Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Examples of Using of Electrochemical Detection at Pencil Graphite Electrode with Enzymatic Labeling for Analysis of Nucleotide Sequence
Plucnara, Medard ; Haroniková, Lucia ; Špaček, Jan ; Havran, Luděk ; Horáková, Petra ; Pivoňková, Hana ; Ecsin, E. ; Erdem, A. ; Fojta, Miroslav
Many examples of utilization of enzymatic labeling for DNA sequence analysis has been described in literature so far. Some of them involve hybridization with complementary biotinylated probe, while others use incorporation of biotinylated nucleotides into DNA strand by DNA polymerases. Common approach is then binding of streptavidine-enzyme conjugates to biotin tags and incubation with substrate, which is converted to detectable product. Here, two recent applications using this principle are described for the detection of PCR amplicons and for SNP typing. Both techniques are combined with detection at pencil graphite electrodes.
Sebepoznávací výtvarný kurz
HORÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá skupinovou arteterapií s intaktní populací, kterou prozkoumává na vytvořeném a zrealizovaném modelu skupiny s názvem Sebepoznávací výtvarný kurz. Teoretická část ozřejmuje čtenáři aspekty skupinové psychoterapie otázky účinných faktorů změny, úlohu terapeuta, aspekty na straně klienta, průběh skupin. Dále se zaměřuje na problematiku skupinové arteterapie otázky struktury, technik, interpretace a intervence. Praktická část představuje konkrétní příklad arteterapeutické skupinové práce s intaktní populací, v případových studiích je podrobně popsána práce s jednotlivými klienty. Práce ozřejmuje účinky skupinové arteterapie v oblasti duševní hygieny a osobnostního rozvoje.
Komunikace mezi člověkem a strojem v současné vizuální kultuře
Horáková, Petra ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Ivan, Michal (oponent)
V diplomové práci nazvané Komunikace mezi člověkem a strojem v současné vizuální kultuře se budu zabývat zkoumáním a analyzováním filmu Spikea Jonzeho s názvem Ona (Her) z roku 2013, který se zaměřuje na propojení umělé inteligence s reálným lidským světem. Zajímat mne bude především téma umělé inteligence a virtuální reality a komunikace se strojem. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první, teoretická část, bude zaměřena na vybraná díla teoretiků nových médií, kdy mne bude zajímat především téma interakce mezi člověkem jakožto tělem a strojem jakožto počítačem, dále také vývoj počítačů a internetu, který vedl až k současnému vývoji v oblasti umělé inteligence a komunikace. Druhá část pak bude případová studie, ve které budu analyzovat film Ona, ve kterém je interakce mezi člověkem a strojem hlavním tématem. Pracovat budu v teoretické části především s knihami Lva Manoviche, Marshalla McLuhana, Pierra Lévyho, Johna Searla a Paula Virilia, ale i Jakuba Macka nebo Marka B.N.Hansena. Klíčová slova Stroj, umělá inteligence, virtuální realita, nové média, počítače, internet
Vliv krátkodobého programu slackline na rychlost osvojování specifických dovedností a svalové síly hlezenního kloubu
Horáková, Petra ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Vliv krátkodobého programu slackline na rychlost osvojování specifických dovedností a svalové síly hlezenního kloubu. Cíl: Cílem práce je posoudit krátkodobý program slackline na rychlost zvládnutí specifických dovedností rovnováhy a na sílu hlezenního kloubu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 20 jedinců, bez zkušenosti s chůzí na slackline, rozdělených na 3 skupiny. První tréninkovou skupinu tvořili 4 ženy a 2 muži (věk 24,5 ± 1,3 roku, tělesná hmotnost 63,7 ± 9 kg, výška 167,4 ± 8,3 cm), jejichž trénink na slackline obsahoval 2 tréninkové jednotky týdně po dobu 60 minut. Druhou tréninkovou skupinu tvořilo 5 žen a 3 muži (věk 24,6 ± 0,69 roku, tělesná hmotnost 70,05 ± 9,1 kg, výška 176,6 ± 7,7 cm), kteří trénovali na slackline jednou týdně po dobu 60 minut. Třetí kontrolní skupinu tvořilo 5 žen a 1 muž (věk 25,7 ± 3 roku, tělesná hmotnost 63,2 ± 7,4 kg, výška 168,7 ± 5 cm). Tréninkový program trval 8 týdnů. Úroveň dovedností byla měřena na začátku, v polovině a na konci tréninkového programu v místě "sweet spot" slackline. Dále byla měřena síla dorzální a plantární flexe hlezenního kloubu na izokinetickém dynamometru před začátkem a na konci tréninkového programu. Síla byla posuzována pomocí maximálního momentu síly při úhlové rychlosti 30ř. Výsledky: První skupina zvýšila dovednosti o 51,2%...
