Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní a mimoškolní programy podpory dětské četby v Belgii
Teheux, Sophie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství a analyzuje přístup k jeho podpoře ve francouzsky mluvící části Belgie. Úvodní část práce se věnuje belgickému základnímu školskému systému a představuje hlavní principy politických kompetencí v Belgii. Následuje kapitola, jež se věnuje dětskému čtenářství. V první části posuzuje dětské čtenářství z historického pohledu, dále se zaměřuje na dětskou literaturu a na její obsah a nakonec se soustřeďuje na čtenářské návyky a na faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost dětí. Zmiňuje roli školy a rodiny v podpoře k četbě. Třetí kapitola představuje několik belgických projektů na podporu dětského čtenářství. Většina z nich je celostátního rozměru. Čtvrtá a poslední kapitola se dívá na projekty, které vznikaly v České republice, a nabízí, v čem by se mohly Belgie a Česká republika navzájem inspirovat. Závěr práce shrnuje získané poznatky a navrhuje směr dalšího využití.
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Fousková, Kristýna ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma "Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ: vliv rozdílných vzdělávacích programů" je zaměřena na čtenářskou gramotnost, její rozvoj a vliv vzdělávacích programů. První kapitola je věnována teoretické analýze čtenářské gramotnosti. Další kapitola pojednává o prostředcích a možnostech rozvoje čtenářské gramotnosti a také roli rodičů, knihoven a škol v tomto procesu. Třetí kapitola se zabývá tématem alternativního školství a metodami výuky čtení. Čtvrtá kapitola popisuje výzkum vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci knihovny a škol ve městě Kladně, analyzuje nedostatky a předkládá možnosti zlepšení.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Dopady ekonomické krize na činnost knihoven v ČR
Gruber, Martin ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
(česky) Diplomová práce popisuje současnou ekonomickou krizi, na kterou vláda ČR reagovala sadou restriktivních opatření v oblasti financování veřejného sektoru. Hlavní pozornost je věnována průzkumu, zda současná finanční krize a úsporná vládní opatření ovlivnila činnost krajských knihoven v ČR a zda byla ohrožena kvalita poskytovaných služeb pro veřejnost. Úvodní kapitola stručně charakterizuje činnost krajských knihoven, nejdůležitější legislativní dokumenty, vymezení standardů veřejných informačních služeb a koncepci rozvoje. V další kapitole je práce zaměřena na teoretické vymezení problematiky finanční krize a její typologii, připomene důvody jejího vzniku a naznačí její historické souvislosti. Třetí kapitola práce stručně přiblíží hlavní příčiny současné finanční krize v USA a její dopad na evropské trhy, průběh finanční krize ve Velké Británii a jak zde byla ovlivněna činnost veřejných knihoven. Další část stručně popisuje financování veřejného sektoru v ČR se zaměřením na knihovny, současnou finanční krizi v ČR a vývoj politické situace v ČR od roku 2006. Poslední kapitola obsahuje průzkum realizovaný formou statistického šetření a zjištění, jaký dopad měla finanční krize na činnost krajských knihoven v ČR v letech 2009 - 2012. Závěr práce je věnován stručnému shrnutí analyzovaného období...
Vzdělávací aspekty informační vědy a informační profese
Landová, Hana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Königová, Marie (oponent) ; Smetáček, Vladimír (oponent)
Práce se zaměřuje na témata informační vědy a informační profese související s problematikou vzdělávání. Klíčovým se jeví zejména rozvoj informační gramotnosti a informačního vzdělávání v různých typech informačních institucí. Vzdělávací aspekty informační vědy jsou zasazeny do kontextu jiných oborů a je zdůrazněna potřeba mezioborové diskuse a spolupráce. Teoretické zázemí disertační práce tvoří studie vycházející nejen z informační vědy, ale i filozofie, teorie kulturních institucí a z oblasti vzdělávání. Jsou definovány nejnovější koncepty popisující role a kompetence tzv. učících knihovníků. Podrobně je zpracována problematika úlohy informačních pracovníků v prostředí základních, středních a vysokých škol. Pozornost je věnována i vzdělávacím aktivitám v prostředí informačního průmyslu. Závěrečná kapitola se věnuje otázce přípravy budoucích informačních pracovníků na plnění úlohy při vzdělávání klientů informačních institucí. Závěry disertační práce mají oporu v analýze výsledků uskutečněných dotazníkových průzkumů. Popsány jsou i výsledky relevantních řešených grantových projektů.
