ohledem na retenci nutričně významných látek. Za tímto účelem byly odebírány vzorky kečupu v průběhu výroby dvou šarží v podniku OTMA Sloko Mařatice. Jednalo se o kečup pasterovaný ve skle a kečup v plastu konzervovaný horkým rozlivem. U těchto vzorků byly sledovány změny v obsahu lykopenu, kyseliny askorbové, barvy , viskozity, refrakce a pH. Jako marker tepelného namáhání byl zvolen furosin. Na základě naměřených údajů lze porovnat obě použité technologie z hlediska retence senzoricky a nutričně významných látek během tepelného namáhání.
Pohádka a sen ve vzájemném vztahu
Vídršperková, Lenka ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent) ; Voldřich, Michal (oponent)
0 ABSTRAKT Disertační práce pojednává o podobnosti či dokonce možné příbuznosti pohádek a snů. Teoretický rámec práce je především psychoanalytický, a v souladu s psychoanalytickou teorií je přejímán předpoklad, že v pohádkách i snech lze pozorovat projevy nevědomí, a také, že pohádky i sny obsahují manifestní a latentní rovinu a lze je interpretovat. Někteří autoři, jako maďarský folklorista G. Róheim, předpokládají, že pohádka vznikla původně z individuálního snu, který byl dále vyprávěn a postupně obohacen o kulturní specifika. Z toho pak vyplývá teorie indukce M. Kučery, že pohádka indukuje sen, který by se zdál každopádně, neboť téma nasedá na nevědomé potřeby i konflikty dítěte. První část práce představuje základní teoretická východiska. V další části je na pohádkovém typu ATU 510B ve verzi B. Němcové Princezna se zlatou hvězdou na čele ukázán možný postup interpretace pohádky. Jsou vyhledány a srovnány dostupné verze, definována základní dějová linie pohádky. Představeny jsou nejznámější interpretace, podle kterých pohádka pojednává o psychice zneužité ženy, a také interpretace, které na pohádku nahlíží jako na oidipskou. Následně je s využitím teorie mýtů C. Lévi-Strausse a s využitím pojmových map pohádka dále analyzována. V další části je téma obohaceno o rovinu snů - představeny jsou sny...
Kultura násilí klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
Prokopová, Johana ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Voldřich, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje kontextům výskytu agrese v životech klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Tato skupina dětí a dospívajících bývá považována za skupinu ohroženou rizikovým chováním a dalšími obtížemi spojenými s životem v nepříznivé sociální situaci. Teoretická část práce se věnuje popisu principů fungování NZDM a specifikům klientů těchto zařízení. Popsány jsou taktéž dosavadní výzkumy, které byly s cílovou skupinou uskutečněny. Dále se teoretická část práce věnuje vybraným vývojovým změnám probíhajícím v adolescenci a v neposlední řadě problematice agrese - teoriím jejího původu, formám a funkcím. V empirické části práce je popsáno výzkumné šetření, které bylo uskutečněno s klienty z 8 NZDM. První část šetření se zabývala především otázkou míry výskytu agresivity mezi klienty NZDM a sběr dat byl uskutečněn prostřednictvím dotazníků obecné agresivity Busse a Perryho (BPAQ-SF). Druhá část výzkumného šetření představovala uskutečnění polostrukturovaných rozhovorů taktéž s klienty těchto zařízení. V práci jsou následně popsána zjištění, která z obou částí výzkumného šetření vyplynula. Diskutován je zejména vyšší průměrný skór klientů NZDM v administrovaných dotaznících, a tedy předpokládaná vyšší míra tendence chovat se ke svému okolí hostilně. Na zjištění je nahlíženo v souvislosti s...
