Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava product placementu a jeho využití Českou televizí
Dráb, Martin ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je analýza právní regulace product placementu a jeho využití Českou televizí. Právní úprava vychází ze sekundární práva Evropské unie. Součástí této analýzy je proto i evropské právo. Kromě samotné právní úpravy je předmětem této práce také judikatura a v závěrečné části zamyšlení nad právní úpravou de lege ferenda. V druhé části, která se zabývá Českou televizí a jejím využitím product placementu je v první řadě definována tato forma marketingové komunikace, jsou popsány teoretické náležitosti s ohledem na současný stav poznání a zmíněný jeho pozitivní a negativní vlastnosti. Výzkumná část je založena na komparativní analýze pořadů České televize, ve kterých bylo využito product placementu. Porovnání je provedeno s obdobnou formou zahraničních pořadů. Výsledkem je doporučení a možnosti aplikace prouduct placementu do budoucna a konkretizace zjištěných nedostatků.
Reklamní aktivity firem propagujících doplňky stravy v kontextu právní úpravy reklamy v České republice
Černá, Nina ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
This bachelor thesis is focused on the legal and ethical side of advertising of nutritional supplements. In the first (theoretical) part, the thesis covers the definition of advertising, theoretical conception of the advertising law, its development, historical context and the present regulation of advertising in the Czech Republic. An important part is the self-regulation of the advertising industry and its authority in the Czech Republic - Rada pro reklamu. The thesis also includes the main acts and important conceptions which are connected with the advertising industry. Another point is the regulation of advertising industry in the European Union and the application of European directives in Czech conditions. The topic of this bachelor thesis is connected with the advertising of nutritional supplements and its difference from the advertising of medicaments. We can often see various adverts of nutritional supplements which are deceptive in some way. Mostly it is very difficult to recognize if the product is a medicament or a nutritional supplement. There is a big difference between them, but the public is influenced by promotion and believes that a supplement can help with treating diseases. It can be very dangerous because it is often easier to buy a "magic box" with some pills and believe in its effects...
Česká a rakouská mediální legislativa se zaměřením na rakouský Mediální zákon
Poláková, Pavla ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Hanák, Peter (oponent)
V důsledku současného, historicky bezprecedentního, rozvoje médií vyvstává pro státy Evropské unie (EU) několik zásadních otázek v oblasti jejich regulace, zejména; (i) dokáží zákonodárné orgány těchto států reagovat dostatečně pružně na technologický rozvoj a (ii) jak ovlivňuje mediální právo členských států legislativa EU? Tato práce zakládá odpovědi na zmiňované otázky na komentovaném porovnání pramenů mediálního práva v českém a rakouském ústavně-právním systému. Krom tohoto srovnání také text práce obsahuje vysvětlení základních pojmů z teorie práva a stručný exkurz do historického vývoje mediálního práva obou zemí. Pokud je autorům známo, je tato studie první prací zaměřenou na porovnání úpravy mediálního práva v ČR s úpravou v jiném členském státu EU a může sloužit jako podklad pro diskuzi o kvalitě české mediálně-právní legislativy.
Obraz Policie České republiky v denících Mladá fronta Dnes a Právo
Pecháček, Jan ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Obraz Policie České republiky v denících Mladá fronta Dnes a Právo" se pomocí kvantitativní obsahové analýzy snaží zmapovat způsob prezentace Policie České republiky v denících Mladá fronta Dnes a Právo v odstupu deseti let. Analyzuje a srovnává roky 1996 a 2006 a snaží se zdokumentovat vývoj nebo posun ve způsobu zobrazování této státní instituce. V úvodní části se práce zabývá situací české společnosti po roce 1989 z hlediska policejní tématiky a práce. V dalších částech je teoreticky popsána metoda výzkumu, dále pak její průběh a v závěru je provedena analýza výsledků výzkumu.
