Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické spotřební chování generace Z v oblasti udržitelné módy
Ibrová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou etické spotřeby generace Z oblasti udržitelné módy. Konkrétně se zaměřuje na specifika etické módní spotřeby udržitelně uvědomělých příslušníků generace Z a na jejich motivace a bariéry nákupu udržitelných a etick alternativ. Teoretická část vymezuje pojmy fast fashion a udržitelná móda, dále se soustředí na etické zákaznické chování a charakteristiku generace Z jako zákazníků. Praktická část obsahuje ných rozhovorů s eticky uvědomělými příslušníky generace Z, ze které jsou následně nastíněny základní motivace, bariéry a specifika udržitelné módní spotřeby mladých eticky smýšlejících zákazníků. Výzkum u respondentů případě spotřeby mezeru mezi hodnotou a akcí a sníženou citlivost na značku. Jako udržitelným nákupům byl identifikován dobrý pocit a originalita, jako největší bariéra se projevila vysoká cena a omezená nabídka střihů a designů.
Média o ženách: Reprodukce symbolického násilí
Ježková, Adéla ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce analyzuje reprodukci symbolického násilí ve vybraných nejčtenějších médiích v Česku. Jmenovitě se jedná o deníky Blesk, MF Dnes, Lidové noviny, Právo, Aha!, Hospodářské noviny a internetové servery blesk.cz, idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz, ahaonline.cz, hn.cz. Analýza sleduje roky 2020 a 2022. V první části diplomová práce rozebírá stěžejní teoretická východiska, koncepty a myšlenky, o které se práce opírá v analytické části. Hlavním cílem praktické části diplomové práce je nabídnout komplexní typologii symbolického násilí v českém mediálním prostředí. Tedy, zda, a jakými způsoby vybraná česká média udržují genderové nerovnosti a nerovnoměrně distribuují moc ve společnosti prostřednictvím jazyka. Vzhledem ke složitosti konceptu symbolického násilí práce využívá kombinaci obsahové a diskurzivní analýzy. Výstupy předkládají souhrnný přehled o výskytu symbolického násilí ve zvolených médiích.
Vnímání femwashingu a femvertisingu a jejich vliv na nákupní chování žen v ČR
Kazimírská, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
V posledních letech se v marketingové komunikaci rozvinul trend feministické reklamy - femvertising. Z výzkumů vyplývá, že má pozitivní dopad jak na značky, tak na samotné spotřebitelky. Naproti tomu femwashing, jeho neautentická forma, představuje dosud příliš neprozkoumaný fenomén. Existující výzkumy zahrnují zejména téma rozlišování mezi těmito dvěma typy feministické reklamy, vliv femwashingu na proces nákupního rozhodování však zatím nebyl objasněn. V České republice již existují výzkumy týkající se femvertisingu, femwashingu u nás však dosud nebyla věnována pozornost. Cílem práce bylo zjistit, jak obě formy feministické reklamy vnímají české ženy generace Z a generace X, jestli vůbec a případně jakým způsobem ovlivňují jejich nákupní chování. K zodpovězení těchto otázek byl využit kvalitativní výzkum provedený metodou hloubkových rozhovorů. Hlavním zjištěním bylo pozitivní vnímání femvertisingu, ženy generace Z byly vnímavé především k vizuální stránce kampaní, zatímco ženy generace X kladly větší důraz na schopnosti žen. Femwashing byl respondentkami obou generací vnímán jako pokrytecký, ke kampaním však byly shovívavější, pokud se porušování ženských práv nedopouštěla samotná značka. Co se týče nákupního chování, femvertising by ženy obou generací mohl pozitivně ovlivnit, ženy generace X...
Femvertising v odvětví tělové kosmetiky v České republice
Kašperková, Tereza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ortová, Nina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na trend femvertisingu v reklamách na tělovou kosmetiku v České republice. Femvertising je poměrně novým fenoménem využívaným v propagaci, který se snaží prezentovat pozitivní obrazy žen a vystupovat proti genderovým stereotypům. Cílem práce bylo zjistit, zda se prvky femvertisingu vyskytují, případně jakým způsobem, ve zvolených reklamách určených pro český trh z let 2019-2022. Za tím účelem pak byla realizována kvalitativní obsahová analýza, která ukázala, že se prvky femvertisingu vyskytují ve všech vybraných reklamních spotech a tři z nich bylo možné označit za zcela femvertisingové.
Sdílení fotografií dětí jejich rodiči na sociálních sítích
Švabová, Aneta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Součková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá sdílením fotografií dětí jejich rodiči na sociálních sítích (zejména pak na síti Facebook či Instagram). Tento fenomén je známý jako sharenting. V teoretické i právní rovině jsou v této práci popsány jevy související s tímto sdílením, jako například vznik digitální stopy, která často obsahuje citlivé informace, detaily ze života nebo jinak problematické informace, které by o sobě samy dotčené děti nikdy nesdílely. Dále se práce zaměřuje na možná rizika těchto digitálních stop. Ať už by šlo o jejich zneužití jinými uživateli nebo jejich využití samotnou společností META pro budoucí účely reklamy, popřípadě jejich důsledky pro život dítěte mimo online svět. S přihlédnutím k vlastním podmínkám využívání platforem společnosti META i právním předpisům se práce pokouší odpovědět na otázky do jaké míry je toto sdílení nebezpečné, jaké má dítě možnosti se bránit a jaký je právní rámec této problematiky. Tato práce je vystavěna na analýze a interpretaci množství odborných i jinak relevantních textů, spolu s právními předpisy a soudními případy, na základě kterých vytváří odborný i právní rámec této problematiky. Identifikuje také prostor pro zásah státu ze strany soudů a legislativy, který by byl, podle názoru autorky, v mnohých případech vhodný.