Přechod dětí z běžné základní školy na základní školu praktickou
Voldřich, Michal ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
Přílohy Příloha č. 1. Struktura rozhovoru 1. Bývalá třída, škola Co se ti vybaví, když si vzpomeneš na bývalou třídu? Co tě tak napadá? Mohl bys mi o tvé bývalé škole něco povědět? Jak ses v bývalé třídě cítil? Jak ti tam bylo? 2. Bývalý spolužáci, kamarádi, vztahy v bývalé třídě, školní úspěch A co tvoji spolužáci? Mohl/a bys mi o nich něco povědět? Jací byli? Jak jsi s nimi vycházel? A co kamarádi? Měl si v bývalé třídě nějaké? Byli to spíš kluci, nebo holky? Cos dělal/ý o přestávkách? A co učitelé, jací byli? Jaký byl váš třídní učitel? Měli ste pana učitele nebo učitelku? Mohl si za ním zajít když si něco potřeboval? Jak jsi s nimi vycházel? Zažil s v minulé třídě něco hezkého? Zažil si nějaký trápení? Bylo něco/někdo co ti pomohlo? 3. Oblast učení a sebehodnocení hlediska školního úspěchu A co učení? Jak ti to šlo? Bylo pro tebe ve škole něco těžkýho? Co tě ve škole bavilo? Jaký předmět byl pro tebe nejtěžší? Jaký předmět si měl nejradši? 4. Přechod- jaká změna nastala v oblasti vztahů a s nimi spojenými pocity- hlavní téma!!! A jak se stalo, že jsi přešel na tuhle školu? A kdo to vymyslel? S kym sis sednul do lavice? A kdo ti ukázal tuhle školu? Změnilo se něco po tom, co si přešel/přešla do nově třídy? Jaká pro tebe byla ta změna? Bylo tam pro tebe něco těžkého? Jak ses ze začátku cítil? A co noví...
Zkušenost rodičů dětí s problémovým a poruchovým chováním
Voldřich, Michal ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent) ; Bílková, Zuzana (oponent)
Předkládaná disertační práce se zaměřuje na zkušenost rodičů dětí s problémovým a poruchovým chováním. Navazujeme tím na výzkumy zaměřené na rodičovství dětí s ADHD s tím, že nás pohled chceme rozšířit zejména o sociálně konfliktní rozměr v chování dětí. V teoretické části zkoumáme, jak jsou kategorie problémového a poruchového chování uchopené ve zdravotnických a speciálně pedagogických klasifikacích. Dále zpracováváme výzkumy zaměřené na rodičovskou zkušenost. Vlastní výzkum vychází z kvalitativní metodologie, z opakovaných rozhovorů s rodiči dětí a jejich analázy prostřednictvím metod zakotvené teorie. Zajímá nás především jak do zkušenosti vstupuje sociálně konfliktní a medikalizovaný rozměr problémového chování. KLÍČOVÁ SLOVA rodičovská zkušenost, problémové a poruchové chování, ADHD, kvalitativní metodologie
Reflexe změn v prožívání u adolescentních chlapců
Rejsková, Kateřina ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Voldřich, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá obdobím dospívání u chlapců. Hlavním cílem práce je rozšíření poznatků o chlapcích v kontextu naší společnosti a doby. Konkrétně pak zjistit, jak chlapci prožívají své dospívání a změny s ním související. Akcent je kladen na psychosociální změny a identitní otázky v dospívání. Práce se také zaměřuje na to, jakým způsobem a s kým chlapci o těchto změnách komunikují. V teoretické části práce jsou shrnuty základní poznatky týkající se adolescence, které respektují bio-psycho-sociální model osobnosti. Další kapitola je věnovaná identitě a vlivným teoriím. Poslední kapitola diskutuje aktuální témata související s dospíváním u chlapců, a to rizikové chování spojené s užíváním návykových látek a dále pak téma nových technologií a jejich vliv na život adolescentů. V empirické části je představen hlavní metodologický rámec práce, který je založen na kvalitativní analýze semistrukturovaných rozhovorů a doplňkové metodě Nedokončených vět, které byly realizovány se sedmi chlapci ve věku 14-16 let. Pro zpracování byla použita metoda zakotvené teorie. Následně jsou pak data vzešlá z výzkumu analyzována a interpretována. Chlapci své dospívání chápou jako plynutí, na první pohled si změny s ním spojené moc nepřipouštějí, nicméně vnitřně se jimi poměrně intenzivně zabývají. Změny se u nich...
