Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá rolí osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách zřízených podle §16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. Hlavním cílem práce bylo analyzovat a popsat roli osobního asistenta. Cíl byl východiskem pro dvě výzkumné otázky, díky nimž jsem zjistila, jakým způsobem podporuje osobní asistent žáka při vzdělávání, a jak hodnotí působení a roli osobního asistenta při vzdělávání žáků osobní asistent, vedoucí služby poskytující osobní asistenci a zástupce školského zařízení. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury a kvalitativním výzkumem. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje především na objasnění pojmů osobní asistent, asistent pedagoga, speciální vzdělávání, zdravotní postižení a vysvětlení pojmu osoba se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích, ve kterých jsem realizovala výzkum. Byly to Centrum ARPIDA, Centrum Kaňka a Diakonie Rolnička. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce může být zdrojem informací, volně dostupných v akademické knihovně Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. A to nejen pro studenty specializovaných oborů, ale také pro širokou a laickou veřejnost. Práce přináší poznatky v oblasti role a pozice osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z výsledku výzkumu je patrné, že osobní asistent je důležitou a nezbytnou součástí vzdělávacího procesu žáků, hlavně těch s těžkým zdravotním nebo kombinovaným postižením.
Herectví v alternativním divadle
Dvořáková, Kateřina ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje specifika herecké tvorby v inscenacích režisérky Kláry Hutečkové. Její autorka nejprve ukazuje, jakým způsobem se spolupráce během studií na DAMU vyvíjela, přičemž si všímá, že už v počátcích se často vymyká tradičnímu pojetí herectví jako tvorby postavy. Spolupráce vyvrcholila v roce 2016 vytvořením absolventské inscenace K majáku, do strany 73, ve které se uplatňují poznatky z dřívější práce. Stěžejní je tedy analýza této inscenace, která zkoumá způsob herecké práce a vede k definování hereckého projevu třemi typy: postava, mezi postavou a prostředníkem, prostředník. V závěru práce jsou tyto tři typy aplikovány na konkrétní příklady hereckého projevu v inscenaci.
Vliv aktivního způsobu vedení výuky hudební výchovy na vybrané cizojazyčné dovednosti žáků mladšího školního věku
Dvořáková, Kateřina ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Hudba je součástí našich životů, ať už se jedná o poslech, zpěv nebo hru na nástroj. Hudební trénink má navíc vliv na rozvoj mozku a učení jazyka. Cílem této diplomové práce je blíže prozkoumat vztah mezi rozvojem hudebních a cizojazyčných dovedností dětí mladšího školního věku. Konkrétně pak porovnat úroveň dovedností v cizím jazyce u žáků ze tříd s odlišným způsobem vedení hudební výchovy. Výzkumu se účastnili žáci 5. ročníků, kteří byli rozděleni do tří skupin. Ty se lišily intenzitou a přístupem k hudební výchově. U první skupiny byla intenzita 1 vyučovací hodina týdně a náplní této hodiny byl zpěv. U dalších dvou skupin byla náplní kromě zpěvu také například hra na flétnu, Orffovské nástroje či pohybová výchova. Lišily se ale v intenzitě. Jedna ze skupin měla 1 a druhá 3 vyučovací hodiny týdně. Většina žáků, která měla vyšší intenzitu hudební výchovy ve škole se jí věnovala také mimoškolně. Všechny tři skupiny měly shodnou časovou dotaci anglického jazyka v jednotlivých ročnících. Žáci byli testováni prostřednictvím Cambridge testu "Movers" v oblastech poslechu, čtení a psaní. Analýza dat ukázala, že žáci, kteří absolvují rozšířenou výuku hudební výchovy a ve většině případů také mimoškolní hudební výchovu, dosahují celkově lepších výsledků v testu z anglického jazyka. Pouze v případě...