Asociace knihoven vysokých škol České republiky: vznik, struktura a současné tendence
Jehlíková, Hana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá oblastí vysokoškolského knihovnictví. Úvodní část stručně popisuje prostředí vysokoškolských knihoven v historickém vývoji. Druhá část zachycuje okolnosti vzniku Asociace knihoven vysokých škol České republiky (AKVŠ) a tuto organizaci blíže formálně charakterizuje. Dále uvádí legislativu, která je spjata s vysokoškolskými knihovnami. Třetí část popisuje organizační strukturu AKVŠ včetně činnosti jejích tří odborných komisí. Čtvrtá část se zaměřuje na spolupráci dalších organizací s AKVŠ, které blíže představuje. V předposlední části jsou vypsány hlavní cíle, které si AKVŠ vytýčila do budoucna nebo ve kterých bude pokračovat, a v závěru je vysloveno přání, aby AKVŠ byla i nadále oporou pro knihovny vysokých škol.
Historie a úroveň soutěže o nejkrásnější české knihy roku z pohledu hodnotící komise a reakcí v dobovém tisku
Richter, David ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
v českém jazyce: Tato práce se zabývá porovnáním jednotlivých ročníků soutěže Nejkrásnější české knihy roku mezi lety 1966 až 1990 s ohledem na celkový stav československé knižní grafiky, typografie a polygrafie. Sumarizace historického vývoje je provedena analýzou dobových periodických publikací odborného i laického charakteru. Práce je rozdělena na teoretický úvod k problematice s přesahem k historickým souvislostem, samotnou analýzu reflexí soutěžních ročníků a na stručné představení čtyř výrazných osobností knižní grafiky a typografie druhé poloviny 20. století Oldřicha Hlavsy, Milana Hegara, Jiřího Rathouského a Adolfa Hoffmeistera.
Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov
Friessová, Romana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
(česky) Práce Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov si bere za cíl popsat a srovnat práci se začínajícími čtenáři a vedení informační výchovy začínajících čtenářů v souladu s rámcovými vzdělávacími programy ve starší centrální městské části Prahy 5 na Smíchově a v novější sídlištní zástavbě na okraji Prahy 5 na Barrandově. Srovnávané knihovny Smíchov a Barrandov patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Ze srovnání práce těchto knihoven vychází metodické návody pro práci se začínajícími čtenáři, které se opírají o závěry z vedených rozhovorů s učiteli a vychovateli spádových základních a mateřských škol a také s rodiči začínajících čtenářů.
Možnosti zaměstnávání lidí se zrakovým handicapem v knihovnách
Dudáčková, Taťána ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Cílem této práce je analýza možností zaměstnávání osob se zrakovým handicapem v knihovnách v České republice a navržení možných pozic, na kterých by se tyto osoby mohly v knihovně uplatnit. Diplomová práce je rozdělena do několika kapitol. Po úvodu následuje obecné uvedení do problematiky, na což navazují kapitoly zabývající se odborným vzděláváním osob se zrakovým handicapem a zaměstnáváním osob se zrakovým handicapem v knihovnách. V další kapitole je představeno dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi vybranými knihovnami a jehož cílem bylo zjistit stav a budoucí možnosti zaměstnávání osob se zrakovým handicapem ve vybraných knihovnách v České republice. V závěru práce jsou navrženy pozice v knihovnách vhodné pro osoby se zrakovým handicapem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.