Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv sociálních sítí na zájem o politiku: případová studie první přímé volby prezidenta v České republice
Kutálková, Adéla ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Sociální sítě v dnešní době sdružují miliony až miliardy lidí, které v těchto virtuálních komunitách tráví čím dál více svého času. Není tedy překvapením, že se jejich potencionální vliv na společnost stává středem zájmu mnoha odborníků. Podle některých autorů sociální sítě nabízí příležitost k politickému zapojení i těm, kteří se obecně nezapojují. Toho si všímají i politici, kteří začínají využívat tyto sítě k mobilizaci voličů. Příkladem jsou první přímé prezidentské volby v ČR, kdy se někteří z kandidátů snažili využít potenciál sociálních sítí ke k zisku voličů. Během prezidentské kampaně 2012/2013 se jejich uživatelé mohli zapojit do různých politických aktivit, kterými tak sdíleli své politické názory. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv mělo využívání sociální sítě, konkrétně Facebooku, na zájem o politiku u věkové kategorie 18-35 let v prvních přímých prezidentských volbách. Práce se zaměřuje na vliv Facebooku z důvodu, že se jedná o nejpoužívanější sociální síť v Česku a zároveň kvůli tomu, že tato síť hrála podle názoru některých odborníků důležitou roli v prezidentské kampani. Práce se bude opírat o kvantitavní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě studie poskytnuté Jessicou Vitak.
Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy
Liška, Ondřej ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy" se na základě teorie mediální konvergence a teoretických podkladů z oblasti současných trendů v mediálním odvětví zabývá změnami, kterými podstupují tradiční vydavatelské domy. Práce mapuje digitální portfolia tradičních mediálních domů Axel Springer v rámci německého trhu a mediálních domů Mafra, Bauer Media a CME v rámci českého trhu. Současně se zabývá portfoliem vybraných globálních internetových společností a vztahy těchto nových mediálních koncernů s tradičními vydavatelskými domy, zaměřuje se na konkurenční výhody zkoumaných online platforem nových internetových společností, které potenciálně konkurují svým zaměřením klasickým vydavatelům, a zabývá se výhodami a možnostmi pro uživatele a inzerenty a vzájemnou spoluprací a závislostí obou typů mediálních koncernů.
Novinář jako uživatel sociální sítě Facebook: sebevyjádření a profesní etika
Peterová, Barbora ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Sociální síť Facebook se stala v posledních letech doslova fenoménem. Své profilové stránky na ní mají i novináři, a to jak soukromé, tak tzv. fanouškovské, tedy založené někým jiným pro zviditelnění dané osoby. V souvislosti s tím vyvstává i nový etický problém - vyjadřování novináře na této sociální síti. Některá média, resp. jejich šéfredaktoři už na tento fenomén zareagovali a vydali pravidla chování na sociálních sítích. Přesto se (nejen na české mediální scéně) objevilo několik případů, kdy bylo poukázáno na neetické vyjadřování novináře na sociální síti Facebook. Cílem práce je zjistit, zda v redakcích tištěných deníků a televizí existují pravidla pro vyjadřování novinářů na sociální síti Facebook, zda šéfredaktoři kontrolují jejich dodržování a zda se sami novináři snaží ať už o dodržení existujících pravidel, nebo si stanovili vlastní kodex, k čemu a jak se budou či nebudou na sociální síti vyjadřovat. Zvláštní otázkou pak samozřejmě také je, kolik oslovených novinářů má svůj vlastní profil na sociální síti Facebook, popř. kolika z nich byla profilová stránka založena jejich fanoušky. Ve své práci bych také ráda alespoň naznačila odpověď na otázku, na kolik je novinář veřejná osobnost, jejíž kroky a vyjadřování jsou sledovány, tedy jak se v dnešní době chápe veřejná tvář novináře a zda je...
Genderová analýza ženských hrdinek v počítačových hrách
Krobová, Tereza ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce se zaměřuje na genderovou analýzu ženských postav v počítačových hrách, konkrétně pak na žánr akčních počítačových her. Všímá si zcela specifické situace, ve které ženské postavy vykazují výrazně ambivalentní status - vykazují jasně femininní charakteristiky, pohybují se ale v jasně maskulinním prostoru a věnují se archetypálně jasně maskulinním činnostem. Práce se tak analýzou konkrétních hratelných postav snaží zjistit, zda počítačové hry jako nové médium svým ztvárněním ženských postav přispívají k produkci a reprodukci genderových stereotypům, zda tyto stereotypy dekonstruuje a mění, nebo zda dokonce vytváří stereotypy nové. Součástí analýzy je jak samotná analýza reprezentace ženských postav v audiovizuální, respektive narativní složce počítačových her, tak analýza samotné interaktivní složky - tedy samotného hraní. V tomto smyslu se tak práce snaží zjistit, jak ženské postavy vypadají, zda se prezentují archetypálně femininními nebo maskulinními charakteristikami a jaké slasti jejich hraní může nabízet pro mužské i ženské hráče (a zda je v těchto slastech nějaký rozdíl). Práce se také věnuje možnému subverzivnímu čtení a chápání počítačových postav i implikací v kontextu queer studií, které takové čtení nabízí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Principy herních teorií v komunikačních procesech
Vaverka, Tomáš ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá herními teoriemi a aplikací jejich poznatků v komunikačních procesech. Hra je koncept, kterým je protkána celá lidská kultura, a její dopady lze najít v mnoha oblastech lidského počínání. Autor se zaměřil na vliv her v mezilidské komunikaci s důrazem na marketingovou komunikaci. V práci porovnává teoretické koncepty vytyčené během dvacátého století, věnuje se i moderním formám her a fenoménu gamifikace. Výstupem práce je aplikace uvedených poznatků ve formě případové studie sociálně-marketingové kampaně společnosti Volkswagen nazvané The Fun Theory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Charakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: psychografická analýza
Pokorný, Daniel ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Charakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: Psychografická analýza se zabývá problematikou publik na online sociálních sítí a jejich vlivem na chování a sebe-prezentaci uživatele. Budování a vyjadřování identity je intenzivně zkoumaná oblast, méně se však pozornost zaměřuje na způsob, jakým uživatelé definují svá publika na online sociálních sítích a jak přesná vůbec může být představa o nich. V této práci jsem si kladl za cíl zjistit, jak teenageři užívající Facebook přemýšlí o různých typech publika, se kterými se mohou setkat a jak tato představa ovlivňuje jejich způsob užívání Facebooku. Jelikož toto téma není jednoduše uchopitelné pro respondenty, zvolil jsem metodu projektivních technik v rámci skupinové diskuse. Takto jsem se snažil získat vhled a odpovědět na výzkumné otázky na rozhraní představ o publiku, jeho vnímání, typologii a interpretování a následně, jaký vliv tyto představy mají na používání online sociální sítě. Podobný typ studie lze provést i na jiných skupinách uživatelů a také se lze zaměřit na další online sociální sítě. Dalším krokem může být kvantitativní zhodnoccení formulovaných zjištění.
Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu
Kounovský, Josef ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bibliografický záznam KOUNOVSKÝ, Josef. Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu. Praha, 2014. 94 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice crowdfundingu v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu. Zaměřuje se na specifika problematiky českého prostředí v rámci tohoto fenoménu a motivaci hudebních tvůrců k využití u nás zatím nepříliš známého způsobu financování projektů. Zároveň crowdfunding usazuje do kontextu aktuálního fungování hudební kultury a mapuje principy jeho využití v zahraničí. Práce stručně nastiňuje změny v hudebním průmyslu, ke kterým dochází s rozvojem nových médií. Výzkumná část práce přináší kvalitativní analýzu pěti crowdfundingových kampaní, které proběhly od podzimu 2013 do současnosti, založenou na hloubkových rozhovorech s jednotlivými zadavateli projektů. Analýza ukazuje, že je český crowdfunding ještě v počátcích a nelze ho zatím vnímat jako plnohodnotnou lokální verzi crowdfundingu, který funguje v zahraničí. Zásadní rozdíly se týkají složení skupiny lidí, která se podílí na financování projektů, způsobu komunikace...
Sebeprezentace českých sportovců na internetových sociálních sítích a její využití v masových médiích
Novotný, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Sebeprezentace českých sportovců na internetových sociálních sítích a její využití v masových médiích" se zabývá novým fenoménem posledních let - sociálními sítěmi, konkrétně jejich využitím pro práci sportovních novinářů. Práce shrnuje základní informace o historii a vzniku nejdůležitějších sociálních sítí a také nastiňuje, jak proměnily současnou redakční praxi. Blíže představuje fungování profilů vybraných sportovců a jejich motivaci k založení profilu na sociální síti. Jádrem práce je ukázka toho, jak se informace ze sociálních sítí promítají do obsahu médií. Tuto skutečnost zkoumá na příkladu tří velkých sportovních akcí - zimní olympiády ve Vancouveru 2010, letní olympiády v Londýně 2012 a zimní olympiády v Soči 2014. Z médií se věnuje Mladé frontě DNES a deníku Sport, dvěma tištěným médiím, které přinesly nejobsáhlejší zpravodajství z olympijských her. Přihlíží i k jejich webovým portálům iDNES.cz, respektive iSport.cz. Práce mapuje na základě analýzy médií proměnu novinářských zdrojů, mezi nimiž hrají sociální sítě stále větší roli. Zkoumá, jaké zdroje převažovaly v průběhu jednotlivých olympiád u článků v médiích a jestli se poměr využití různých zdrojů změnil. Speciálně se zaměřuje na to, jak velkou část tvořily články s využitím sociálních sítí, a zdali se s...
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
Čeští vývojáři a mobilní platformy: kvalitativní studie
Alexandre, Berenika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá specifickou oblastí kreativního průmyslu: vývojem mobilních aplikací. Cílem je identifikace a porozumění pracovních postupů českých vývojářů mobilních aplikací pro platformu iOS s přihlédnutím k důležitosti designu jako jednoho ze základních měřítek kvalitní aplikace na Apple App Storu. Zaměřuji se na zmapování rutin vybraných vývojářů a jejich uvažování o designu v rámci zařízení od společnosti Apple a operačního systému iOS za předpokladu, že Apple nastoluje vývojářům svých aplikací vysoký standard vizuální i funkční kvality. Zabývám se řešením otázek použitelnosti aplikací z hlediska designu nejen uživatelského rozhraní, ale i funkce a dalších aspektů vývoje v rámci ekosystému českého vývojářského průmyslu mobilních aplikací. Teoretická část mé práce také subjektivně mapuje základní pojmy z vývojářského oboru a teorie, které souvisí se zkoumanou tématikou. Praktická část výzkumu je založená na kvalitativním dotazování devíti českých vývojářů mobilních aplikací a jejich následné analýze. Má studie může sloužit jako zajímavý zdroj k porozumění práce českých českých vývojářů mobilních aplikací a jejich uvažování o designu a platformě Apple nebo jako podklad pro další kvantitativní výzkum, který by podpořil nebo přehodnotil mé závěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Švelch, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.