Pojetí výuky u učitelů 1. stupně základní školy a možnosti jeho proměny
Dvořáková, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce pojednává o pojetí výuky u učitelů 1. stupně základní školy a o možnostech jeho proměny. V teoretické části bylo cílem shrnout dosavadní zjištění o tom, jaké složky učitelovo pojetí obsahuje, jakým způsobem se učitelovo pojetí výuky formuje a jaké faktory mohou vyvolat změny v učitelově pojetí výuky. Hlavním cílem empirické části této práce bylo zjistit, jaké pojetí výuky mají vybraní respondenti. Dílčím cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem se učitelovo pojetí u vybraných respondentů formovalo a jaké faktory ovlivňovaly možné proměny v učitelově pojetí výuky. Klíčová slova: pojetí výuky, vlastnosti pojetí výuky, funkce pojetí výuky, sebereflexe, změny pojetí výuky, učitel, 1. stupeň základní školy
Marketingová komunikace alternativních obsahů v kinodistribuci
Dvořáková, Kateřina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce "Marketing alternativních obsahů v kinodistribuci" se zabývá fenoménem přenosů z opery, divadla, baletu, koncertů, výstav, sportovních utkání a dalších událostí do kin. Pro tyto přenosy se vžilo společné označení alternativní obsah a během několika let se staly nedílnou součástí programu českých kin. V teoretické části práce je popsán art marketing, jeho specifika a vývoj. Další část práce se věnuje historii alternativního obsahu a okolnostem, které umožnily jeho příchod na trh. Jsou zde také popsány příklady jednotlivých druhů alternativního přenosu. Praktická část práce krátce představuje společnost Aerofilms jako hlavního distributora alternativního obsahu na českém trhu a věnuje se analýze marketingové komunikace spjaté s vybranými druhy přenosů. Následně jsou určena specifika, která se k marketingové komunikaci alternativních obsahů váží a je určeno, které komunikační techniky se jeví jako nejefektivnější.
Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly.
Právní úprava náhrady škody způsobené vybranými zvláště chráněnými živočichy
Dvořáková, Kateřina ; Stejskal, Vojtěch (oponent) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou náhrady škody způsobené vybranými ohroženými druhy živočichů. Pozornost je věnována též právním normám věnujícím se ochraně biodiverzity, zaměřuje se také na v teorii i právní praxi velmi zajímavé téma - právní postavení živočichů. Obsahuje také alternativy náhrady škody, navrhované změny současné právní úpravy a stručnou komparaci s právní úpravou Spolkové republiky Německo.
Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem
Dvořáková, Kateřina ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina. Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem. Praha: Filosofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013. 82 s. Diplomová práce. Tato diplomová práce se zabývá mladistvými pachateli trestné činnosti a jejich rodinným prostředím a vztahy v rodině. Teoretická část práce mapuje význam rodiny v období adolescence a s ní spojené specifické faktory, které mohou mít vliv na to, zda se dospívající protiprávního jednání dopustí či nikoliv. Význam rodinného prostředí byl východiskem pro navržení, tvorbu a realizaci psychosociálního programu Spolu. V případě spáchání trestné činnosti mladistvým, jsou vztahy mezi rodinnými příslušníky ještě více ohroženy, což se jeví jako rizikové pro jeho další vývoj a výchovu. Cílem programu proto bylo posílit osobnost mladistvého a vztahy v jeho rodině. Smyslem jednotlivých aktivit programu bylo, v rámci bezpečného prostředí, umožnit mladistvým pachatelům trestné činnosti a jejich rodičům sdílet některé podstatné informace z jejich života, pomoci s reflexí prožitků. Záměrem těchto aktivit bylo také posílit prožitek rodinné soudržnosti, potřeby vzájemné ohleduplnosti a podpory. Program Spolu byl realizován se třemi mladistvými a jejich matkami (samoživitelkami). Životní příběhy těchto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 DVOŘÁKOVÁ, Kamila
2 DVOŘÁKOVÁ, Karla
12 DVOŘÁKOVÁ, Karolina
12 DVOŘÁKOVÁ, Karolína
56 DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
25 DVOŘÁKOVÁ, Klára
28 DVOŘÁKOVÁ, Kristýna
9 Dvořáková, Kamila
12 Dvořáková, Karolína
25 Dvořáková, Klára
2 Dvořáková, Klára,
2 Dvořáková, Kristina
28 Dvořáková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.