Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální vzdělávání na pražských gymnáziích z pohledu studentů a učitelů
Navrátilová, Tereza ; Odstrčilová, Klára (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je výzkum mediálního vzdělávání na vyšších stupních pražských gymnázií, a to kvalitativní metodou z pohledu hlavních aktérů - studentů a učitelů. Hlavním impulzem pro zaměření na gymnaziální studenty z Prahy bylo, že právě tato skupina dosahuje nejvyšších výsledků, co se týče úrovně mediální gramotnosti napříč českými studenty. Pro účely analýzy byla použita data sesbíraná skrze polostrukturované hloubkové rozhovory s pedagogy na pražských gymnáziích, ohnisková skupina se studenty druhého ročníku čtyřletého studijního programu Gymnázia Na Zatlance a online dotazník, který vyplnilo 55 studentů z různých pražských gymnázií. Data byla následně analyzována metodou otevřeného kódování a tematické analýzy. Výsledky ukázaly, že ačkoliv je mediální výchova zařazena jako průřezové téma do rámcově vzdělávacího plánu, polovina respondentů odpověděla, že se jim mediálního vzdělávání nedostává. Zároveň ukázal, že její zařazení do výuky závisí na jednotlivých učitelích a jejich osobní motivaci k její výuce. Učitelé pak cítí nedostatečný prostor a prioritizaci tématu ze strany vedení škol. Pokud se výuka na školách vyskytuje, tak spíše jako průřezové téma, pouze zřídka jako samostatný předmět. Učitelé i žáci se cítí částečně gramotní. Žáci cítí větší jistotu při ovládání nových...
Média pro mladou generaci: Jazyková analýza Jsem v obraze
Novotná, Adéla ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému trendu zpravodajských kanálů vznikajících na sociálních sítích a cílících především na mladou generaci. Digitální tvůrci využívají v rámci tvorby tohoto typu obsahu komunikační prvky typické pro online prostředí a zároveň pro komunikaci mladé generace. Práce tato specifika dokládá jazykovou analýzou příspěvků jednoho ze zástupců těchto platforem, instagramového profilu Jsem v obraze autorky Johany Bázlerové. Cílem práce je popsat signifikantní jazykové jevy, které se v tomto typu mediálních obsahů vyskytují, a to s ohledem na podmínky online prostředí a sociálních sítí a jejich tlaku na atraktivitu, rychlost a stručnost sdělení. Teoretická část této práce definuje specifika nových médií, digitalizace, Webu 2.0 a proměnu zpravodajského obsahu v prostředí sociálních sítí. Zároveň představuje samotný profil Jsem v obraze i jeho autorku a další obdobné projekty působící na sociálních sítích. Metodologická část charakterizuje metody využité při výzkumu. Vlastní jazyková analýza se opírá o poznatky odborné literatury a k popisovaným jazykovým prostředkům uvádí konkrétní příklady vyskytující se v příspěvcích publikovaných na instagramovém profilu Jsem v obraze. Výsledky analýzy jsou srovnány s teoretickými koncepty. Komparace je doplněna rozhovorem s autorkou...
Instagram a jeho rizika a pozitivní stránky vnímané očima mladistvých ve věku 12-15 let
Wagenknechtová, Anna ; Odstrčilová, Klára (vedoucí práce) ; Nainová, Victoria (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a na vnímání této platformy adolescenty ve věku 12-15 let. Konkrétně se práce zabývá riziky a pozitivními stránkami či příležitostmi, jež mladiství na této sociální síti vidí. Cílem práce je tedy zodpovědět na výzkumnou otázku: Která rizika a příležitosti dospívající mezi 12-15 lety vnímají na sociální síti Instagram? Teoretická část je věnována tématům souvisejícím se sociálními sítěmi a dospívajícími. Je zde popsána platforma Instagram, její vznik a vývoj, uživatelé, uživatelské rozhraní a algoritmus. Dále představuje věkovou skupinu relevantní pro tento výzkum, její vztah k internetu, možná rizika a příležitosti v online prostředí a na závěr teoretické části jsou popsány motivace uživatelů k používání Instagramu. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu skrz hloubkové rozhovory zkoumá, jak respondenti Instagram vnímají, jak jej používají a jaká rizika či příležitosti na něm vidí.
Vliv influencerů na informovanost generace Z na sociálních sítích (na příkladu pandemie Covid-19)
Dostálová, Veronika ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možným vlivem influencerů na informovanost Generace Z o aktuálním dění a pandemii covid-19. Mimo to chce práce zjistit postoj příslušníků Generace Z k influencerům šířícím informace na sociálních sítích, zejména v souvislosti s relevantností a ověřitelností těchto informací. Mezi hlavní témata práce spadají sociální sítě, influenceři a Generace Z, které jsou v teoretické části představeny do většího detailu. Výzkumné šetření bylo provedeno formou šesti polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se členy Generace Z. Realizace rozhovorů i analýza dat následovaly metodu zakotvené teorie. Výsledky naznačují, že participanti stále preferují spíše tradiční mediální zdroje, i v otázce důvěryhodnosti. Participanti si jsou vědomi existence informačního vlivu influencerů, ale přistupují k nim spíše negativně, i přesto, že během pandemie covid-19 minimálně od jednoho influencera informace čerpali. Hlavním limitem práce byl především malý počet a gendrově nevyvážený výběr participantů a také částečný úpadek zájmu o téma covid-19.
Mediální obraz povinné státní maturity z matematiky ve vybraných médiích
Kalášková, Jana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Povinná maturita z matematiky je mezi odbornou ale i laickou populací dlouhodobě diskutované téma. S novelou školského zákona, přikazující povinnou maturitu z matematiky pro všechny studenty středních škol, poprvé přišel bývalý ministr školství Marcel Chládek. Maturita měla být poprvé povinná pro studenty, kteří skládají svou maturitní zkoušku ve školním roce 2020/2021. V červnu roku 2020 prezident České republiky Miloš Zeman povinnou maturitu z matematiky zrušil. Nyní mohou studenti volit mezi cizím jazykem a matematikou. Tématem práce je problematika povinné maturity z matematiky a její mediální obraz v médiích, v mém případě ve zpravodajství televize Nova a České televizi, kde budu zkoumat pokrytí tématu v hlavních večerních zprávách obou médií. Cílem mé práce je zjistit, jak zkoumaná média vyobrazila tuto problematiku v období od června roku 2013 do června roku 2020, kolik reportáží tématu věnovala, jak byly dlouhé, jaké osoby jsou s tématem spojené a jaké strany s k tématu vyjádřily.

Viz též: podobná jména autorů
1 Odstrčilová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.