Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj nové pyruvát-selektivní elektrody pro kontrolu kvality vína
Zelená, Lucie ; Solich, Petr (vedoucí práce) ; Sklenářová, Hana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra analytické chemie Kandidát: Lucie Zelená Školitelé: Prof. Maria da Conceição Branco da Silva, Dr. Célia Maria Pinto Gomes Amorim; Katedra analytické chemie, Farmaceutická fakulta, Univerzita Porto. Prof. RNDr. Petr Solich, CSc; Katedra analytické chemie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze. Název diplomové práce: Vývoj nové pyruvát-selektivní elektrody pro kontrolu kvality vína Pyruvát a další organické kyseliny mohou ovlivňovat vlastnosti vína jako je například chuť, barva, vůně nebo stabilita. Nové rychlé, levné, jednoduché a citlivé metody pro kontrolu kvality vína jsou neustále vyvíjeny. Cílem této práce byl vývoj nové selektivní elektrody pro potenciometrické stanovení pyruvátu ve vzorcích vína. Studovány byly elektrody s PVC membránami, ve kterých byl jako ionofor použit chlorid 5,10,15,20-tetrafenyl-21H,23H-porfin manganitý. Během optimalizace složení membrán bylo testováno několik rozpouštědel a lipofilních aditiv. Nejzajímavější výsledky ukázala membrána obsahující 2-nitrodifenylether jako rozpouštědlo a tetrakis(2-chlorofenyl)borát draselný jako aditivum. Elektrody s nejlepšími vlastnostmi jsou stále předmětem studia.
Postoj učitelů k nové kurikulární reformě
Zelená, Lucie ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce je pojata jako kvantitativní výzkumná studie. Její snahou je zachytit názor a postoj učitelů české základní školy na novou kurikulární reformu, která oficiálně vstoupila do praxe v roce 2005 v podobě Rámcových vzdělávacích programů. Nový systém kurikulárních dokumentů nahrazuje původní vzdělávací programy s centrálně danými osnovami a rozšiřuje tak do značné míry autonomii škol a pedagogických pracovníků, jejichž úkolem bylo vytvořit si vlastní školní vzdělávací program. Vedle proměny cílů případně obsahové stránky základního vzdělávání se zároveň mění i role a očekávání spojená s profesí učitele. Cílem šetření je zjistit a popsat, obecný názor učitelů na tuto změnu pojetí vzdělávání a její přínos na úrovni povinné školní docházky. Dalším úkolem je ukázat, jak učitelé hodnotí bariéry a své vnitřní motivace spojené s realizací reformních kroků na školách a jak se tyto bariéry promítají do jejich celkového postoje k reformě. Výzkum bude dále zjišťovat, jak učitelé vnímají změny, jež na školách proběhly od zavedení reformy do praxe a které prvky považují v souvislosti s její realizací za problematické. Cílem výzkumu je též zjistit, jak učitelé hodnotí svou vlastní snahu o implementaci změn do vlastní pedagogické praxe.
Mýtus jménem americká střední škola
Zelená, Lucie ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Bakalářská práce "Mýtus jménem americká střední škola" se zabývá problematikou studia na střední škole ve Spojených státech amerických a to z pohledu Čechů, kteří prošli touto zkušeností. Práce se zaměřuje z větší části na skryté kurikulum, teda ty poznatky, dovednosti a postoje, které sice nejsou explicitně stanovené, přesto si je ovšem žáci ze školy odnášejí. Obecně lze hovořit také o termínu kulturní transmise, jelikož do skrytého kurikula jsou zahrnuty hodnoty, které učitel žákům v rámci výuky předává. Skryté kurikulum vyplývá zejména ze způsobu jakým se vyučuje, jak učitel přistupuje k žákům, co na nich oceňuje a podporuje. V menší míře se pak práce zabývá kurikulem oficiálně deklarovaným a to zejména po obsahové stránce výuky. Mezi zkoumaná témata tedy patří jednak charakter sociálních vztahů a interakcí mezi aktéry prostředí výuky, v rámci kterých se utváří neformální pravidla kooperace a soužití. Popsány jsou strategie a typy autorit, které učitel uplatňuje vůči deviantním žákům, a zároveň také, jak je takové chování definováno z učitelské perspektivy. Dále je předmětem zkoumání struktura výuky se zaměřením na to, jaký prostor je věnován jednotlivým aktérům a kdo určuje chod hodiny. A konečně jsou popsány nejběžnějších typy aktivit, kterých se žáci účastní přičemž podstatné jsou ty druhy...
Vývoj nové pyruvát-selektivní elektrody pro kontrolu kvality vína
Zelená, Lucie ; Solich, Petr (vedoucí práce) ; Sklenářová, Hana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra analytické chemie Kandidát: Lucie Zelená Školitelé: Prof. Maria da Conceição Branco da Silva, Dr. Célia Maria Pinto Gomes Amorim; Katedra analytické chemie, Farmaceutická fakulta, Univerzita Porto. Prof. RNDr. Petr Solich, CSc; Katedra analytické chemie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze. Název diplomové práce: Vývoj nové pyruvát-selektivní elektrody pro kontrolu kvality vína Pyruvát a další organické kyseliny mohou ovlivňovat vlastnosti vína jako je například chuť, barva, vůně nebo stabilita. Nové rychlé, levné, jednoduché a citlivé metody pro kontrolu kvality vína jsou neustále vyvíjeny. Cílem této práce byl vývoj nové selektivní elektrody pro potenciometrické stanovení pyruvátu ve vzorcích vína. Studovány byly elektrody s PVC membránami, ve kterých byl jako ionofor použit chlorid 5,10,15,20-tetrafenyl-21H,23H-porfin manganitý. Během optimalizace složení membrán bylo testováno několik rozpouštědel a lipofilních aditiv. Nejzajímavější výsledky ukázala membrána obsahující 2-nitrodifenylether jako rozpouštědlo a tetrakis(2-chlorofenyl)borát draselný jako aditivum. Elektrody s nejlepšími vlastnostmi jsou stále předmětem studia.
Postoj učitelů k nové kurikulární reformě
Zelená, Lucie ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce je pojata jako kvantitativní výzkumná studie. Její snahou je zachytit názor a postoj učitelů české základní školy na novou kurikulární reformu, která oficiálně vstoupila do praxe v roce 2005 v podobě Rámcových vzdělávacích programů. Nový systém kurikulárních dokumentů nahrazuje původní vzdělávací programy s centrálně danými osnovami a rozšiřuje tak do značné míry autonomii škol a pedagogických pracovníků, jejichž úkolem bylo vytvořit si vlastní školní vzdělávací program. Vedle proměny cílů případně obsahové stránky základního vzdělávání se zároveň mění i role a očekávání spojená s profesí učitele. Cílem šetření je zjistit a popsat, obecný názor učitelů na tuto změnu pojetí vzdělávání a její přínos na úrovni povinné školní docházky. Dalším úkolem je ukázat, jak učitelé hodnotí bariéry a své vnitřní motivace spojené s realizací reformních kroků na školách a jak se tyto bariéry promítají do jejich celkového postoje k reformě. Výzkum bude dále zjišťovat, jak učitelé vnímají změny, jež na školách proběhly od zavedení reformy do praxe a které prvky považují v souvislosti s její realizací za problematické. Cílem výzkumu je též zjistit, jak učitelé hodnotí svou vlastní snahu o implementaci změn do vlastní pedagogické praxe.

Viz též: podobná jména autorů
4 ZELENÁ, Lenka
4 Zelená, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.