Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lávka pro pěší v Nové Karolině v Ostravě
Havelka, Jiří ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce lávky pro pěší. Lávka překlenuje pozemní komunikace a železniční trať. Jedná se o návrh nové konstrukce v Nové Karolině v Ostravě. Lávka má rozpětí 200 m. Nosnou konstrukci tvoří dvě dvojice k sobě skloněných oblouků vetknutých do základů. Na oblouky je zavěšena mostovka tvořená komorovým nosníkem. Táhla jsou uspořádána tak, aby v podélném pohledu tvořila tvar písmene “V”. Mostovka je mezilehlá ocelová ortotropní. Oblouky jsou spojeny v horní části zavětrováním. Větrové ztužidlo má tvar příhradové soustavy.
Ženské aktivity v českém politickém katolicismu (1896-1939)
Havelka, Jiří ; Nešpor, Zdeněk (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent) ; Lenderová, Milena (oponent)
Disertační práce vychází ze sociokulturního či sociálněantropologického přístupu k náboženství, který (kromě jiného) tvrdí, že náboženství je závislé na společnosti, ve které se vyskytuje. Disertační práce nemá ambice postihnout široké spektrum názorů na úlohu ženy z "oficiálních míst" katolické církve. V disertační práci jde především o hledisko katolických žen samotných. Cílem tak bude sledování proměn sebepojetí katolických žen, zda (a popřípadě jakým způsobem) se i v nich projevily společenské či modernizační změny. Pozornost bude též zaměřena na to, jakým způsobem své pojetí vyjednaly uvnitř českého politického katolicismu. Časové vymezení zahrnuje konec devatenáctého století, kdy se začínají v českém prostředí zvyšovat možnosti uplatnění žen ve veřejné sféře, a období samostatného Československa, v jehož ústavě bylo deklarováno rovnoprávné postavení žen s muži.
Apologie mistra úniků
Zupanc Lotker, Sodja ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; JIŘIČKA, Lukáš (oponent)
ZUPANC LOTKER, Sodja. Apologie mistra úniků: Proměny metod současného divadla směřující k prostorové dramaturgii. Diplomová práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2017, 226 stránek. Divadelní praxe prošla od poloviny minulého století radikálními změnami: 1) vyprávění se decentralizovalo a fragmentovalo, 2) představení vznikají v nedivadelních prostorech, 3) v představeních se využívají autentické materiály, a 4) probíhá snaha mentálně či fyzicky zaktivovat a zapojit diváka do akce. Hlavním předmětem mé práce je inscenace Apologie mistra úniků (Apology of the Escapologist) maďarského divadelního souboru Krétakör z roku 2009, jež poslouží jako příklad metod, jež využívá prostorová dramaturgie. Představení Apologie mistra úniků provedlo diváky osmi různými prostory, jež měly původně různé funkce (ulice, garáže, industriální prostor, nemocnice, domov důchodců, bazén, kanceláře, náměstí), ale žádné z nich nebylo zamýšleno pro divadelní produkci. Celá akce proběhla v několika vlnách během osmi týdnů od 8. března do 1. května, 2009 v městské části 9 v Budapešti. Představení mělo pět částí, z nichž každá obsahovala části další. Proběhlo na osmi různých místech během osmi týdnů a každá část byla divákům předvedena na jiném místě a v jiný den. Představení bylo koncipováno tak, aby divákům poskytlo různé specifické zážitky. Diváci si z uvedených fragmentů museli sami složit příběh a zároveň byli nuceni fyzicky následovat příběh-akci. Představení věnovali nejen svoji pozornost a energii, ale také čas, který přesahoval jeden večer obvyklého představení. Diváci měli možnost vstupovat do prostoru inscenace. V této práci popisuji současné divadlo jako sdílený prostor, do kterého vstupují diváci. Současná dramaturgie se díky prostorové dramaturgii stává „demokratickým“ systémem bez striktní hierarchie a centra a vytváří možnost nových vztahů mezi divadelními elementy, kde jsou diváci dalším důležitým dramaturgickým prvkem inscenace. Prostorová dramaturgie dále používá autentický materiál (prostor, komunity, diváky) a utváří nové vztahy mezi realitou a fikcí. Inscenace Apologie mistra úniků má silný politický aspekt motivovaný současnou politikou v Maďarsku, a proto se budu věnovat jak politické situaci v Maďarsku, tak i politickým aspektům prostorové dramaturgie. Budu popisovat vytváření pozic a vytváření vztahů vztahování jako hlavní strategie prostorové dramaturgie, které mají silný politický nádech.
