Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současný trend inkluze na příkladu magazínů Vogue CS a Vogue FR
Skorkovská, Sandra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Ivanišová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozmanitostí modelů v české a francouzské verzi časopisu Vogue. Je založena na třech výzkumech, které zmiňují nárůst popularity plus size, etnických, queer, handicapovaných a zralých modelů na přehlídkových molech, titulních stranách a Instagramu. Práce se zaměřuje na zastoupení tří takových skupin modelů, a to sice na modely různých odstínů pleti, modely různých typů postav a na modely ve věku 50 let a více. Cílem této práce je zjistit, zda (a do jaké míry) vybrané mutace časopisu Vogue zahrnují do svých obsahů vybrané skupiny prostřednictvím fotografií, které propagují produkt či značku, a jak se od sebe tyto mutace vzájemně liší. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá vymezením pojmu diverzita a reprezentací vybraných skupin v módním průmyslu. Následující kapitola charakterizuje časopisy, včetně časopisů zaměřených na ženy. Posléze je představena historie české i francouzské edice zkoumaného časopisu. Metodologická část se zabývá obsahovou analýzou 24 časopisů a jejich následnou komparací, přičemž bylo dohromady analyzováno 976 modelů. Kromě dvou výzkumných otázek jsou stanoveny taktéž tři hypotézy navazující na teoretickou část a výše zmíněné výzkumy.
Jazyková analýza podcastu Zkouškový
Tesařová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Jazyková analýza podcastu Zkouškový" se zabývá poměrně mladým formátem audio obsahu, který je v poslední době oblíbenou formou sdíleného obsahu. Podcast má dnes prakticky každý. Analýza se bude zabývat podcastovým seriálem popisující život mladých. Stejně jako formát, ve kterém byl pořad vyprodukován, i tvůrci podcastového seriálu Zkouškový jsou mladí lidé přinášející nová témata, jež jsou společností v mnoha případech zlehčována. Cílem bakalářské práce je předložit ucelenou případovou studii. Zhodnotit, zda jsou témata prezentována v souladu s motivací, na základě které pořad vznikl. Vyhodnotit, zda jsou slova, prostřednictvím kterých jsou životy mladých popisovány, vhodná. Teoretická část práci ukotví pomocí definic, vykreslením současné podcastové scény a představením analyzovaného pořadu. Analýza vychází z principů konverzační analýzy, zaměří se na podstatu jednotlivých charakterů postav pořadu. Následně podcastový seriál jazykově rozebere. Pomocí deskripce typických jazykových prostředků a ukázek z podcastového seriálu zhodnotí, jakým způsobem jsou dominantní témata prezentována. V závěru bakalářské práce shrnujeme již zjištěné poznatky. Vyhodnocujeme, zda je takový typ audio obsahu či obsahu jako takového užitečný v rámci společenského kontextu. K práci je přiložen...
Média pro mladou generaci: Jazyková analýza Jsem v obraze
Novotná, Adéla ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému trendu zpravodajských kanálů vznikajících na sociálních sítích a cílících především na mladou generaci. Digitální tvůrci využívají v rámci tvorby tohoto typu obsahu komunikační prvky typické pro online prostředí a zároveň pro komunikaci mladé generace. Práce tato specifika dokládá jazykovou analýzou příspěvků jednoho ze zástupců těchto platforem, instagramového profilu Jsem v obraze autorky Johany Bázlerové. Cílem práce je popsat signifikantní jazykové jevy, které se v tomto typu mediálních obsahů vyskytují, a to s ohledem na podmínky online prostředí a sociálních sítí a jejich tlaku na atraktivitu, rychlost a stručnost sdělení. Teoretická část této práce definuje specifika nových médií, digitalizace, Webu 2.0 a proměnu zpravodajského obsahu v prostředí sociálních sítí. Zároveň představuje samotný profil Jsem v obraze i jeho autorku a další obdobné projekty působící na sociálních sítích. Metodologická část charakterizuje metody využité při výzkumu. Vlastní jazyková analýza se opírá o poznatky odborné literatury a k popisovaným jazykovým prostředkům uvádí konkrétní příklady vyskytující se v příspěvcích publikovaných na instagramovém profilu Jsem v obraze. Výsledky analýzy jsou srovnány s teoretickými koncepty. Komparace je doplněna rozhovorem s autorkou...
