Název:
Femvertising v odvětví tělové kosmetiky v České republice
Překlad názvu:
Femvertising in the body cosmetics industry in the Czech republic
Autoři:
Kašperková, Tereza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ortová, Nina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na trend femvertisingu v reklamách na tělovou kosmetiku v České republice. Femvertising je poměrně novým fenoménem využívaným v propagaci, který se snaží prezentovat pozitivní obrazy žen a vystupovat proti genderovým stereotypům. Cílem práce bylo zjistit, zda se prvky femvertisingu vyskytují, případně jakým způsobem, ve zvolených reklamách určených pro český trh z let 2019-2022. Za tím účelem pak byla realizována kvalitativní obsahová analýza, která ukázala, že se prvky femvertisingu vyskytují ve všech vybraných reklamních spotech a tři z nich bylo možné označit za zcela femvertisingové.This bachelor thesis focuses on the trend of femvertising in advertisements for body cosmetics in the Czech Republic. Femvertising is a relatively new phenomenon used in promotions that seek to present positive images of women and to counteract gender stereotypes. The aim of the study was to determine whether and how elements of femvertising are present in the selected advertisements intended for the Czech market from 2019-2022. For this purpose, a qualitative content analysis was conducted, which showed that elements of femvertising are present in all the selected advertisements and three of them could be described as fully femvertising.
Klíčová slova:
feminismus; Femvertising; genderové role; genderové stereotypy; reklama; advertising; feminism; Femvertising; gender role; gender stereotypes