Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza volební kampaně Strany svobodných občanů pro volby do Evropského parlamentu 2014
Znojemský, Vojtěch ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Hlavní podstatou této práce je analýza volební kampaně Strany svobodných občanů pro volby do Evropského parlamentu konaných v roce 2014. A to při zohlednění všech aspektů tohoto specifického typu voleb a při přihlédnutí k volebnímu trhu, na kterém byla kampaň realizována. Práce popisuje teoretické ukotvení volebních kampaní a definuje relevantní společenský kontext. V praktické části poté demonstruje adaptaci kampaně na zkoumaný trh a její využití parametrů "voleb druhého řádu". Na základě tohoto zkoumání je posléze možné vyvodit, co stálo za volebním úspěchem strany. Vedlejším cílem práce je implementace tématu euroskepticismu, jakožto politického produktu, do ideologie a kampaně Strany svobodných občanů.
Marketingový fenomén Kim Kardashian a symbol její osobnosti v kultuře
Konjoryan, Lusik ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma kultuře nejpopulárnějších celebrit současnosti. Hlavní tematika práce je představení osobnosti Kim Kardashian, popis vzestupu její slávy a osobního života, který její kariéru tzv. profesionální celebrity zásadně ovlivnil. Dále se práce zaměřuje na budování značky a popis produktů spojených s osobou Kim Kardashian. Nedílnou součástí novodobé mainstreamové kultuře. Mimo prezentuje. Důležitou součástí pro celý kontext této práce jsou také obrazové přílohy reflektující její aktivitu na
Proměna vnímání žen v marketingu na příkladu kampaní Dove
Hyláková, Klára ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
dnešní společnosti můžeme pozorovat to, že gender, tedy pohlaví, stále hraje velmi velkou tom, jak je formován náš pohled na svět. Bohužel se stále setkáváme s tím, že genderová či nekorektnost velmi blízce souvisí s našimi názory. Marketing, média a reklama jsou oblastmi, ve kterých je prezence sexismu obzvláště viditelná a můžeme tak říct, že má zásadní vliv na naše uvažování, jednání a chování vůči ostatním. Dnešní marketingov praktiky se soustředí na zobrazování určitých archetypů, jež mají v generalizovaném měřítku fyziologické vlastnosti, které jsou považovány jako přitažlivé (např. štíhlá a vysoká postava, symetrická tvář, europoidní původ, světlé vlasy, aj.). Toto měřítko ovšem nejde generalizovat na celou populaci a logicky tak nemůže reprezentovat odlišnosti, které jsou v naší kultuře nastoleny. Tyto standarty nedosažitelné krásy mohou v určitých lidech vyvolávat pocit méněcennosti či odmítnutí sama sebe. Touha po dosažení stereotypů v médiích může vést různým mentálním poruchám či onemocněním, jako je například porucha příjmu potravy, a jiné. Nicméně i dnes můžeme pozorovat nové trendy, díky kterým se marketingové strategie začínají soustředit na reálnější reprezentaci reklamách. Tyto praktiky můžeme pozorovat například v nedávných kampaních kosmetické značky Dove. Ta se soustředí na pomocí...
Regulace reklamy na léčiva v kontextu právní a etické úpravy v ČR
Mazura, Lukáš ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou právní a etické regulace reklamy, konkrétně právní a etickou regulací reklamy na léčiva. Cílem práce je poskytnout ucelený náhled do předmětné problematiky a ilustrovat teoretické poznatky na příkladech z praxe. V menším měřítku také upozorňuje na specifické problémy v této oblasti a navrhuje jejich řešení. Člení se na šest kapitol. V úvodu je představena základní problematika a jsou uvedeny důvody výběru tématu autorem. Dále dochází k představení struktury práce, načež je odůvodněn výběr pramenů a je porovnána výsledná podoby práce s tezí. V teoretické části práce je čtenář nejprve seznámen se základními pojmy a aspekty. V následujících podkapitolách práce přechází k obecné regulaci reklamy a k regulaci reklamy na léčiva. Teoretická část není omezená na pouhý popis normativní úpravy, nýbrž je doplněna o některé kritické úvahy a návrhy na zlepšení. Praktická část bakalářské práce je věnována analýze vybraných případů týkajících se reklam na léčiva a jejich kritickému zhodnocení. V závěru dochází ke shrnutí práce a ucelené prezentaci zjištění, které autor zaznamenal. Zprostředkované informace mohou být nejen relevantním přínosem pro akademickou obec, ale i kvalitním zdrojem pro potřeby podnikatelů či zpracovatelů reklamy v oboru léčiv.