Příčiny vzniku dětské obezity nesouvisející se zdravotním stavem
Horáková, Petra ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Název: Příčiny vzniku dětské obezity nesouvisející se zdravotním stavem Cíle: Tato práce je zaměřena na problematiku příčin vzniku dětské obezity nesouvisející se zdravotním stavem. Spolupracovat budu s dětmi ve věku 11 až 15 let ze ZŠ Velké Přílepy a Gymnázia Nad Štolou v Praze. Cílem práce je zhodnocení životního stylu, pohybové aktivity a stravovacích návyků dětí v městské a vesnické škole. Půjde především o faktory či vlivy, jako je nedostatek pohybu a sedavý způsob života, nevhodné výživové zvyklosti a přejídání, tlak prostředí, rodinné vlivy, sociálně-ekonomické podmínky života a další. Bude zkoumáno, jaká je rozdílnost mezi školami a vyhodnoceno BMI všech dětí. Metody řešení: Pro zjištění výsledků je použita kvantitativní metoda - anketa. Série 14 uzavřených otázek, jejichž cílem je získat informace od dětí ze dvou různých škol. Z otevřených otázek (věk, tělesná hmotnost a tělesná výška) je vyhodnoceno BMI. Celkem odevzdalo anketu 160 dětí. Otázky byly zaměřeny na stravovací režim a návyky, otázky související s pohybovou aktivitou a životním stylem dětí. Výsledky: Děti na vesnici mají mnohem horší stravovací návyky a méně pohybu než děti ve městě. Na vesnici se vyskytuje více dětí s nadváhou a obezitou a to zejména u chlapců. Klíčová slova: BMI, nadváha, obezita, pohybové aktivity,...
Sociální začlenění bezdomovců jako sociálně pedagogický problém
Horáková, Petra ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, první je věnována seznámení se s problematikou bezdomovectví. V druhé kapitole se zabývám sociálními aspekty tohoto jevu, jako je sociální vyloučení a s tím spojená problematika sociální začlenění. Závěrečná kapitola pojednává o možnostech pomoci směřované lidem bez domova. Praktická část patří kvalitativnímu výzkumu, kterým se snažím prostřednictvím deseti případových studií přiblížit osudy bezdomovců, jež vyhledali služeb instituce, kde mohou získat kvalifikovanou pomoc při řešení širokého spektra problémů, které mohou být příčinou jejich dosavadní situace. Analýzou získaných dat se snažím zjistit, co stojí za možným úspěchem, či neúspěchem těchto osob ve snaze o sociální začlenění.
Problémy náhradní rodinné péče v České republice
Horáková, Petra ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá popisem náhradní rodinné péče a jejích forem. Na začátku je zdůrazněna důležitost rodinné péče pro vývoj dítěte. Dále je popsána legislativa týkající se náhradní rodinné péče a také podmínky nutné pro její zprostředkování. V teoretické části je též popsána historie náhradní rodinné péče u nás i ve vybraných státech a dále některé slabé stránky daného systému. Druhou částí práce je empirický výzkum mezi několika vybranými sociálními pracovníky pracujícími v oboru náhradní rodinné péče. Cílem tohoto výzkumu je zjištění názoru respondentů na jejich vzdělávání a potřebné osobnostní předpoklady pro dobré vykonávání jejich profese.
Možnosti integrace výuky zeměpisu a výtvarné výchovy
Horáková, Petra ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Integrovaná výuka si našla zejména během posledních let svoje místo i na českých školách. S její pomocí dochází k prohlubování znalostí žáků a především k pochopení mezipředmětových vztahů učiva a obecně k lepšímu propojování informací. Vzájemná integrace odborných předmětů a výchov vede zejména k rozvoji klíčových kompetencí žáků. V této práci se zabývám možnostmi integrace geografie a výtvarné výchovy, které nejsou doposud takto komplexně zpracovány. Vzájemné propojení předmětů je možné po stránce obsahové, nebo jako alternativa didaktických her či prostředek rozvoje znalostí a dovedností dítěte. Tato forma integrované výuky má navíc silný motivační účinek a pomáhá rozvíjet řadu klíčových kompetencí. Součástí práce jsou kromě rozboru kurikulárních dokumentů a vyhledávání společných témat zeměpisu a výtvarné výchovy také praktické náměty do hodin geografie a návrhy konkrétních aktivit. Součástí práce je odučená modelová hodina a následné zhodnocení přínosu a účinnosti této výukové metody formou didaktického testu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 HORÁKOVÁ, Pavla
4 HORÁKOVÁ, Pavlína
28 HORÁKOVÁ, Petra
12 Horáková, Pavla
4 Horáková, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.