Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autoevaluace střední školy z aspektu dalšího vzdělávání zaměstnanců
Dejová, Nelly ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce komplexně představí problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na učitele střední školy jako jednu z oblastí autoevaluace školy. Další vzdělávání pracovníků se dostává do popředí pozornosti, poněvadž jde ruku v ruce s kvalitou vzdělávání. Ve své první části identifikuje základní definice potřebné k pochopení tématu autoevaluace a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, následně vymezí legislativní rámec zajišťující DVPP, strategické dokumenty a další plány, které se touto oblastí zabývají. V neposlední řadě definuje cíle a formy DVPP a stručně nastíní situaci v Evropě se zaměřením na mezinárodní šetření. Prostřednictvím průzkumu v praktické části diplomová práce vyhodnotí tři výroční zprávy vybrané školy a pomocí standardizovaného strukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku sleduje názory vedení školy a učitelů na danou problematiku. Průzkum zkoumá jejich motivaci, podmínky k rozvoji, možnosti dalšího vzdělávání či uvedení nových poznatků do praxe v kontextu výsledků mezinárodního šetření TALIS 2018. Cílem práce je analýza problematiky dalšího vzdělávání učitelů středních škol v domácím a v mezinárodním kontextu, a následná evaluace dalšího vzdělávání v podmínkách vybrané střední školy. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání pedagogických...
Vzdělávání a rozvoj ředitelů základních škol v kontextu strategického řízení
Hubert, Vlastimil ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice oblasti strategického řízení v práci ředitele školy. V teoretické části identifikujeme postavení ředitele školy v rámci předpokladů k manažerskému řízení a definujeme možnosti jeho vzdělávání. Tato část je koncipována nejen jako odborné východisko pro praktickou část, ale současně jako prostředek k získání základního přehledu z oblasti strategického řízení ve vazbě na výkon funkce ředitele školy. Text souvisle přechází od odborného vymezení k hlavním strategickým dokumentům v práci ředitele. Zabývá se předpoklady pro výkon činnosti ředitele, kompetenčním modelem a popisuje aktuální možnosti systémového vzdělávání ředitelů v oblasti strategického řízení a plánování včetně nejčastěji preferovaných metod vzdělávání. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření a následných řízených rozhovorů identifikuje a analyzuje důležitost strategického plánu rozvoje školy (koncepce rozvoje školy) z pohledu ředitelů základních škol. Zjišťuje, jak vnímají ředitelé důležitost strategického řízení a jaké jsou jejich aktuální potřeby v dalším vzdělávání zaměřených na tuto problematiku. Na základě doplňujících řízených rozhovorů předkládá návrh modulárního programu dalšího vzdělávání, který vychází z vyjádřených potřeb respondentů. Text pracuje s ředitelem školy jako s...
Kvalita dalšího vzdělávání v neformálních vzdělávacích institucích
Drozdová, Sára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá tématem kvality v dalším neformálním vzdělávání z pohledu manažerů a klientů neformálních vzdělávacích institucí. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké je pojetí kvality v dalším vzdělávání na základě hloubkového výzkumu mezi manažery neformálních vzdělávacích institucí a klienty těchto institucí. Výstupy z výzkumu budou dále porovnány s existujícími systémy řízení kvality. V teoretické části bude připravena PEST analýza ke zmapování dalšího vzdělávání v České republice, která slouží k porozumění aktuálních trendů a vlivů působících na danou oblast. Dále budou popsány systémy řízení kvality ve vzdělávání a možnosti jejich využití. Hlavními systémy, které budou popsány, je ISO norma, TQM, EFQM, model CAF, Rating vzdělávacích institucí a audit Qfor. Šetření bude provedeno hloubkovými polostrukturovanými rozhovory s manažery a s klienty vzdělávacích institucí za použití designu zakotvené teorie. V první fázi výzkumu budou zapojeni manažeři vzdělávacích institucí. Rozhovory budou kódovány a budou v nich nalézány opakující se koncepty a kategorie. Z kódovaných rozhovorů budou dohledány atributy kvality. V další fázi budou do výzkumu zapojeni klienti těchto institucí s jejich pohledem na kvalitu v dalším vzdělávání. Z hloubkových rozhovorů pak analýzou a kódováním vzniknou požadavky a...