Podoba československé edice světového módního časopisu Vogue
Konjoryan, Lusik ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce Podoba česko-slovenské edice světového módního magazínu Vogue se zabývá v teoretické částí charakteristikou tisku pro ženy a teorií módy z filozoficko-sociálního aspektu. Praktická část práce se zabývá obsahovou analýzou československé edice Vogue pomocí komparace s dalšími dvěma světovými edicemi - americkou a britskou. Obsahová analýza je provedena dle následujících bodů: titulní strana časopisu, editorial, pravidelné rubriky a fotostories. Součástí praktické části je i obsahová analýza tématu feminismu a přístupu magazínu Vogue CS ke čtenářům, zejména pak udržování stereotypu ženy, která se má starat o svůj zevnějšek a dbát na svůj mladistvý vzhled. Cílem práce bylo přiblížit obsah časopisu Vogue CS, jenž se na tuzemském mediálním trhu objevil v roce 2018. Klíčová slova tištěná média, módní časopis, Vogue, obsahová analýza, móda, feminismus
Měření komunikace pomocí Integrovaného hodnotícího rámce A,ec na příkladu neziskové organizace Czechitas
Jeřábková, Kateřina ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem měření a hodnocení efektivity public relations a komunikace. Toto téma především v poslední dekádě silně rezonuje mezi akademickou sférou i odborníky z praxe. Přesto stále existuje výrazný nesoulad mezi tím, co doporučuje teorie a mezi akceptací těchto doporučení v praxi. Proto se práce zaměřuje na jeden konkrétní rámec měření komunikace a pomocí případové studie zjišťuje použitelnost tohoto rámce v praxi. Cílem výzkumu, který je proveden metodou případové studie, je ověřit použitelnost Integrovaného hodnotícího rámce (Integrated Evaluation Framework, IEF) při měření a hodnocení komunikace neziskové organizace Czechitas. V teoretické části se práce věnuje definici oboru PR a hlavním oblastem, které pomáhá v organizacích rozvíjet (image, pověst, identita a značka). Dále pak popisuje český neziskový sektor a specifika marketingové komunikace a PR v něm. Uvádí nejznámější teoretické modely měření a evaluace PR a ukazuje vývoj, který v posledních letech zaznamenala debata o měření PR mezi odborníky (vznik a aktualizace Barcelonských principů). Ve výzkumné části se práce věnuje vybranému případu pro studii, kterým se stala organizace Czechitas. Na analýzu současného měření komunikace v organizaci navazuje část, která popisuje praktickou práci s IEF a hodnotí jeho využitelnost....
Influencer marketing: současná teorie a praxe na českém trhu
Vedralová, Adéla ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem influencerů a influencer marketingu v České republice. Jejím cílem je vymezit teoretický rámec influencer marketingu a následně ověřit, zda praxe odpovídá vymezenému teoretickému rámci. Nejdříve práce pojednává o public relations, propagandě, dvoustupňovém modelu komunikace a názorových vůdcích. Následně je definován influencer a influencer marketing, jsou představeny sociální sítě a vymezeno, kolik Čechů tráví čas na internetu, sociálních sítích a na kterých přesně. V poslední časti je práce zaměřená na analýzu akademických prací mladších čtyři roky pro zachování aktuálnosti tématu. Poznatky z analýzy akademických prací jsou poté porovnány s ukázkami influencer marketingu na sociální sítí Instagram.
Sémiotická analýza vybraných módních reklam se zaměřením na green marketing
Konířová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá módním průmyslem, green marketingem a sémiotikou. Teoretická část práce je zaměřena na módu a udržitelnost. Práce se nejdříve věnuje problematice módního průmyslu, identifikuje módní trhy a aktuální trendy v tomto odvětví. V práci jsou uvedeny i příklady módních značek v rámci módních trhů a problémy, se kterými se textilní průmysl potýká. Druhá kapitola se věnuje green marketingu, jeho počátkům, současné situaci na trhu, jak globálním, tak českém a v neposlední řadě uvede i problematiku greenwashingu. Práce rozebírá téma udržitelné spotřeby, což je koncept úzce propojený s módou a specifiky green marketingu v módním průmyslu. Třetí kapitola se zabývá sémiotikou, významnými teoretiky a jejich teoriemi a definuje základní pojmy sémiotiky. Dále předkládá jednotlivé fáze sémiotické analýzy. V další kapitole je uvedena metodika praktické části bakalářské práce. Praktická část práce je pokryta v páté kapitole, ve které je provedena sémiotická analýza vybrané marketingové komunikace. U každé analyzované reklamy byla provedena identifikace textu a analýza prvního a druhého stupně označování. Na základě provedené analýzy bylo možné stanovit závěr a odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jakým způsobem komunikují módní značky téma udržitelnosti v prostředí sociálních sítí?"....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.