Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jaroslav Herden a jeho hudebně pedagogická činnost
Tetourová, Petra ; Tichá, Alena (oponent)
Rigorózní práce představuje jednu z nejvýraznějších osobností české hudební pedagogiky minulého století - pana prof. PaedDr. Jaroslava Herdena, CSc., přičemž jejím hlavním cílem je poukázat na širokou škálu pedagogických aktivit, které vykonával. Práce sestává ze šesti hlavních kapitol, jež nabízí Herdenův životopis s důrazem na jeho hudební aktivity, vzdělání a profesní růst, dále jsou zaměřeny na jeho působení na Pedagogické fakultě UK v Praze, na jeho publikační a rozhlasovou činnost. Práce neopomíjí ani Letní školu hudební výchovy, jejímž duchovním otcem je právě Herden. Závěrečná část je zaměřena na odkaz této výjimečné osobnosti. Klíčová slova Jaroslav Herden, pedagog, hudební výchova, katedra hudební výchovy, publikační činnost, rozhlasové pořady, Letní škola hudební výchovy.
Role vzdělavatele ve Freireho díle
Šefčíková, Štěpánka ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení role vzdělavatele v díle Paula Freireho. Práce rozebírá Freireho myšlenku, že vzdělávání nemůže být pouze jednostranný přenos znalostí, ale musí se jednat o akt uvědomění a schopnosti převzít kontrolu nad vlastním životem. Dále se zaměřuje na vysvětlení Freireho metody alfabetizace, snaží se interpretovat myšlenky knihy Pedagogika utlačovaných a Freirem originálně rozvinutou metodu dialogu. Autorův přístup je srovnán s vybranými pohledy západních myslitelů vyjadřujících se ke smyslu vzdělávání (např. kritická teorie společnosti a pragmatismus). Práce je doplněna o seznam institutů, které rozvíjejí Freireho práci.
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Dizertační práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí role vzdělavatele v americké pragmatické filozofii a teorii edukace
Puk, Michal ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Cílem práce je rozebrat a komentovat obecné a návodné poznatky z pragmatistického přístupu k edukaci pro roli vzdělavatele. V práci jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky významných pragmatických filozofů. Poté je představen přístup pragmatismu k edukaci a následuje analýza myšlenek vztahujících se k roli vzdělavatele. Práce nalezla určitou podobnost mezi pojetím role učitele (dětí) a vzdělavatele (dospělých) u Deweye, Lindemana a Mezirowa. Byly popsány rysy ve kterých se tato pojetí shodují či podobají a v čem se naopak různí. Hlavní ambicí práce je, že v dílech pragmatistů identifikuje důležité myšlenky pro činnost a roli vzdělavatele a uvádí je do souvislostí. Klíčová slova: pragmatismus, vzdělávání, vzdělavatel, neopragmatismus, teorie edukace
Volný čas a volnočasové aktivity dětí v Dětském domově Ledce
Pinkavová, Renata ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času a volnočasových aktivit dětí v Dětském domově Ledce. Teoretická část popisuje funkce a definice volného času, principy výchovy ve volném čase, dále zahrnuje kapitolu o ústavní a ochranné výchově s její charakteristikou. Praktická část seznamuje s historií a charakteristikou samotného domova, s prací vychovatele a života dětí v něm, podává přehled o využívání volného času a volnočasových aktivit dětí v domově. Poslední kapitola se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem je zjistit spokojenost dětí s možnostmi trávení volného času a nabídkou zájmových kroužků, vyvrací nebo potvrzuje stanovené hypotézy.
Trenérská filozofie jako východisko výchovného přístupu trenéra mládeže
Byrtus, Daniel ; Kovář, Karel (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Trenérská filozofie jako východisko výchovného přístupu trenéra mládeže Cíle práce: Zjistit názory trenérů fotbalu na význam výchovné složky tréninkového procesu. Metody: V práci jsme použili metodu dotazování prostřednictvím webového rozhraní. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že výchovné problémy týkající se současné výchovy jsou velmi naléhavé i v oblasti sportovní výchovy. Výchovné působení považují trenéři fotbalu pro svou práci za zcela zásadní. Určitým paradoxem je, že i přes to, že se trenéři cítí na roli vychovatele připraveni, zároveň přiznávají, že jim jisté vědomosti pro plnění pedagogického poslání chybí a hlavním vodítkem v praxi jsou pouze jejich vlastních zkušeností. Klíčová slova: trenér fotbalu, pedagogika sportu, výchova mládeže

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.