Název: Proměna vnímání žen v marketingu na příkladu kampaní Dove
Překlad názvu: The evolution of the perception of women in marketing: Dove campaigns
Autoři: Hyláková, Klára ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2017
Jazyk: cze
Abstrakt: dnešní společnosti můžeme pozorovat to, že gender, tedy pohlaví, stále hraje velmi velkou tom, jak je formován náš pohled na svět. Bohužel se stále setkáváme s tím, že genderová či nekorektnost velmi blízce souvisí s našimi názory. Marketing, média a reklama jsou oblastmi, ve kterých je prezence sexismu obzvláště viditelná a můžeme tak říct, že má zásadní vliv na naše uvažování, jednání a chování vůči ostatním. Dnešní marketingov praktiky se soustředí na zobrazování určitých archetypů, jež mají v generalizovaném měřítku fyziologické vlastnosti, které jsou považovány jako přitažlivé (např. štíhlá a vysoká postava, symetrická tvář, europoidní původ, světlé vlasy, aj.). Toto měřítko ovšem nejde generalizovat na celou populaci a logicky tak nemůže reprezentovat odlišnosti, které jsou v naší kultuře nastoleny. Tyto standarty nedosažitelné krásy mohou v určitých lidech vyvolávat pocit méněcennosti či odmítnutí sama sebe. Touha po dosažení stereotypů v médiích může vést různým mentálním poruchám či onemocněním, jako je například porucha příjmu potravy, a jiné. Nicméně i dnes můžeme pozorovat nové trendy, díky kterým se marketingové strategie začínají soustředit na reálnější reprezentaci reklamách. Tyto praktiky můžeme pozorovat například v nedávných kampaních kosmetické značky Dove. Ta se soustředí na pomocí...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86087

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-357369


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2017-07-21, naposledy upraven 2022-03-04.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet