Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ověření metody práce s ilustrovanými příběhy ze školního prostředí určené žákům s problémových chováním a se specifickými poruchami chování v mladším školním věku
Bořkovcová, Magdalena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato práce se věnuje tématu diagnostiky žáků s výchovnými problémy. Autorka v teoretické části popisuje základní terminologii a věnuje se široké problematice, která s péčí o tyto žáky souvisí. Popisuje metodu Feuersteinova instrumentálního obohacování, na kterou v praktické části navazuje vlastní metodou nazvanou Děti spolu. Praktická část práce se věnuje akčnímu výzkumu, který si klade za cíl zlepšit speciálně pedagogickou praxi autorky a ověřit potenciál nové metody. Při výzkumu byly využity analýzy audionahrávek z lekcí, polostrukturované rozhovory a další dvě doplňkové výzkumné metody. Výsledky výzkumu bylo ověřeno, že s pomocí metody Děti spolu je možné získat množství cenných diagnostických údajů o žácích mladšího školního věku. V závěru práce autorka také uvedla, které atributy metody ocenili oslovení poradenští pracovníci, popsala, jakým způsobem metodu v průběhu výzkumu zlepšila a jakým způsobem je ještě možné ji dále vylepšit. Výsledným produktem, který díky výzkumu vzniknul, je metoda využitelná za určitých podmínek ve speciálně pedagogické praxi. Autorka ověřila potenciál metody a zhodnotila ji jako užitečnou, originální a slibnou metodu, kterou by stálo za to dále zdokonalovat. V této práci bylo dosaženo předem vytyčených cílů a její autorka získala nové cenné dovednosti a zkušenosti.
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk
Rigorózní práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga.
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Zbořilová, Barbora ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje sociálního znevýhodnění, především roli rodiny a také se zabývá žáky a jejich rodinami ze sociálně vyloučených lokalit. V práci je vyčleněn velký prostor popisům projevů sociálního znevýhodnění ve škole, diagnostice sociálního znevýhodnění a specifickému vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, především principům tohoto vzdělávání. Cílem této práce je demonstrace vlivu sociálního znevýhodnění na žáky středních škol a poukázání na možnosti řešení tohoto fenoménu v rámci školy, možnosti podpory při vzdělávání a roli školního sociálního pracovníka při eliminaci dopadů sociálního znevýhodnění na vzdělávání. Součástí práce jsou kazuistiky žákyň se sociálním znevýhodněním jako ukázka odborné a důležité práce školního sociálního pracovníka. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, žáci se sociálním znevýhodněním, střední škola, sociální vyloučení, školní sociální pracovník
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Dizertační práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj konceptu kompetencí v pohledu celoživotního učení
Němec, Zbyněk ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Doba, ve které žijeme, se neustále proměňuje a s ní se mění i naše vzdělávací potřeby. Díky neustále probíhajícím změnám dochází k vzrůstajícím nárokům společnosti na jedince a obstát znamená neustále se vzdělávat a rozvíjet se. Globalizace, přechod od průmyslové ekonomiky k ekonomice zaměřené na znalosti, obrovský boom informačních technologiích sdružující sociální skupiny napříč celou společností a mnoho ostatních faktorů stojí v pozadí všech významných změn odehrávajících se v naší současné společnosti. V době označované za společnost znalostí, je třeba postavit jedince do středu procesu celoživotního učení a uspokojit jeho poptávku po dalším vzdělávání. Vše uvedené samozřejmě neklade tlak pouze na vzdělávací systém, ale i na společnost a firemní sféru, kde se odehrává převážná část vzdělávání dospělých. Firmy, jako aktivní činitelé v oblasti celoživotního vzdělávání, musí vytvořit adekvátní podmínky pro uspokojení rozvojových potřeb a kompetencí svých zaměstnanců a plně tak využít jejich potenciálu. Díky kombinaci toho všeho pak svět vzdělávání nehovoří o celoživotním vzdělávání, ale o celoživotním učení. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, kurikulární reforma, strategické dokumenty EU, kompetence, klíčové kompetence, kompetenční model, řízení lidských zdrojů
Profesní orientace žáků ZŠ praktické
Němec, Zbyněk ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název práce: Profesní orientace žáků základní školy praktické. Cíle práce: Cílem magisterské práce je zjistit, jaká je profesní orientace žáků základní školy praktické, kdo, případně co ovlivňuje jejich volbu povolání (žák, škola, rodiče) a jaké škole dávají absolventi základní školy praktické přednost při volbě profese? Metoda: K vypracování magisterské práce byly použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu s využitím technik analýzy odborné literatury, analýzy školního zařízení, analýzy dokumentů, pozorování a strukturovaný dotazník a rozhovor. Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že na rozhodování o budoucí profesi žáka se nejvíce podílejí rodiče, až poté škola, jen v několika málo případech je na žácích samotných. Dále vyplynulo, že nejčastěji zvolenou školou jsou střední odborná učiliště s oborem kuchař-číšník. Klíčová slova: kasuistika, mentální retardace, školní vzdělávací program, profesní orientace, mentální postižení, základní škola praktická, střední odborné učiliště.
Vzdělávání dospělých v učící se organizaci
Němec, Zbyněk ; Sycha, Martin (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Žijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching").

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Němec, Zbyšek
4 Němec, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.