Medializace Ivana Jonáka
Kobela, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Tato práce se věnuje reprezentaci Ivana Jonáka v diskurzu vybraných českých médií a poukazuje na fenomén celebritizace zločinců, který se začíná v mediálním prostředí stále častěji opakovat. Teoretická část se věnuje krátce základnímu uchopení fenoménu celebritizace a navazuje na popis Jonákova života s bohatou kriminální minulostí a hlavní kauzu spojenou s jeho jménem - nájemnou vraždu své manželky Ludviky. Zároveň se snaží přiblížit jeho vybudovaný kult osobnosti, který dle slov autora pomohla vybudovat právě média a způsoby, jak jej zasadila do diskurzu českých médií, vybudovala jednu z prvních kriminálních celebrit. V analytické části se dle stanovené metodologie kritické diskurzivní analýzy (CDA) dle Normana Fairclougha věnuje odkrytí hlavních diskurzivních rámců, ve kterých bylo téma v našem mediálním prostředí prezentováno a v jakých souvislostech se Jonák ve vybraných médiích nejčastěji objevuje. Poté se autor věnuje selektivnímu rozboru v oblasti populární kultury, podcastů, kde Jonákovo jméno vzhledem k vydání jeho autobiografie a vysílání dramatického pořadu Devadesátky, silně rezonovalo. V závěru práce nabídne shrnutí získaných poznatků a krátkou retrospektivu průběhu práce, navrhne další možná rozšíření zájmu o celebritizaci a navrhne další prostor pro výzkum tohoto fenoménu.
Vývoj vystupování Andreje Babiše mezi lety 2013-2017
Jimel, Šimon ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Popis osoby Andreje Babiše a jeho mediálních projevů může být užitečný nejen pro porozumění situaci české politiky. Jeho úspěchy na poli politiky i byznysu ho učinily jednou z nejvlivnějších osobností v Česku. Práce se proto soustředí na analýzu jeho verbálních i neverbálních komunikačních rysů, aby poskytla další náhled na tohoto osobitého politika. Tato práce se zabývá popisem a analýzou vystupování Andreje Babiše v mediálních debatách v raném období jeho politické kariéry v roce 2013 a porovnává je s obdobím v roce 2017, kdy se z Andreje Babiše stal již etablovaný politik. Cílem je nalézt charakteristické řečové a neverbální rysy, které se v jeho promluvách objevují, a srovnat je s jejich vývojem o 4 roky později. Práce analyzuje televizní a rozhlasové výstupy z veřejnoprávních médií - České televize a Českého rozhlasu. Teoretická část představuje východiska pro analýzu a analytickou část tvoří popis metodologie práce, deskripce zdrojů a samotná charakteristika komunikačních rysů zkoumaného.
Success factors of place branding of European cities
Zakharova, Dinara ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se věnuje určení faktorů ovlivňujících úspěšnost place brandingu evropských měst. Za faktory, které mohou ovlivnit úspěšnost implementace city brandingu v evropských městech, jsou považovány zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, zaměření strategie city brandingu na občany a zvýšení kvality života, zapojení zainteresovaných stran na úrovni EU reprezentované sítí "Eurocities", řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie place brandingu. Analýza prokázala, že budování značky města je komplexní proces, který nelze ovlivnit jedním faktorem. V průběhu analýzy byly nastíněny tři faktory, které jsou nezbytné pro úspěch city brandingu evropských měst. Mezi tyto faktory patří zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie tvorby značky místa. Rovněž byla identifikována kombinace faktorů postačující k vytvoření place brandingu. Aby byl tedy place branding úspěšný, měla by strategie place brandingu současně zapojit občany, zaměřit se na občany a zvýšení kvality života, zahrnout do své agendy řízení digitální identity a rétoriku "zelenosti" a udržitelnosti. Na základě případů vybraných ke studiu se ukázalo, že členství v síti...