Mediální obraz Jany Nagyové v kauze "Zneužití vojenského zpravodajství"
Šotková, Martina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Cílem práce je analýza obrazu Jany Nagyové v širších souvislostech proběhlé politické kauzy "zneužití vojenského zpravodajství" v období od 12. 6. 2013 do 31. 12. 2013 v závislosti na jednotlivých etapách celé kauzy a zároveň širší společenské důsledky. Zaměřila jsem se na obsah článků tištěných deníků Blesk, Mladá fronta DNES a Právo. Pro výzkum jsem zvolila kvantitativní analýzu ve spojení s analýzou kvalitativní, jejichž prostřednictvím jsem odpovídala na základní výzkumnou otázku, jak média zobrazovala Janu N., a to ještě před vynesením rozsudku ve věci samé. Tedy zda články o kauze byly schopny ovlivnit čtenářovo vnímání Jany N. a jejího jednání jako odsouzeníhodné, ať již morálně, společensky či trestně právně. Zároveň jsem analyzovala, zda lze shledat zásadní rozdíly v pojetí mezi deníky tzv. seriózními a bulvárními. Práce je členěna do třech základních částí, a to části teoretické, obsahující teoretický exkurz a popis kauzy, druhá část je zaměřena na popis zvolené metodologie výzkumu a na ni navazuje třetí část prezentující analýzu a její výsledky. V jejím závěru lze potvrdit hypotézu, že média Janu N. odsoudila ke společenské vině, bez ohledu na její prokázání.
Proměny mediálního obrazu Stanislava Grosse
Fimanová, Barbora ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami mediálního obrazu politika ve vybraném českém tisku v závislosti na různých společenských a politických událostech. Jako zdroj pro analýzu bylo zvoleno veřejné působení Stanislava Grosse. Výzkum se zaměřuje na tři hlavní události v životě politika. Prvním obdobím je doba po Grossově jmenování premiérem, dále období po zveřejnění zpráv o pochybném původu jeho majetku a nakonec bude zpracováno i období po Grossově úmrtí. Analýza vychází z materiálu dvou českých periodik - MF DNES a Práva - a její součástí je i komparace způsobů informování jednotlivých periodik o vybraných událostech. K analýze byla užita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu mediálních obsahů. Kvalitativní část se orientuje na obsazování politika do stereotypních rolí. Výsledný mediální obraz byl skutečně zmíněnými skutečnostmi velmi ovlivněn a výrazně se měnilo vyznění článků i tematické složení zpráv spojených s osobou Stanislava Grosse. Mezi jednotlivými periodiky byly objeveny zřetelné rozdíly v přístupu k dané problematice. Zatímco MF DNES zastávala spíše negativnější postoje a spojovala premiéra s nezdary, deník Právo zachovával neutrálnější perspektivu a Stanislava Grosse často stavěl do pozice politika svázaného okolnostmi či oběti. Repertoár stereotypních rolí byl...
Rámcování EU v období voleb do Evropského parlamentu v roce 2014
Charvátová, Anna ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Rámcování je jedním z důležitých konceptů mediálních studií, novináři totiž rámce využívají při tvorbě zpráv. Usnadňují tak svým publikům percepci zpráv a orientaci v nich. V mediální produkci mohou však novináři tvořit rámce ve zprávách i nevědomě - jsou ovlivňováni svými názory na dané události nebo tím, pro jaké mediální organizace pracují. Rámce, které novináři při tvorbě zprávy použijí, ale nemusí jejich publika vnímat stejně - jsou také ovlivněna svými názory a okolním prostředím. Cílem této práce bylo pomocí kvalitativní analýzy zjistit, jaké rámce používaly tři české zpravodajské týdeníky - Respekt, Reflex a Týden - v článcích, kde informovaly o Evropské unii v kontextu voleb do Evropského parlamentu, kdy se média věnovala EU víc, než je obvyklé. Cílem analýzy bylo také zjistit, jak autoři tyto rámce konstruovali. Analýza odhalila celkem šest rámců, které jsem nazvala: Nejistá budoucnost EU, Nezájem Čechů o EU, Absurdní nařízení EU, Nutná byrokracie EU, Důležitost Evropského parlamentu a europoslanců a Neefektivita europoslanců. V týdenících naprosto převládaly rámce s negativním vyzněním. Autoři využíval jako nástrojů rámcování především titulků a podtitulků. Výběr zdrojů nehrál při konstrukci rámců velký vliv, větší význam měl zvolený slovník a opakování slov v textu.