Problém "hranice" u pomáhajících profesí
Zahradníková, Barbora ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Voldřich, Michal (oponent)
Tato diplomová práce je založena na analytických metodách zakotvené teorie, prostřednictvím nichž zkoumá téma Problém "hranice" u pomáhajících profesí. Jejím cílem je porozumět specifickým aspektům vztahu klienta s tělesným postižením a jeho asistenta a subjektivní percepci fenoménu hranice v pomáhajícím vztahu. Výzkumná data byla získána prostřednictvím sedmi rozhovorů s osobními asistenty. Analýza získaných dat přinesla výsledky v podobě deskripce profese osobní asistence a všech jejích aspektů, jež jsou významnými faktory při utváření vztahu. Z objevených témat hraje zcela fundamentální roli vztah, jenž se ukázal mít několik rovin - pracovní, přátelskou, rodičovskou či sourozeneckou a sexuální. V rámci nich pak docházelo ke vzniku hranic, a to v různé podobě a míře v závislosti na osobnostních, vztahových či situačních faktorech. Zkoumaná problematika je komplexním a mnohovrstevnatým tématem, v němž existuje celá řada paradoxů a dilemat. Pojem hranice není respondenty vnímán jako něco statického, neměnného a vždy nezbytně nutného. Stejně jako vztah prochází i hranice, jsou-li ustaveny, vývojem, v rámci něhož jsou buď transformovány, nebo bourány. Klíčová slova: etnografický výzkum, pomáhající profese, osobní asistent, klient, vztah klient - pomáhající, hranice, supervize
Zkušenost rodičů s přechodem jejich dětí na základní školu praktickou
Voldřich, Michal ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
V diplomové práci se zabývám tématem zkušenost rodičů s přestupem jejich dětí na základní školu praktickou. Text rozděluji na část teoretickou a praktickou. V teoretické se zabývám tématy: rodič a dítě s postižením, zkušenost rodičů se speciálním vzdělávacím systémem, vztah ke škole a k poznání. V empirické části prezentuji vlastní výzkum, který se opírá o kvalitativní analýzu polostrukturovaných rozhovorů se třemi matkami, jejichž děti studují nebo studovaly na základní škole praktické. V rozhovorech jsem se soustředil na zkušenost se školní docházkou jejich dítěte. Cílem bylo lepší porozumění zkušenosti rodičů, jejichž dítě přešlo z běžné základní školy a na základní školu praktickou. Klíčová slova: Základní škola praktická, zkušenost rodičů, dítě s hendikepem, vztah ke škole
Přechod dětí z běžné základní školy na základní školu praktickou
Voldřich, Michal ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
Přílohy Příloha č. 1. Struktura rozhovoru 1. Bývalá třída, škola Co se ti vybaví, když si vzpomeneš na bývalou třídu? Co tě tak napadá? Mohl bys mi o tvé bývalé škole něco povědět? Jak ses v bývalé třídě cítil? Jak ti tam bylo? 2. Bývalý spolužáci, kamarádi, vztahy v bývalé třídě, školní úspěch A co tvoji spolužáci? Mohl/a bys mi o nich něco povědět? Jací byli? Jak jsi s nimi vycházel? A co kamarádi? Měl si v bývalé třídě nějaké? Byli to spíš kluci, nebo holky? Cos dělal/ý o přestávkách? A co učitelé, jací byli? Jaký byl váš třídní učitel? Měli ste pana učitele nebo učitelku? Mohl si za ním zajít když si něco potřeboval? Jak jsi s nimi vycházel? Zažil s v minulé třídě něco hezkého? Zažil si nějaký trápení? Bylo něco/někdo co ti pomohlo? 3. Oblast učení a sebehodnocení hlediska školního úspěchu A co učení? Jak ti to šlo? Bylo pro tebe ve škole něco těžkýho? Co tě ve škole bavilo? Jaký předmět byl pro tebe nejtěžší? Jaký předmět si měl nejradši? 4. Přechod- jaká změna nastala v oblasti vztahů a s nimi spojenými pocity- hlavní téma!!! A jak se stalo, že jsi přešel na tuhle školu? A kdo to vymyslel? S kym sis sednul do lavice? A kdo ti ukázal tuhle školu? Změnilo se něco po tom, co si přešel/přešla do nově třídy? Jaká pro tebe byla ta změna? Bylo tam pro tebe něco těžkého? Jak ses ze začátku cítil? A co noví...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 VOLDŘICH, Martin
5 Voldřich, Martin
3 Voldřich, Matouš
1 Voldřich, Matěj
1 Voldřich, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.