Sémiotická analýza vybraných módních reklam se zaměřením na green marketing
Konířová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá módním průmyslem, green marketingem a sémiotikou. Teoretická část práce je zaměřena na módu a udržitelnost. Práce se nejdříve věnuje problematice módního průmyslu, identifikuje módní trhy a aktuální trendy v tomto odvětví. V práci jsou uvedeny i příklady módních značek v rámci módních trhů a problémy, se kterými se textilní průmysl potýká. Druhá kapitola se věnuje green marketingu, jeho počátkům, současné situaci na trhu, jak globálním, tak českém a v neposlední řadě uvede i problematiku greenwashingu. Práce rozebírá téma udržitelné spotřeby, což je koncept úzce propojený s módou a specifiky green marketingu v módním průmyslu. Třetí kapitola se zabývá sémiotikou, významnými teoretiky a jejich teoriemi a definuje základní pojmy sémiotiky. Dále předkládá jednotlivé fáze sémiotické analýzy. V další kapitole je uvedena metodika praktické části bakalářské práce. Praktická část práce je pokryta v páté kapitole, ve které je provedena sémiotická analýza vybrané marketingové komunikace. U každé analyzované reklamy byla provedena identifikace textu a analýza prvního a druhého stupně označování. Na základě provedené analýzy bylo možné stanovit závěr a odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jakým způsobem komunikují módní značky téma udržitelnosti v prostředí sociálních sítí?"....
Postoj generace Z k ochraně online soukromí a sběru dat pro účely personalizované reklamy
Kubiš, František ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním dopadu personalizované reklamy na ochranu soukromí uživatelů sociálních sítí, konkrétně Facebooku a Instagramu. V teoretické části je proto nejprve vymezen pojem soukromí, dále charakterizována generace Z a nakonec popsán společný byznys model sociálních sítí Facebooku a Instagramu, založený na personalizované reklamě a sběru dat. V praktické části práce jsou vyhodnoceny hloubkové rozhovory se zástupci české generace Z a na základě získaných dat je zjišťováno, jaké povědomí má česká generace Z o fungování personalizované reklamy, o rozsahu souvisejícího sběru dat a nakonec je zkoumán i celkový postoj a přístup k otázce ochrany online soukromí.
Zobrazování ženy v reklamě na intimní produkty na sociálních sítích
Filipová, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou genderových stereotypů v reklamě na intimní dámské produkty. Téma je nejprve popsáno z teoretického hlediska, kde je vysvětlen koncept genderového stereotypu a menstruačního tabu. Zvolenou metodologií práce je kvantitativní obsahová analýza, která zkoumá obsahy profilů vybraných značek Always, tampony o.b., Ria a Snuggs na sociální síti Instagram za kalendářní rok 2021. Výsledky analýzy ukazují, že je žena v době menstruace zobrazována osamoceně za zavřenými dveřmi domova. Ve své komunikaci značky využívají prvky detabuizace menstruace, ale do komunikace nevpouští muže. Stereotypní zobrazování ženy v bílém oblečení a aktivně sportující reklamního prostoru mizí.
Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku
Richter, Daniel ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku" se věnuje činnosti Českých center, konkrétně centra v New Yorku, při komunikaci cílů zahraniční politiky ČR a budování pozitivního obrazu země u zahraniční veřejnosti. V úvodní teoretické části s vymezením pojmů veřejná diplomacie a nation branding shrnuje poslání, historii a vývoj Českých center a popisuje vládní koncepci jednotné zahraniční prezentace ČR. Připomíná rovněž historii newyorského České centra. Praktická část se opírá o autorův výzkum na vzorku americké a české veřejnosti o jejím povědomí o existenci Českých center, resp. Českého centra v New Yorku, a o jejích preferencích a doporučeních týkajících se jeho programové nabídky. Tato zjištění autor konfrontuje se skutečnou programovou skladbou newyorského centra. Práce se věnuje také aktuální komunikaci s cílovými skupinami Českého centra New York, přičemž čerpá ze zveřejněných dokumentů a z rozhovorů autora s reprezentanty Českých center. Poznatky shrnuje v analýze, na jejímž základě přináší stručné doporučení k posílení role Českého centra New York na poli veřejné diplomacie a nation brandingu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.