Mediální obraz Jany Nagyové v kauze "Zneužití vojenského zpravodajství"
Šotková, Martina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem práce je analýza obrazu Jany Nagyové v širších souvislostech proběhlé politické kauzy "zneužití vojenského zpravodajství" v období od 01.06.2013 do 31.12.2013 a od 11.05.2015 do 31.07.2015 v závislosti na jednotlivých etapách celé kauzy a zároveň širší společenské důsledky. Zaměřila jsem se na sémantickou podobu titulků tištěných deníků Blesk, Mladá fronta DNES a Právo. Pro výzkum jsem zvolila kvantitativní analýzu, jejímž prostřednictvím jsem odpovídala na základní hypotézu, zda lze z titulků dovodit vinu Jany N. ještě před vynesením rozsudku ve věci samé, tedy zda titulky v dané kauze byly sestavovány tak, aby ovlivnily čtenářovo vnímání Jany N. a potažmo její odsouzení, ať již morální, společenské či trestně právní. Zároveň jsem analyzovala, zda lze shledat zásadní rozdíly v titulcích mezi deníky tzv. seriózními a bulvárními. Práce je rozčleněna do dvou základních částí, a to části teoretické, obsahující popis kauzy a krátký teoretický exkurz, druhá část obsahuje popis a metodologii výzkumu, na níž navazuje samotná analýza. V jejím závěru lze potvrdit hypotézu, že Jana N. byla médii odsouzena ke společenské vině, bez ohledu na její prokázání.
Euroskepticismus a jeho rámcování v českém denním tisku
Rosenfeldová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce "Euroskepticismus a jeho rámcování v českém denním tisku" se zabývá politickou komunikací o Evropské unii realizovanou v českém denním tisku (MF DNES, Právo, Hospodářské noviny) v období tří pro Českou republiku důležitých událostí (referenda o vstupu ČR do EU, podpisu Lisabonské smlouvy a podpisu eurovalu). Zaměřuje se na kvalitu a míru europeanizace politické diskuse ve sledovaných denících, jakož i její proměny v čase, a zejména na způsob, jakým jsou v nich prezentovány euroskeptické postoje. Sleduje možnost euroskeptických aktérů účastnit se veřejné debaty a snaží se identifikovat i postoje samotných deníků. Výzkum byl realizován prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy, kterou doplnila kvalitativní analýza rámcování. Teoretická část práce se zabývá především politickou komunikací na lokální i evropské úrovni, pracuje s pojmem evropské veřejné sféry a přibližuje koncept euroskepticismu.
Vláda Petra Nečase a změna DPH - mediální obraz
Kurfiřtová, Tereza ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem vlády Petra Nečase v souvislosti s návrhem na změnu DPH, respektive sjednocení snížené a základní sazby. Sleduje vývoj informování o vládě i samotné změně DPH v období od ledna do dubna roku 2011. V této době se realizace změny DPH stala pravděpodobnou. Změna DPH byla součástí dlouho očekávané penzijní reformy. Prostředky vybrané díky vyšší DPH měly financovat reformu důchodů. Realizace penzijní reformy byla cílem vlády Petra Nečase. Práce vychází z předpokladu, že média informovala o vládě více negativně, neboť se jich výše DPH bezprostředně týká a zvýšení sazby by mohlo nepříznivě ovlivnit jejich fungování. Tisk a knihy spadají v ČR do snížené sazby DPH, které byla v roce 2011 10 %. Vláda nejprve chtěla sjednocení sazeb na 19 %, poté dokonce na 20 %. Nakonec se však shodla na postupném sjednocení - v lednu 2012 zvýšení snížené sazby na 14 %, o rok později sjednocení obou sazeb na 17,5 %. První část této bakalářské práce představuje teoretický rámec fungování médií. Další část se zabývá ekonomickými otázkami českého tisku. Následuje kvantitativní obsahová analýza a interpretace výsledků analýzy článků o DPH z šesti sledovaných médií. Cílem této práce je zjistit, zda média ovlivňují v objektivitě jejich vlastní zájmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.