Mechanismy tvůrčího procesu
Hadušovská, Michala ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
V diplomové práci Mechanismy tvůrčího procesu autorka zkoumá a reflektuje vlastní tvorbu a kreativní proces. Cílem tohoto zkoumání je objevit vnitřní řád a logiku tvůrčího procesu, resp. odhalit mechanismy a nástroje, se kterými pracuje. Poznání a zvědomění používaných technik má sloužit tomu, aby bylo možné nástroje líp poznat, vědomě uchopit a především rozvíjet. Nejdůležitějším cílem diplomové práce bylo pokusit se odsledovat fáze a proměny tvůrčího procesu od tvůrčího nápadu až po realizaci představení. Pro lepší orientaci jsou proces tvorby i text diplomové práce rozdělené do čtyř fází a dvou širších okruhů. První okruh se zabývá obdobím příprav, druhá část je reflexí jeho praktické části, divadelních zkoušek. Sledování vlastní cesty a osobitého způsobu i přístupu k tvorbě z odstupu, přineslo autorce jasnější obraz toho, jak mechanismy a nástroje uvnitř procesu fungují. Jejich poznání a rozvíjení dává možnost převádět myšlenky, nápady i vize do reality víc vědomě a cíleně.
Herectví v alternativním divadle
Dvořáková, Kateřina ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje specifika herecké tvorby v inscenacích režisérky Kláry Hutečkové. Její autorka nejprve ukazuje, jakým způsobem se spolupráce během studií na DAMU vyvíjela, přičemž si všímá, že už v počátcích se často vymyká tradičnímu pojetí herectví jako tvorby postavy. Spolupráce vyvrcholila v roce 2016 vytvořením absolventské inscenace K majáku, do strany 73, ve které se uplatňují poznatky z dřívější práce. Stěžejní je tedy analýza této inscenace, která zkoumá způsob herecké práce a vede k definování hereckého projevu třemi typy: postava, mezi postavou a prostředníkem, prostředník. V závěru práce jsou tyto tři typy aplikovány na konkrétní příklady hereckého projevu v inscenaci.
Sólová improvizace
Karda, Ladislav ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Práce popisuje jev sólové improvizace v kontextu divadelních sportů. Začleňuje metodu improvizovaného příběhu mezi ostatní existující disciplíny sólové improvizace. Mapuje autorovu cestu a roční zkušenost se sólovou improvizací a na závěr shrnuje zkušenosti a dává praktické rady potenciálním sólovým improvizátorům. Práce je doplněna o rozhovory s lidmi, kteří se věnují disciplínám sólové improvizace, aby ukázala odlišné přístupy této individuální disciplíny.
Tvorba autorské inscenace.
Týmal, Antonín ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; MĚCHÁČEK, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci vychází autor především z osobních zkušeností, získaných během práce na různých autorských projektech. V první kapitole autor popisuje, jak vnímá autorství a autorský přístup k tvorbě inscenace, poté rozebírá proces tvorby autorské loutkové inscenace Jules jednou jeden Verne. Hledá problematické části tvorby, možná řešení a výhodnější postupy a srovnává je s jinými inscenacemi, na kterých se podílel.
LITERATURE vs. THEATRE
Lam, Teng Teng Teresa ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
In my way in approaching theatre arts and puppetry, there are a lot of people sharing with me generously their knowledge and courage. Thanks to my parents and family for letting me choose and live a second life in the age of thirties, doing something completely unknown for them and our local culture; my partner Kevin Chio for always taking good care of us in this journey and our creative careers; all my friends and colleagues both in Macao and Europe for encouraging me to be an artist and stand by me for ups and downs; all the teachers I met in my theatre creative life, Mr Chan Chu Hei and Julia Mok from Hong Kong who for a long time taught me the respectful attitude in approaching Theatre Arts even as an amateur actress; my first directing mentor Mr Kok Heng Leun from Singapore, if it were not him appearing in my life guiding me with the precious working opportunity as his student, I will never have this determination to further my study in theatre. Thanks to Mr Mok Sio Chong from Macau Theatre Culture Institute, Mr Chan Pak Tim, Mr Frank Lei for the kindest supports in my study. Grateful to the Cultural Affairs Bureau of Macao and all the jury for believing in me and grant me the scholarships to further this study in Czech Republic. Last but not least, the endless patience and supports from all my teachers, officers and lovely schoolmates in DAMU, to be surrounded in such an inspirational environment, you free my creative mind and help me to reflect and seeing life and arts in a new way, you will never know how much you influence the life of an artist who came all the way from the oriental culture. Specially thanks to Marta Ljubkova for her open-minded and endless supports during the whole research process of this thesis study; and Adam Pospíšil for giving me a kind hand in the translation from English to Czech language. The completion of this study could not have been possible without the participation and assistance of many people whose names may not all be enumerated. All their contributions are sincerely appreciated and gratefully acknowledged.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
24 HAVELKA, Jan
5 Havelka, Jakub
24 Havelka, Jan
5 Havelka, Jaroslav
2 Havelka, Jindřich
10 Havelka, Jiří
2 Havelka, Jonáš
3 Havelka, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.