Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekologie v plenkách Návrat k látkovým plenám jako krok vpřed?
Stehlíková, Tereza ; Jakoubková Budilová, Lenka (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Ve své diplomové práci jsem zdokumentovala rozhovory s deseti ženami - matkami, které se samy rozhodly používat pro své dítě přebalovací systém moderních látkových plen. K tématu byla použita kvalitativní strategie sociologického výzkumu. Data vzešlá z rozhovorů měla zodpovědět otázky ohledně motivací a důvodů, proč se pro tento typ plen rozhodly a jaké výhody v nich spatřují. Jelikož jsou v naší společnosti již normou spíše dětské jednorázové plenky, zajímaly mě reakce okolí, se kterými se tyto matky setkávají a jak se s nimi vyrovnávají. V neposlední řadě jsem se snažila zmapovat roli internetu a sociálních médií při používání látkových plen. Teoretická část je věnována historii látkových i jednorázových plen. Dále je uvedena do souvislosti otázka látkových plen s principy trvale udržitelného rozvoje a s uvědomělou spotřebou. V praktické části je provedena analýza deseti polostrukturovaných rozhovorů s matkami, jež užívají pro dítě látkové pleny, společně s ukázkami projevů aktivit spojených s látkovými plenami v sociálních médiích na internetu.
Ženy v Asociaci protifašistických skupin aneb "Nejde jen o to, aby i holky mohly mlátit nácky" (Analýza postavení žen-antifašistek ve vybrané antifašistické organizaci)
Cachová, Tereza ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké je postavení ženy v české Asociaci protifašistických skupin (APFS). Zajímá mne, jak gender ovlivňuje a limituje účast žen na životě hnutí. Diplomová práce si současně klade záměr popsat vnitřní fungování vybrané antifašistické organizace. V teoretické části se věnuji představení konceptu subkultur a sociálních hnutí, jehož je Asociace protifašistických skupin (APFS) součástí. Čtenářům a čtenářkám nabídnu i genderovou perspektivu výzkumů subkultur a ženskou participaci v nich. Empirická část popisuje zvolené metody výzkumu - především semi-strukturované interview a sémiotickou analýzu obsahu - a jejich využití v praxi. Tato část diplomové práce zároveň tematizuje etické diskuze výzkumu a výzkumnou sebereflexivitu badatelky. Následně analyzuji výzkumná data a prezentuji závěry z nich vyplývající. V práci se zaměřuji na "obrození" Asociace antifašistických skupin (APFS) a jeho možný dopad na početnější zapojení žen.
Význam tetování v hardcore subkultuře
Řápek, Marek ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem tetování v hardcore subkultuře. V teoretické části reflektuje proměnu konceptu subkultur v kontextu jeho historického vývoje, přičemž důraz je kladen na koncept stylu v pojetí Centra pro současná kulutrální studia a post subkulturních teorií, především díle Davida Muggletona. V diachronní perspektivě se tato práce zabývá také fenoménem tetování a jeho funkcemi a významy, které jsou mu v současné společnosti připisovány. Nedílnou součástí teoretické části je deskripce hardcoru nejen z hlediska jeho vývoje v USA a také Československé, respektive České republiky, ale také z hlediska hudební stránky a sdílené ideologie, která je klíčových rysem této subkultury. Koncepty popsané v teoretické části jsou poté využity v samotném výzkumu, který je veden pomocí kvalitativní metodologie. Zkoumání si klade za cíl popsat významy a funkce v hardcore subkultuře a zjistit, zda-li jsou obsahy a motivace připisované tetování ovlivněny subkulturní ideologií, nebo jestli se především jedná o výraz soudobého individualistického diskurzu. Tetování je tedy v této práci zkoumáno z hlediska jeho individuální podstaty s přihlédnutím na subkulturní, respektive širší, celospolečenský kontext, který spolu definuje jeho podstatu a společenské vnímání.