Ochrana osobnosti dítěte v tradičních médiích
Henzlová, Sandra ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Práce pojednává o ochraně osobnostních práv v tradičních médiích. Ochranu osobnosti zakotvuje Listina základních práv a svobod, podstatnou částí této práce je však popis, jak ochranu osobnosti chápe občanský zákoník, neboť je základním pramenem, ze kterého ochrana osobnosti v českém právním řádu vychází. Další podstatná část práce se týká i jiných předpisů, především trestního zákoníku, který také pamatuje na ochranu osobnosti. V souvislosti s ochranou osobnosti se práce zaměřuje na judikaturu, která se zaměřuje především na děti. Na základě judikatury pak přináší pohled na novinářskou práci, co se týče informování o nezletilých, z pohledu soudů, které neustále upozorňují, že jedním z hlavních úkolů společnosti je chránit nezletilé děti při jejich vývoji. V případech, kdy veřejný zájem převyšuje zájem dítěte, je zásah do osobnostního práva oprávněný. Je však nutné, aby novinář v takovýchto situacích přemýšlel, do jaké míry je zásah opodstatněný. Práce také uvozuje základní pojmy, které se ochrany osobnosti dítěte, médií a sociálních sítí týkají. K zásahům do osobnostních práv nedochází pouze v tradičních médiích, ale také na sociálních sítích, kde platí obdobná pravidla jako v tradičních médiích. Je proto nutné myslet na to, že i v prostoru internetu musíme myslet na stejná pravidla, kterými se máme...
Svoboda projevu v českém mediálním prostředí - případové studie
Gantner, Filip ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce se zabývá komplexním popisem svobody projevu v českém mediálním prostředí. Odpovídá přitom na výzkumnou otázku, jaké jsou meze svobody projevu médií a v médiích, pokud se tato svoboda střetne s právem na ochranu osobnosti. Práce je pojata jako interdisciplinární studie na pomezí právní a mediální vědy. Důraz klade na roli médií při realizaci svobody projevu a na působení soudů při aplikaci ustanovení o svobodě projevu, a zvláštní pozornost pak věnuje právě kolizi mezi svobodou projevu a právem na ochranu osobnosti. Práce nejprve vymezuje jednotlivé složky svobody projevu, a to na podkladu jednotlivých relevantních ustanovení českého právního řádu, mezinárodních smluv a předchozí rozhodovací praxe Evropského soudu pro lidská práva. Následně přibližuje, jak byla tato východiska reflektována v judikatuře Ústavního soudu České republiky. Zabývá se zároveň i základním vymezením otázek spojených s ochranou osobnosti. Na základě provedené analýzy pak přináší celkem deset případových studií zaměřených na aplikaci poznatků z předchozího textu práce na hypotetické skutkové okolnosti týkající se svobody projevu médií a svobody projevu v médiích. V nich odpovídá na výzkumnou otázku a naznačuje, jak by za současného stavu judikatury mohly být soudní praxí rozhodovány spory spočívající v kolizi mezi právem na...
Mediální obraz prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících: Případová studie mediální reprezentace prezidentských voleb v USA, Francii a České republice
Presser, Šimon ; Kmeťková, Zuzana (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem mediálního obrazu prezidentských kandidátů, a to jak v rovině teoretické, tak i v rovině empirické. Teoretická část se věnuje tématům nastolování agendy, význačnosti a rámcování. Především však sumarizuje dosavadní studie a metodologické přístupy k výzkumu nastolování agendy atributů a vytváření mediálního obrazu politických kandidátů. Celkem je v této práci analyzováno šestnáct výzkumů prováděných v různých mediálních prostředích. Z těchto studií byla za použití konceptuálního clusteringu vyextrahována sada obecně platných a sledovatelných mikroatributů. Tato baterie byla dále doplněna o vlastní úvahy autora a o atributy, které vzešly z empirického výzkumu českých deníků. Výsledkem teoretické části je tak široce aplikovatelná sada 29 mikroatributů, které naplňují pětici makroatributů a dvojici nově definovaných zastřešujících metaatributů. Vedle zmíněné sady atributů je v této diplomové práci vytvořena a popsána zcela nová metoda výpočtu Koeficientu mediální afekce, díky němuž je možné vyhodnotit afektivní zabarvení obrazu kandidátů v médiích novým a variabilně upravitelným způsobem. Teoretická část práce tedy představuje nový a komplexní přístup ke sledování mediálního obrazu prezidentských kandidátů. V empirické části je tato metodologie aplikována na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Benda, Jakub
14 Benda, Jan
3 Benda, Jan,
1 Benda, Jaroslav
4 Benda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.