Název:
Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy
Překlad názvu:
The influence of new internet concerns on transformation of the traditional publishing house in central Europe
Autoři:
Liška, Ondřej ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy" se na základě teorie mediální konvergence a teoretických podkladů z oblasti současných trendů v mediálním odvětví zabývá změnami, kterými podstupují tradiční vydavatelské domy. Práce mapuje digitální portfolia tradičních mediálních domů Axel Springer v rámci německého trhu a mediálních domů Mafra, Bauer Media a CME v rámci českého trhu. Současně se zabývá portfoliem vybraných globálních internetových společností a vztahy těchto nových mediálních koncernů s tradičními vydavatelskými domy, zaměřuje se na konkurenční výhody zkoumaných online platforem nových internetových společností, které potenciálně konkurují svým zaměřením klasickým vydavatelům, a zabývá se výhodami a možnostmi pro uživatele a inzerenty a vzájemnou spoluprací a závislostí obou typů mediálních koncernů.The thesis "The Influence of New Internet Concerns on Transformation of the Traditional Publishing Houses in Central Europe", based on the media convergence theory and theoretical sources from the area of current trends in media field, focuses on changes the traditional publishing houses are going through. The paper maps the digital portfolio of the traditional media houses of Axel Springer in the German market and of media houses of Mafra, Bauer Media and CME in the Czech market. The paper parallely focuses on portfolio of the chosen global Internet companies and the relationships between these new media concerns and the traditional publishing houses, focuses on the competitive advantages of the examined online platforms of the new Internet companies, which potentially compete by their aims with the tradidional publishers. The paper also focuses on the advantages and the options for the users and advertisers, and on the mutual cooperation and dependenncy of the both types of media concerns.
Klíčová slova:
digitální portfolio; elektronická komerce; internetové společnosti; Konvergence médií; online marketing; online platformy; tradiční vydavatelství; webové portály; Digital Portfolio; e-commerce; Internet Companies; Media Convergence; Online Marketing; Online Platforms; Traditional Publishing Houses; Web Portals