Strategický přístup ke vzdělávání zaměstnanců
Bilčíková, Martina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá strategickým přístupem ke vzdělávání zaměstnanců v organizaci poskytující konzultantskou činnost v oblasti technického inženýringu a technickoekonomického poradenství. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je řízen mateřskou společností se sídlem ve Velké Británii a společnost, vědoma si dosahování strategie organizace a její vize, klade na vzdělávání značný důraz. Cílem diplomové práce je zhodnocení strategie vzdělávání pracovníků jako jedné z personálních činností vedoucí ke zvyšování konkurenceschopnosti organizace a získání konkurenční výhody na trhu. Pochopení důležitosti vzdělávání zaměstnanců tvoří jeden ze základních aspektů efektivního fungování organizace a správně definovaná strategie společně s personální strategií a v neposlední řadě strategií vzdělávání v organizaci vede ke spokojenosti jak na straně organizace, tak na straně lidských zdrojů. Práce je členěna na teoretickou část zabývající se strategií organizace, strategickým přístupem ke vzdělávání a organizací vzdělávání pracovníků a následně část praktickou, zahrnující analýzu organizace a rozbor vzdělávací strategie společně s návrhem změn na základě provedeného výzkumu. K analýze dat je použita kvantitativní výzkumná technika opírající se o analýzu dokumentů a materiálů organizace a dotazování formou...
Kultura a klima vybraných vysokých škol
Topková, Petra ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Tato práce se zaměřovala na kulturu a klima vybraných veřejných vysokých škol v České republice, a to v podobě uvedené ve strategických materiálech. Cílem práce bylo analyzovat a porovnat klíčové aspekty strategických materiálů vybraných vysokých škol, které ovlivňují jejich kulturu a klima. Za strategické materiály byly zvoleny vize, mise, hodnoty, dlouhodobý záměr univerzity a pedagogické fakulty, výroční zpráva o činnosti a etický kodex. Výzkumný soubor tvořilo osm univerzit, jejichž součástí byla pedagogická fakulta. Pro analýzu dokumentů byla zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy. Prostřednictvím analýzy dokumentů MŠMT bylo stanoveno šest prioritních oblastí a klíčová slova, která tyto oblasti sytila. Z analýzy materiálů vysokých škol vyplynulo, že organizační kultura a klima jsou v jejich strategických dokumentech málo zastoupeny explicitně, nejčastěji se objevujícím prvkem kultury byly hodnoty, sledovány proto byly především aspekty determinující kulturu a klima. Ve strategických materiálech univerzit byl kladen největší důraz na tři oblasti: kvalitu, internacionalizaci a výzkum. Přestože univerzity vycházely ze společného základu stanoveného MŠMT, panovala mezi strategickými materiály univerzit značná rozmanitost a některé z univerzit vykazovaly jedinečné charakteristiky. KLÍČOVÁ...
Kvalita procesů dalšího vzdělávání
Trousilová, Kamila ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikovat rozdíly ve vnímání kvality procesů dalšího vzdělávání z pohledu účastníka, lektora a ředitele vzdělávací instituce. Dílčím cílem práce je potvrdit, či vyvrátit hypotézu stanovenou na základě zkušeností z vlastní praxe, že nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím kvalitu procesů dalšího vzdělávání je lektor. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly, přičemž první kapitola charakterizuje proces a kvalitu dalšího vzdělávání včetně metod a nástrojů používaných pro řízení kvality procesů v dalším vzdělávání, dále je vymezena role managementu kvality v organizacích poskytujících další vzdělávání. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým faktorům, které kvalitu procesů dalšího vzdělávání ovlivňují. Praktická část práce obsahuje výzkum kvality procesů dalšího vzdělávání, ve kterém jsou použity metody kvantitativní a kvalitativní. Výstupy z výzkumného šetření poskytují podklady pro zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení či vyvrácení hypotézy. V rámci kvantitativního výzkumu je použito dotazníkové šetření pro účastníky dalšího vzdělávání, které šetří jejich pohled na kvalitu dalšího vzdělávání. Výstupy dotazníkového šetření poskytují podklady pro identifikaci nejdůležitějších faktorů, které podle účastníků ovlivňují kvalitu dalšího vzdělávání. Kvalitativní metodou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.