Nová média v hudebním vzdělávání
Kolárová, Marta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou nová média v hudebním vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na popis současné situace - jak a nakolik jsou moderní technologie využívány při výuce hudby a jaký je jejich potenciál. V úvodu jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu (nová média, music 3.0, e-learning apod.) a zároveň je vypracován přehled současného stavu poznání zabývající se problematikou proměny hudebního vzdělávání v posledních letech. Tato úvodní část vychází z výzkumů a článků na téma proměny dnešního hudebního světa a nových možností žáků a studentů žijících v době všudypřítomného internetu a volně dostupných nových médií (aplikací, kurzů, vzdělávacích her, specializovaných sociálních sítí). Součástí teoretické části je i stručný přehled bezplatných a volně dostupných technologií, které by mohly být implementovány do českého hudebního vzdělávání, včetně návrhu na toto začlenění do výuky. Hlavní část předkládané práce sestává z kvalitativního výzkumu s hudebními pedagogy působícími na českých hudebních školách (a to všech úrovní - od základních uměleckých škol až po vysoké školy). Výzkum byl zacílen na zmapování aktuálního využití a potenciálního zájmu o technologie ve výuce na našich hudebních školách a zároveň na zjištění schopností a ochoty pedagogů sledovat současné trendy, míru...
Dobrovolná skromnost: Druhá generace
Kolářová, Marta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Východisko. Dobrovolná skromnost je forma životního stylu, jejímž typickým rysem je výběrová náročnost ve všech oblastech života člověka. Samotná náročnost života v dobrovolné skromnosti spočívá v sebekontrole spotřebního chování při dennodenní konfrontaci s mediálním tlakem, který je orientovaný na vysokou míru spotřeby. Cílem práce bylo zjistit, zda lidé, kteří vyrůstali v dobrovolně skromné rodině a byli v tomto duchu vychováváni, se i nadále drží dobrovolné střídmosti nebo se naopak od tohoto způsobu života odvrátili a připojili se k majoritnímu životnímu stylu založenému především na vysoké míře spotřeby. Metody a výsledky. Do výzkumu bylo zařazeno 40 respondentů, kteří splňovali podmínku, že dobrovolná skromnost byla součástí jejich výchovy. Osloveni byli lidé z alternativně žijících skupin (hnutí preppers, ekovesnice, makrobiotici, minimalisté, fóra matek věnujících se výchově a péči o dítě a další skupiny disponující fóry o alternativním způsobu života v dobrovolné skromnosti). Šetření probíhalo prostřednictvím elektronického dotazníku. Třináct respondentů ze čtyřiceti (32,5 %) plně odpovídalo námi stanovenému profilu dobrovolné skromnosti. Relativní četnost odpovědí od všech čtyřiceti respondentů, které naplňovaly požadavky skromného chování, činila 74,3 %. Hypotéza H1 předpokládala, že vlivem...
Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu
Oravcová, Anna ; Kolářová, Marta (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent) ; Vašát, Petr (oponent)
Bibliografický záznam ORAVCOVÁ, Anna. Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu. Praha, 2019. 171 s. Dizertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Školitelka: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. Abstrakt Hlavní téma předkládané dizertační práce je konstrukce autenticity v českém rapu, tedy na základě jakých charakteristik lze určitý rapový projev označit za "pravý". Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu subkultura, základních atributů hiphopové (sub)kultury a zejména definici autenticity jako klíčového konceptu. V konfrontaci se studiem západních hiphopových (sub)kultur práce zkoumá, které požadavky na autenticitu lze najít v české rapové hudbě a v jakých kontextech či situacích je autenticita českých rapperů a rapperek zvýznamňována. Empirická část práce je postavena na metodě "pohledu zevnitř" (insider research) a na třech kvalitativních přístupech ke sběru dat: (1) polostrukturované rozhovory s dvaceti rappery (včetně jedné rapperky), (2) kvalitativní obsahová analýza rapových textů a (3) zúčastněné pozorování. Výzkum probíhal od roku 2010 do roku 2016. Z daného výzkumu vyplývá, že českou hiphopovou subkulturu a český rap není možné analyzovat bez ohledu na původní, afroamerickou hiphopovou kulturu, která...
Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
Eliaš, Tomáš ; Kolárová, Marta (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou interaktivní aplikace pro výuku hry na hudební nástroj. Teoretická část se zaměřuje na využití internetu (web 2.0, web 3.0, music 3.0), informačních technologií a interaktivních aplikací v oblastech moderního hudebního vzdělávání a popisuje rovněž současný stav využívání těchto aplikací, který vychází především ze zahraničních odborných článků nebo studií zabývajících se touto problematikou. Hlavní část práce se skládá z kvalitativního výzkumu s konzervatoristy studujícími na vybraných pražských konzervatořích. Výzkum byl prováděn s cílem zjistit uživatelskou zkušenost konzervatoristů s těmito aplikacemi a se záměrem ověřit potenciál a reálný přínos takto koncipovaných aplikací.
Mýtus jménem americká střední škola
Zelená, Lucie ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Bakalářská práce "Mýtus jménem americká střední škola" se zabývá problematikou studia na střední škole ve Spojených státech amerických a to z pohledu Čechů, kteří prošli touto zkušeností. Práce se zaměřuje z větší části na skryté kurikulum, teda ty poznatky, dovednosti a postoje, které sice nejsou explicitně stanovené, přesto si je ovšem žáci ze školy odnášejí. Obecně lze hovořit také o termínu kulturní transmise, jelikož do skrytého kurikula jsou zahrnuty hodnoty, které učitel žákům v rámci výuky předává. Skryté kurikulum vyplývá zejména ze způsobu jakým se vyučuje, jak učitel přistupuje k žákům, co na nich oceňuje a podporuje. V menší míře se pak práce zabývá kurikulem oficiálně deklarovaným a to zejména po obsahové stránce výuky. Mezi zkoumaná témata tedy patří jednak charakter sociálních vztahů a interakcí mezi aktéry prostředí výuky, v rámci kterých se utváří neformální pravidla kooperace a soužití. Popsány jsou strategie a typy autorit, které učitel uplatňuje vůči deviantním žákům, a zároveň také, jak je takové chování definováno z učitelské perspektivy. Dále je předmětem zkoumání struktura výuky se zaměřením na to, jaký prostor je věnován jednotlivým aktérům a kdo určuje chod hodiny. A konečně jsou popsány nejběžnějších typy aktivit, kterých se žáci účastní přičemž podstatné jsou ty druhy...
Resocializace a reintegrace trestaných a propuštěných osob z výkonu trestu odnětí svobody
Babková, Johana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Tato práce je výzkumnou zprávou o kvalitativním výzkumu, který se týká života vězňů a propuštěných osob z výkonu trestu odnětí svobody. Zachycuje programy a konkrétní pomoc, která se podílí na reintegraci těchto osob zpět do společnosti. Studiem případů, které se orientují na vězně, propuštěné osoby a na instituce, které s nimi spolupracují, navrhuji možná řešení a zlepšení opětovného začlenění. Organizace a instituce, které s těmito osobami spolupracují, mají cíl - začlenit tyto osob zpět do společnosti, odhalovat překážky neúspěšné integrace a pokusit se je odstranit. Základem této analýzy jsou rozhovory, statistiky, výroční zprávy, biografie a korespondence. Cílem mé práce je odhalit, kde se objevují nesrovnalosti vidění problému neúspěšné integrace těchto osob z pohledu institucí a osob ohrožených sociálním vyloučením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 KOLÁŘOVÁ, Magdalena
7 KOLÁŘOVÁ, Magdaléna
4 KOLÁŘOVÁ, Marcela
15 KOLÁŘOVÁ, Marie
14 KOLÁŘOVÁ, Markéta
18 KOLÁŘOVÁ, Martina
21 KOLÁŘOVÁ, Michaela
6 KOLÁŘOVÁ, Monika
7 Kolárová, Marta
21 Kolárová, Michaela
7 Kolářová, Magdalena
4 Kolářová, Marcela
15 Kolářová, Marie
14 Kolářová, Markéta
18 Kolářová, Martina
21 Kolářová, Michaela
1 Kolářová, Michala
4 Kolářová, Miloslava
4 Kolářová, Miroslava
6 Kolářová, Monika
2 Kolářová, Mária
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.